• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Awanata

Igår började jag blöda klarrött blod i en vit flytning. Sen blev det mer utspätt (liksom inte en rosa flytning utan blod men utspätt?). Jag har molvärk och blöder lite grann fortfarande men det har i alla fall börjat avta. 

Barnmorskan tror min urinvägsinfektion jag hade har "mjukat" upp allt och att jag har blivit känslig och svullen nu och blöder lätt pga det. Ska helst inte ha sex på ett par dagar och hon bad mig sjukskriva mig fram tills jul för att vila. Jag sitter ändå på jobbet men jag vet inte.. tänk om man bara kunde veta att allt var OK trots lite blod eller vad det nu kan vara?

• Hallonpaj88

Jag tror min lilla busunge vänt på sig med huvudet ner. Har haft så ont i nedre delen av magen. Verkligen ont i flera dagar o värst på nätterna. Idag började han sparka precis nedanför brösten och tidigare har han bara sparkat under naveln. Fast han lär väl vända sig igen :)

• majsa88

Åk till förlossningen nu. Vill inte skrämma dig men det hände min vän samma sak i vecka 28. Eftersom hon kom in så sent hann kortisonet knappt verka så hon var redan öppen 9 cm utan att vet om det. Hon hade bara blod o lite sammandragningar. Vill inte skrämma dig men ta det säkra före det osäkra.

Awanata skrev 2013-12-19 14:56:19 följande:
    Igår började jag blöda klarrött blod i en vit flytning. Sen blev det mer utspätt (liksom inte en rosa flytning utan blod men utspätt?). Jag har molvärk och blöder lite grann fortfarande men det har i alla fall börjat avta. 

Barnmorskan tror min urinvägsinfektion jag hade har "mjukat" upp allt och att jag har blivit känslig och svullen nu och blöder lätt pga det. Ska helst inte ha sex på ett par dagar och hon bad mig sjukskriva mig fram tills jul för att vila. Jag sitter ändå på jobbet men jag vet inte.. tänk om man bara kunde veta att allt var OK trots lite blod eller vad det nu kan vara?

• MiCorazon

Hej allihopa!

Är i vecka 29 nu och har länge funderat över influensavaccinet, om jag ska ta det eller inte. Försöker läsa mig till om fördelar och risker men det är inte särskilt lätt att hitta något mer än vad sjukvården rekommenderar. Och enligt det så bör man ta det om man är gravid annars finns det markant ökad risk för fosterdöd om man blir sjuk.

Hur gör alla ni andra? Har ni tagit eller valt att inte göra det? Och anledningar till ert beslut?

• j3nnyy
    MiCorazon skrev 2013-12-19 19:35:23 följande:

Hej allihopa!

Är i vecka 29 nu och har länge funderat över influensavaccinet, om jag ska ta det eller inte. Försöker läsa mig till om fördelar och risker men det är inte särskilt lätt att hitta något mer än vad sjukvården rekommenderar. Och enligt det så bör man ta det om man är gravid annars finns det markant ökad risk för fosterdöd om man blir sjuk.

Hur gör alla ni andra? Har ni tagit eller valt att inte göra det? Och anledningar till ert beslut?

Jag valde att ta, men det var ett tag sen. Precis när dom började vaccinera alla. Jag valde att göra de för att jag jobbar med massa olika människor och både min BM och överläkaren på jobbet rekommenderade mig att ta den.

Får ändå för mig att dom inte skulle rekommendera gravida att ta om riskerna av vaccinet är värre än om man skulle få influensa..
  • Längtanefterlilladig
    Awanata skrev 2013-12-19 14:56:19 följande:
    Igår började jag blöda klarrött blod i en vit flytning. Sen blev det mer utspätt (liksom inte en rosa flytning utan blod men utspätt?). Jag har molvärk och blöder lite grann fortfarande men det har i alla fall börjat avta.  Barnmorskan tror min urinvägsinfektion jag hade har "mjukat" upp allt och att jag har blivit känslig och svullen nu och blöder lätt pga det. Ska helst inte ha sex på ett par dagar och hon bad mig sjukskriva mig fram tills jul för att vila. Jag sitter ändå på jobbet men jag vet inte.. tänk om man bara kunde veta att allt var OK trots lite blod eller vad det nu kan vara?

Ville inte BM titta på dig? Molvärk kan man ju ha titt som tätt tycker jag. Du ska inte ringa förlossningen & fråga?
  • TomMon

Jag struntar i vaccinet, är löjligt försiktig när det gäller sådant och litar inte alls på rekommendationerna. Dumt eller inte, den som lever får se.

• Zobeideh

Awanata: som majsan88 och längtanefterlilladig skriver. Du ska inte åka in till förlossningen eller i alla fall ta kontakt med dem? Som dem sa till mig. Skulle de va något så kan dem rädda barnet. Väntar du kan de vara försent så bättre att ringa en gång för mycket än för lite.
    Hoppas de inte e någon fara

• LillsmurfanLisa
    MiCorazon skrev 2013-12-19 19:35:23 följande:
    Hej allihopa!

Jag har inte tagit vaccinet och kommer inte att ta.
  • majsa88

Jag har heller inte tagit vaccinet. O tror inte jag kommer göra det heller. Jag menar, i alla år då de inte rekommendera, hur många kom till skada?

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014