• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • ananas86

TUL gick bra idag! :) Mini väger 1, 2 kg och låg på tvären och drog sig i fötterna när vi kikade. :)

Blodtrycket var helt okej och alla andra prover såg bra ut! :)

Ska tillbaka om en månad för att se hur moderkakan ligger och mäta igen..

Går in i vecka 29 om några minuter, tiden går fort nu! Längtar efter att få träffa vår lill-kotte nu! :)

• MiniMatrix
    ananas86 skrev 2013-12-18 23:43:12 följande:

TUL gick bra idag! :) Mini väger 1, 2 kg och låg på tvären och drog sig i fötterna när vi kikade. :)

Går in i vecka 29 om några minuter, tiden går fort nu! Längtar efter att få träffa vår lill-kotte nu! :)

Åh vad kul att allting gick bra! Jag ska göra TUL i början av januari.. Väntar med spänning på att få se bebis igen. :)
  • majsa88

Tack . Ska försöka sova, hoppas det går bara.

vad roligt att allt gick bra. Svårt o fatta att de redan väger så mycket. Kommer ihåg när de vägde 3 gram 8 mm lång. Haha

• ananas86

Stora kramar till er som har det kämpigt med diverse krämpor!

Själv mår jag oförskämt bra än så länge får jag säga..

Har gått upp 8 kg och börjar känna mig osmidig, men har inte ont eller är svullen.

Mitt orosmoln är istället vårt hus, vi får inte tag på hantverkarna som ska göra klart vårt badrum. Så nu kommer väl arbetet stå still över jul och nyår..

Vill ju att allt ska bli färdigt så vi kan börja komma iordning och fixa i god tid innan mini kommer!

Tur att vi har varandra här att prata av oss med, både när det är positivt och negativt! :)

• TomMon

Majsa88: Terracortryl är droppar som de kan skriva ut på VC, funkar riktigt bra!! Pilla inte med tops eller annat, det blir bara värre, tro mig...

• majsa88

Tack för tipset. Har du oxo haft det?

TomMon skrev 2013-12-19 07:05:25 följande:
    Majsa88: Terracortryl är droppar som de kan skriva ut på VC, funkar riktigt bra!! Pilla inte med tops eller annat, det blir bara värre, tro mig...

• Lovely90

Tråkigt att läsa att så många av er mår dåligt/ har krämpor av olika slag.

Det känns nästan som jag fått en dröm graviditet hittills. Mår fruktansvärt bra och har inte ont någonstans (hade ont i ischias nerven i tre dagar för ett par veckor sen, kunde knappt gå då).

Går in i v.30 idag och har hittills gått upp 5 kg. Känner mig varken klumpig eller tung, däremot blir jag snabbare trött vis promenader och liknande men det kan jag leva med :)

Hoppas ni alla som har det tufft får det bättre snart! Tänk att om tre månader är de små hos oss :)

• LillsmurfanLisa

Jag mår precis som ananas86 och Lovely90 - det känns riktigt lyxigt! 

Min viktökning ligger snart på 10 kg, men än känner jag mig inte osmidig (mer än in sängen). Snarare känner jag mig starkare än någonsin. Det är konstigt det där. Nu lyckas jag ju träna flera gånger i veckan och även lite mer avancerade yogapositioner fungerar utmärkt (huvudstående t ex), så det kanske hänger ihop med att jag känner mig stark. Den här veckan och förra har jag inte jobbat någonting utan fokuserat all vaken tid på min c-uppsats. Det är skönt att kunna vara flexibel men det går segt med skrivandet. Idag är sista rycket innan jul. 

Idag går jag in i v 29, precis som ananas86 och Anki. Spännande att snart vara i v 30 tycker jag!

Många kramar till er som har det kämpigare. Jag hoppas att ni har stunder när ni får njuta lite av graviditeten mellan varven!

• LillsmurfanLisa

Skönt att allt såg bra ut. Hur kommer det sig att du gjort TUL? 
  • Saltad

v.29 idag för mig med :) Får väl se om det kommer ett helt gäng den 12:e!

Vägde mig nu på morgonen och jag kom nu precis  upp till den magiska 10kg +.
    Känner mig också pigg och smidig fortfarande och är otroligt nöjd så länge det varar! :)) Nu vill jag bara se fram emot en mysig jul med lilla magen och mycket lugn och ro.

Tror att vi alla kan behöva hämta lite energi inför den stundande hektiska våren. Tre månader går fort! :)

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014