• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • j3nnyy
    MagdalenaZ skrev 2013-12-19 11:44:47 följande:

Glukosbelastning klar! Drickan va ju inte sådär superäcklig,men jag fick sjuk halsbränna..
    4,7 i resultat så jag är nöjd, trots att jag ändå ätit godis, druckit julmust och glögg kvällen innan! (lite living on the edge får man vara)

Ska erkänna att jag köpte min första body till bebisen igår, kunde inte hålla mig... hade spanat in lite första-gångs-kläder och när jag skulle köpa systerdotterns julklappar så sa kassörskan "Det är tag 3 betala för 2-erbjudande" (hade två tröjor).. så jag sprang snabbt och hämtade en body med mössa.
    Så fort jag får tillbaka min telefon så kommer det komma upp bilder!! I promise!! :)

Skönt med bra värde! Jag behövde inte göra den än så länge. Har oxå bara tagit ett urinprov som någon annan skrev om. Vilken skillnad de verkar vara län från län.

Åh de e så mysigt med första bebis plagget! I början gick jag o kollade o klämde på den lilla bodyn heeela tiden.

Är ni alla gifta här? Jag ringde familjerätten igår o bokade tid för att skriva faderskapsbekräftelsen
  • Hallonpaj88

Vi är inte gifta än så vi måste också boka sånt möte :)

Fy vad jobbigt Längtanefterlilladig! Även fast det känns tufft nu så tänker jag alltid att saker alltid löser sig tillslut. Ni kan inte göra något åt att han blivit uppsagd så försök att inte stressa upp dig för mycket.
    Jag hade också planerat Ullared men det kommer inte hinnas med, så får ta med bebben dit nångång sen istället.

• MagdalenaZ
    Längtanefterlilladig skrev 2013-12-19 11:55:44 följande:
    Som en trevlig julklapp fick min man veta att han är uppsagd. Och hans a-kasse dagar börjar närma sig nivån då man får 80 % av 10.000. Så det är liiiite stressande just nu att sitta med utgifter på 20.000/månad & inkomster på 17.500. Och efter mars är våra gemensamma inkomster 14.000. Jag blir så trött.

Usch! Inte alls roligt! :(
    Men din man har inga planer på att kanske sadla om? Måste han söka inom just industrin.. känns som att den marknaden är som mest riskabel att jobba inom...
  • LillsmurfanLisa
    j3nnyy skrev 2013-12-19 12:18:24 följande:
    Skönt med bra värde! Jag behövde inte göra den än så länge. Har oxå bara tagit ett urinprov som någon annan skrev om. Vilken skillnad de verkar vara län från län.
    Åh de e så mysigt med första bebis plagget! I början gick jag o kollade o klämde på den lilla bodyn heeela tiden.

Är ni alla gifta här? Jag ringde familjerätten igår o bokade tid för att skriva faderskapsbekräftelsen
    Vi är inte gifta, så jag har varit i kontakt med faderskapshandläggaren (ja, det är hennes titel) på Stadsdelsförvaltningen, dit vi måste vända oss. Vi ska boka en tid för möte nästa år men jag har inte orkat ta tag i det än. Borde dock skriva upp det på listan över saker att göra innan mars...det börjar bli en hel uppsats nu!
  • LillsmurfanLisa
    Längtanefterlilladig skrev 2013-12-19 11:55:44 följande:
    Som en trevlig julklapp fick min man veta att han är uppsagd. Och hans a-kasse dagar börjar närma sig nivån då man får 80 % av 10.000. Så det är liiiite stressande just nu att sitta med utgifter på 20.000/månad & inkomster på 17.500. Och efter mars är våra gemensamma inkomster 14.000. Jag blir så trött.
    Fy, vad jobbigt! Som TomMom skrev: försök att fortsätta ta hand om dig själv och bebisen nu trots att det är sjukt svårt.

Har din kille några andra skills som gör att han kan titta efter jobb i annan bransch? Eller kanske är det ett tillfälle att testa något nytt, som man inte behöver massa högskolepoäng och/eller erfarenhet för? Servicebranschen? Vikarie inom barnomsorgen? Jag hoppas att det löser sig för er! 
  • MagdalenaZ
    j3nnyy skrev 2013-12-19 12:18:24 följande:

Ja, det verkar vara skillnad, vilket län var det du bodde i ?
    Jag och min "man" är inte gifta :) så faderskapserkännandet kan göras tidigast v 32. får väl boka tid för det också!
  • Längtanefterlilladig

Tack tjejer för er uppmuntran! Plugga känns inte så aktuellt då blir det ännu mindre pengar + studieskulder. Men han söker alla jobb som man kan tänka sig. Allt från vaktmästare, ekonomibiträde, lagerarbetare, montör, truckförare. Men alla jobb utan direkt utbildningskrav är enormt eftertraktade idag tyvärr. Vi får hålla tummarna att rätt jobb dyker upp snart & att de vill ha honom. Som tur är har vi båda stöttande familjer som hjälper till. Bebisens saker är jag inte speciellt orolig för. Han lär överrösas med saker av mormor & farmor Vi får göra en hel del förändringar i ekonomin. Ställa av ena bilen, skära ner på matkostnaderna rejält, kolla om man kan dra ner på kostnader för mobiler osv. Vår lilla bebis är så ENORMT efterlängtat men tajmingen kunde inte varit värre. Men men vi lever & är glada. Man får tänka så

• j3nnyy
    MagdalenaZ skrev 2013-12-19 13:43:00 följande:

Ja, det verkar vara skillnad, vilket län var det du bodde i ?
    Jag och min "man" är inte gifta :) så faderskapserkännandet kan göras tidigast v 32. får väl boka tid för det också!
    Jag bor i Stockholm :)

Vi ska dit 22/1 men de verkar vara väldigt smidigt iaf
  • MagdalenaZ
    j3nnyy skrev 2013-12-19 13:52:19 följande:
    Jag bor i Stockholm :)
    Vi ska dit 22/1 men de verkar vara väldigt smidigt iaf

Ja det var då jag hade tänkt mig att gå ändå, men här i Lund bokas man inte in förrän en månad innan?
    Tråkigt..
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014