• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Hallonpaj88

Idag går vi in i 7e månaden, 27+5.
    Tänk att man så länge längtat efter att bli gravid och nu räknar man dagarna till den lille tittar ut. Det börjar ju närma sig för oss alla! Så jäkla coolt!! :)

• Emelie e
    Hallonpaj88 skrev 2013-12-19 09:35:21 följande:
    Idag går vi in i 7e månaden, 27+5.
    Tänk att man så länge längtat efter att bli gravid och nu räknar man dagarna till den lille tittar ut. Det börjar ju närma sig för oss alla! Så jäkla coolt!! :)
    Jag är i vecka 27+5 imorgon, känns sjukt att tiden gått så fort. Jag sa till min sambo igår att vi fick reda på graviuditeten 12/7 och nu är det redan snart januari!  Längtar jättemycket tills lillan kommer ut och man känner sig så lyckligt lottad som får uppleva detta mirakel:)
  • MagdalenaZ

Glukosbelastning klar! Drickan va ju inte sådär superäcklig,men jag fick sjuk halsbränna..
    4,7 i resultat så jag är nöjd, trots att jag ändå ätit godis, druckit julmust och glögg kvällen innan! (lite living on the edge får man vara)

Ska erkänna att jag köpte min första body till bebisen igår, kunde inte hålla mig... hade spanat in lite första-gångs-kläder och när jag skulle köpa systerdotterns julklappar så sa kassörskan "Det är tag 3 betala för 2-erbjudande" (hade två tröjor).. så jag sprang snabbt och hämtade en body med mössa.
    Så fort jag får tillbaka min telefon så kommer det komma upp bilder!! I promise!! :)

• Längtanefterlilladig

Hur kommer det sig att så många av er gör TUL? Skönt att glukosbelastningen gick bra Magdalena. Bra värde med ju! Klart du ska handla till lilla tjejen. Det FÅR man

• LillsmurfanLisa
    Längtanefterlilladig skrev 2013-12-19 11:49:42 följande:
    Hur kommer det sig att så många av er gör TUL? Skönt att glukosbelastningen gick bra Magdalena. Bra värde med ju! Klart du ska handla till lilla tjejen. Det FÅR man
    Jag är också nyfiken på vad det är som gör att man gör TUL.
  • Längtanefterlilladig

Som en trevlig julklapp fick min man veta att han är uppsagd. Och hans a-kasse dagar börjar närma sig nivån då man får 80 % av 10.000. Så det är liiiite stressande just nu att sitta med utgifter på 20.000/månad & inkomster på 17.500. Och efter mars är våra gemensamma inkomster 14.000. Jag blir så trött.

• Längtanefterlilladig

Vi skulle åkt till gekås på måndag för att shoppa till lillen. En dröm jag haft i flera år. Det går inte nu. Det blir heller inget fixande av barnrum. Alla våra sparade pengar går till räkningar nu. Tillbringade hela dagen igår gråtandes. Och jag FÅR inte heller jobba. Jag hade haft hur mkt jobb som helst om jag kunde. Min man jobbar inom industrin. Där är ca 1000 ansökningar varje gång/ledigt jobb. Förra gången var han arbetslös i 8 månader. Se hur länge det blir nu

• TomMon

V 29 började idag!

Jag gjorde TUL för att bm var bekymrad över lågt sf mått. Men på TUL visade det sig att sf-måttet var missvisande pga att bebisen lagt sig redo långt ner i bäckenet redan. Därför är magen ganska liten än, men lilltösen växer som hon ska, puh!

6 kg upp visade vågen imorse.

• TomMon

Längtanefterlilladig: förstår din frustration, jag vill också kunna jobba mer innan förlossningen. Men försök att vila och tänka på ditt eget och bebisens välbefinnande just nu. Försök lägg stressen på hyllan. Våga be familj och vänner om hjälp. Det kommer att ordna sig, även om det känns som en klen tröst i nuläget. Kram på dig!

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014