• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • LillsmurfanLisa
    Awanata skrev 2013-12-18 14:08:31 följande:
    Är det någon som vet vad blodsockret ska ligga på? Tog blodsocker i går och fick 4.1 men vet inte vad det innebär? Dom sa bara att det var normalt men jag blev nyfiken på om det är mot det lägre eller högre hållet! Någon som vet?
    Det jag har förstått av tidigare inlägg här i forumet är att om det är över 10 så har man graviddiabetes. Dock är det väldigt beroende på hur/vad/när du har ätit. Såhär skriver Sahlgrenska i din informationsbroschyr till kvinnor som har diabetes innan grav eller har fått grav.diabetes:"Önskvärda värden är cirka 4,4-6 mmol/l före måltid och under 8 mmol/l efter måltid."
    (http://www.sahlgrenska.se/upload/SU/omrade_1/Obstetrik/Graviditet%20och%20diabetes%20ny%20version%202%20110608.pdf) Mer än så vet jag inte. 4,1 låter dock bra - lägre än så ska det inte vara.
  • MagdalenaZ

j3nny:
    Håller med dig.. jag känner mig stor och otymplig, inget passar och allt känns bara helt fel.
    Var dessutom hos frissan i helgen och färgade och klippte mig, och för TREDJE gången gör hon INTE som jag säger och ALLT blev fel, lägg på det dåliga självförtroendet..
    Var dessutom och försökte shoppa och såg att en ung och smal tjej som smålog mot min sambo och hela min värld rasade!
    Hahhaha det är kul att man kan skratta åt det nu, men när man väl är i det så mår man verkligen dåligt...

Apropå svullnad så sväller mina fötter lite då och då.. annars så sitter ringarna på så länge!

• Foreverandever

Längtanefterlilladig: usch nu blev jag mer orolig över det :( har inte gjort kub och börjar verkligen ångra mig jag är 30 år. Jag har alltid alltid vart 100% säkert på avbryta vi det handikappet . Hann inte lyssna på programmet, så hur gamla var mamman, hade de gjort kub, fvp eller bara rul? Antar att allt såg bra ut vid rul och sedan fick de en chock. Var på föräldrautbildning igår och fick se en video med två par som födde. Efter alla timmar av smärta och kämpande och äntligen få sitt barn och skulle det ha ds, så skulle jag bli så bryta ihop. De tå paren fick friska barn.

• j3nnyy
    MagdalenaZ skrev 2013-12-18 14:48:01 följande:

j3nny:
    Håller med dig.. jag känner mig stor och otymplig, inget passar och allt känns bara helt fel.
    Var dessutom hos frissan i helgen och färgade och klippte mig, och för TREDJE gången gör hon INTE som jag säger och ALLT blev fel, lägg på det dåliga självförtroendet..
    Var dessutom och försökte shoppa och såg att en ung och smal tjej som smålog mot min sambo och hela min värld rasade!
    Hahhaha det är kul att man kan skratta åt det nu, men när man väl är i det så mår man verkligen dåligt...

Apropå svullnad så sväller mina fötter lite då och då.. annars så sitter ringarna på så länge!

Hur mår du annars?

Jag kom precis hem från en shoppingtur, hittade faktiskt en klänning. Jättetråkig och svart, men satt som den skulle o framhävde magen fint. Älskar ju att magen växer men måste ALLT annat oxå göra det? :/ tänkte piffa upp med lite accessoarer :)
  • Längtanefterlilladig

Min kusin födde ett helt friskt barn som fick syrebrist pga stressad & okompetent personal. Här kan ni läsa en likadan förlossningsberättelse som min kusin tipsade om via Facebook. Jag vill ABSOLUT inte skrämma er. Men det kan vara bra att läsa så man är inställd på vad som KAN hända & absolut inte FÅR hända idag i Sverige men som ändå händer. Får jag en sån barnmorska tänker jag byta ut henne.

• Längtanefterlilladig

Min kusin födde ett helt friskt barn som fick syrebrist pga stressad & okompetent personal. Här kan ni läsa en likadan förlossningsberättelse som min kusin tipsade om via Facebook. Jag vill ABSOLUT inte skrämma er. Men det kan vara bra att läsa så man är inställd på vad som KAN hända & absolut inte FÅR hända idag i Sverige men som ändå händer. Får jag en sån barnmorska tänker jag byta ut henne. savannah.bloggo.nu/Min-forlossningsberattelse/

• Längtanefterlilladig
    Foreverandever skrev 2013-12-18 14:58:33 följande:
    Längtanefterlilladig: usch nu blev jag mer orolig över det :( har inte gjort kub och börjar verkligen ångra mig jag är 30 år. Jag har alltid alltid vart 100% säkert på avbryta vi det handikappet . Hann inte lyssna på programmet, så hur gamla var mamman, hade de gjort kub, fvp eller bara rul? Antar att allt såg bra ut vid rul och sedan fick de en chock. Var på föräldrautbildning igår och fick se en video med två par som födde. Efter alla timmar av smärta och kämpande och äntligen få sitt barn och skulle det ha ds, så skulle jag bli så bryta ihop. De tå paren fick friska barn.

Programmet var jätte bra. Det tog upp hur deras liv ser ut idag att det inte är så hemskt som de trodde. Om människors fördomar & frågor. Det var ett positivt program som alla borde höra på tycker jag.
  • Foreverandever

Men usch så hemskt och vilken jävla bm, hon borde inte längre vara det. Men ändå vilken stark kusin du har och ett fantastiks kusinbarn :)

Längtanefterlilladig skrev 2013-12-18 15:09:12 följande:
    Min kusin födde ett helt friskt barn som fick syrebrist pga stressad & okompetent personal. Här kan ni läsa en likadan förlossningsberättelse som min kusin tipsade om via Facebook. Jag vill ABSOLUT inte skrämma er. Men det kan vara bra att läsa så man är inställd på vad som KAN hända & absolut inte FÅR hända idag i Sverige men som ändå händer. Får jag en sån barnmorska tänker jag byta ut henne. savannah.bloggo.nu/Min-forlossningsberattelse/

Förstår programmet var menat att vara nått positivt :) men jag hade gärna velat veta hur gammal hon var som fick barnet och om de visste innan eller sett nått vid rul? Så hoppas du berättat för en orolig, nyfiken o kontrollbesatt människa :P
  • anaconda

Pratat med bm idag och hon bokade in mig på läkartid 30 dec, hon tyckte sjukskrivning va de enda rätta för min del! Hoppas på sjukskrivning 100% från 1 jan - bebis kommer!

• TomMon

Jag är bara så trött på allt just nu. Satt i 1.5 h på golvet med svimningskänslor idag, mitt mål var att ta mig in i duschen... Bebisen ligger dessutom fixerad nu i v 28 och sparkar rakt uppåt. Halsbränna och katarrkänsla är ett faktum. Hon kommer åt någon nerv med huvudet också, det känns som knivar i ljumskarna... :(

Trodde inte det skulle vara såhär...

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014