• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Awanata
    majsa88 skrev 2013-12-18 11:03:36 följande:
    Wihoooo hade ingen gravdiabetes !!!!! Ååh är så glad. Men jag o de skulle ha lite extra koll just för att den var hög i måndags.
    Å så är jag så glad för att lillen sparkar o har sig o att alla våra bebisar mår bra o att vi mammor mår hyffsat bra. Är glad att jag har hamnat med er :)
    Skrev in mig på föräldrargrupp oxo, vad gör man då? Någon som vet?

Vi var på vår första träff igår och fick lite information. Det är totalt 4 träffar och igår pratade vi väl lite allmänt om allt och om vi hade frågor osv, nästa gång ska vi prata förlossning, gången efter skulle vi prata amning osv och sen.. ja gud vad var det sen? Det minns jag inte ens. Jag och min sambo går mest för att träffa andra i samma situation
  • LillsmurfanLisa
    Awanata skrev 2013-12-18 11:24:24 följande:

Vi var på vår första träff igår och fick lite information. Det är totalt 4 träffar och igår pratade vi väl lite allmänt om allt och om vi hade frågor osv, nästa gång ska vi prata förlossning, gången efter skulle vi prata amning osv och sen.. ja gud vad var det sen? Det minns jag inte ens. Jag och min sambo går mest för att träffa andra i samma situation
    Är det inte ofta inriktning mot "livet efter förlossningen" som också tas upp? Jag vet att del 2 för oss handlar om amning och livet med ett barn...
  • Awanata
    LillsmurfanLisa skrev 2013-12-18 12:09:27 följande:
    Är det inte ofta inriktning mot "livet efter förlossningen" som också tas upp? Jag vet att del 2 för oss handlar om amning och livet med ett barn...
    Vi kanske har samma planering, det kanske alla har som dom utgår ifrån? Hon hade stuvat om lite i träffarna för hon tyckte det kändes tokigt att ta amning före förlossning. Hur tycker du din föräldragrupp är? Har du hunnit gå ännu?
  • j3nnyy

Usch jag känner mig som en padda.. Har gått upp tio kg. Var o provade några klänningar igår, ville ha något fint till jul o nyår. Allting såg så himla fult ut... Såklart skulle ja gå upp hur mycket som helst för bebisens skull men känns bara så jobbigt. Känner mig oxå barnslig som tycker de e viktigt med utseende o vikt nu.. Har ju något viktigare att tänka på. Bröt ihop på vägen hem i bilen o min sambo säger ju såklart att han tycker jag är finast o bla bla val men vad spelar de för roll om man känner sig som ett vandrande berg?

• Hallonpaj88

Måste bara dela med mig av en sak. Har precis som en del andra här i tråden varit lite orolig att bebisen inte rört sig lika mycket som vanligt. Har också haft mycket sammandragningar och som mensvärk.
    Men nu sitter jag här på jobbet och magen bara hoppar. Ser jätteroligt ut.
    Gud vad man kan längta efter en liten busunge som man aldrig träffat :)

• j3nnyy
    TomMon skrev 2013-12-18 12:59:01 följande:

Just nu bara hatar jag att vara gravid...

Då är vi två.. Usch
  • Emelie e

Det är märkligt men jag har dagar då jag känner mig jättefin som gravid och ibland vill jag bara vara smal igen em ndet kommer. Tänker på det fantastiska som faktiskt finns inne i magen men visst mår man dåligt ibland. Jag köpte en klänning inför jul o nyår som är ganska löst åtsittande , inga tajta klänningar kan jag ha :P

Tar examen i januari, skönt! Men jobbar lite extra på ett boende, men har problem med att jag får så ont i fötterna när jag gått mycket. Har önskat mig ett fotbad i julklapp haha men svullna fötter ha rjag o jag tänker också på att det är ca 3 månader kvar, puh :P

• LillsmurfanLisa
    Awanata skrev 2013-12-18 12:21:37 följande:
    Vi kanske har samma planering, det kanske alla har som dom utgår ifrån? Hon hade stuvat om lite i träffarna för hon tyckte det kändes tokigt att ta amning före förlossning. Hur tycker du din föräldragrupp är? Har du hunnit gå ännu?
    Det verkar vara liknande upplägg överallt, men uppdelat lite olika. Vi har t ex bara två träffar (men långa). En om sista graviditetstiden + förlossning och den andra som sagt om amning och livet efter förlossningen.

Vi har våra träffar i januari. Jag ser verkligen fram emot dem! Framför allt för att träffa andra som är i samma sits. Nu är jag lyckligt lottad som har vänner som också är gravida, eller precis fått barn, men ändå. Det är alltid kul med nytt folk - som i den här gruppen :)
  • Awanata

Är det någon som vet vad blodsockret ska ligga på? Tog blodsocker i går och fick 4.1 men vet inte vad det innebär? Dom sa bara att det var normalt men jag blev nyfiken på om det är mot det lägre eller högre hållet! Någon som vet?

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014