• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • majsa88

Vad säger din barnmorska om ditt illabefinnnande? Oj fixerad redan? Bad innebär det?

hoppas du får hjälp o att du blir bättre snart.

TomMon skrev 2013-12-18 17:59:24 följande:
    Jag är bara så trött på allt just nu. Satt i 1.5 h på golvet med svimningskänslor idag, mitt mål var att ta mig in i duschen... Bebisen ligger dessutom fixerad nu i v 28 och sparkar rakt uppåt. Halsbränna och katarrkänsla är ett faktum. Hon kommer åt någon nerv med huvudet också, det känns som knivar i ljumskarna... :(

Trodde inte det skulle vara såhär...

• TomMon

Min bm ordinerar vila vila och vila. Något jag verkligen försöker anamma...

• majsa88

Fyyy faaaaaaaaan. Brände mig på bröstvårtan och bröst gården genom kokande ånga. Har blåsor o svullen nu. Gör ont in i hela bröstet, tror jag vill dööööööö. Måste åka till apoteket, men knappt gå då bröstet rör sig o kan inte ha tröja eller bh p då det nuddar .åååhh vill bara gråta. Bröstvårtorna är ju så ömma o känsliga nu under graviditet o så kommer detta på allt elände

• TomMon

Majsa88: fy f-n vad det låter smärtsamt... Hoppas du hittar någon salva som lindrar.

• Längtanefterlilladig
    TomMon skrev 2013-12-18 17:59:24 följande:
    Jag är bara så trött på allt just nu. Satt i 1.5 h på golvet med svimningskänslor idag, mitt mål var att ta mig in i duschen... Bebisen ligger dessutom fixerad nu i v 28 och sparkar rakt uppåt. Halsbränna och katarrkänsla är ett faktum. Hon kommer åt någon nerv med huvudet också, det känns som knivar i ljumskarna... :( Trodde inte det skulle vara såhär...

Lider med dig verkligen. Försök tänka att du inte är gravid SÅ länge till & att din bebis snart är hos dig i din famn & du slipper alla plågor. Vet att det är en klen tröst. Kram
  • Längtanefterlilladig
    majsa88 skrev 2013-12-18 20:52:21 följande:
    Fyyy faaaaaaaaan. Brände mig på bröstvårtan och bröst gården genom kokande ånga. Har blåsor o svullen nu. Gör ont in i hela bröstet, tror jag vill dööööööö. Måste åka till apoteket, men knappt gå då bröstet rör sig o kan inte ha tröja eller bh p då det nuddar .åååhh vill bara gråta. Bröstvårtorna är ju så ömma o känsliga nu under graviditet o så kommer detta på allt elände

AJAJ. Vad hände?Låter hemskt. Hoppas det blir bättre snart.
  • MagdalenaZ
    j3nnyy skrev 2013-12-18 15:02:46 följande:
    Hur mår du annars?
    Jag kom precis hem från en shoppingtur, hittade faktiskt en klänning. Jättetråkig och svart, men satt som den skulle o framhävde magen fint. Älskar ju att magen växer men måste ALLT annat oxå göra det? :/ tänkte piffa upp med lite accessoarer :)
    Jo jag mår väl hyggligt.. är tillbaka på jobb nu trots att jag fick sjukskrivning resten av veckan, är HELT slut efter en hel dag.. men jag kunde inte låta bli och åka in idag, skulle ju faktiskt bli avtackad från jobbet!

Meeeen, semester är SJUKT efterlängtad! 3 veckor :)

Klänningar kan jag säga att det inte finns så mkt utbud.. inga festklänningar , som du tänkte, jul och nyår.. Jag ska försöka hitta något i mammas garderob, hon hade rätt många fina klänningar!

Imorgon är det glukosbelastning... har laddat upp med musik, tidningar och annat :) får se hur det går!
  • majsa88

Köpte kylbalsam. Men det hjälper inte :( hur ska jag sova inatt då brösten hänger lösa. Råkade luta mig på e kastrull med kokande spenat i. Var utan bh o bröstvårtan brändes :( kommer nog få ett ordentligt ärr där senare. Just nu är ett hudlager borta på vårdgården med ett svart brännmärke o blåsor på bröstvårtan o gården :( tack söta ni

• majsa88

Ett annat problem som jag har fått nu sedan igår o är värre nu är EXTREM klåda i öronen. Jag blir galen snart, vill in med en gaffel o bara klia ihjäl.googlade lite o det kan vara eksem hörselgången eller svamp. Tydligen många gravida som fått det. Jahapp blir det inte bättre imon så blir det VC. Vilken natt det kommer att bli haha..

• ananas86
    majsa88 skrev 2013-12-18 22:51:39 följande:
    Köpte kylbalsam. Men det hjälper inte :( hur ska jag sova inatt då brösten hänger lösa. Råkade luta mig på e kastrull med kokande spenat i. Var utan bh o bröstvårtan brändes :( kommer nog få ett ordentligt ärr där senare. Just nu är ett hudlager borta på vårdgården med ett svart brännmärke o blåsor på bröstvårtan o gården :( tack söta ni

Men fy, din stackare!

Fick rysningar i hela kroppen när jag läste vad som hade hänt! :S

Hoppas det går över fort och att du ska kunna sova!
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014