• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • flowers

Avbokar tiden i morgon bitti, orkar inte gå och få höra samma skit igen. Rynkar på näsan
    Är så ledsen så jag nästan darrar.
    Vill ju inget annat än att det ska vara bra, men sån tur har inte jag. Gråter    

• flowers

Nu vet ju inte jag om jag fortfarande är gravid men hoppas ju det, nån som känner igen sig i det här?
    Min kära man känner dofter och har svettningar...
    Hur mår era män?    

• anaconda
    flowers skrev 2013-08-12 00:34:42 följande:

Nu vet ju inte jag om jag fortfarande är gravid men hoppas ju det, nån som känner igen sig i det här?

Min kära man känner dofter och har svettningar...

Hur mår era män?    

Varför känner din man dofter och har svettningar?
  • flowers

Kanske hormoner, vet inte... 
    Eftersom inte jag känner nått så borde väl nån i hushållet känna av det... Tungan ute

• LillsmurfanLisa
    Rebecka82 skrev 2013-08-11 21:39:36 följande:
    Gällande att se könet på UL. Det ska inte jag och min man göra. Vi har slagit vad om vad det blir för något, och den som förlorar får bjuda den andra på frukost när vi kommer hem med knyttet om 7 månader.
    Vilken rolig grej! Jag kanske ska slå vad om samma sak med min kille, jättekul ju :)

Vad tråkig historia med din kompis som fick barn. Allt de tar tid är ju självklart, men att allt socialt liv tar slut vägrar jag att tro på. Mina vänner, både de med och utan barn, är viktiga för mig och det tar jag för givet att de kommer att fortsätta vara. När du väl berättar för din kompis får du vara noga med att poängtera att du inte vill att det ska bli som med er andra kompis. å kommer nog kompisen ta det bra. 

Jag är nervös att berätta för mina föräldrar. De vill nog väldigt gärna bli mormor/morfar (de är redan farmor/farfar) och jag är "gammal" nog (30 år) men jag har inte pluggat färdigt än. Jag har 1,5 år kvar på studierna till lärare och har redan tagit två pauser från utbildningen... De har dessutom en egen historia med många MF i bagaget och vill inte hoppas för mycket innan barnet har kommit ut välskapt. Vi får se hur det löser sig, men sjukt nervös är jag.
  • flowers

NEJ, NEJ, NEJ  fan åt jävla helvete, jag orkar inte jag kommer dö, det här är bara för mycket!!!
    Ont i magen och blod strimlor på pappret, klar rött!
    Brun/rosa flytningar.
    Hatar det här, ville ju få behålla den här graviditeten med det verkar inte bli så, är helt förstörd, helt knäckt.

GråterGråterGråter
    3 års försök och så misslyckas man!!!
    Varför är det så jävla orättvist, kan inte nån annan få missfall som tål hormoner, som kan bli gravid på naturligt sätt, varför just vi???
    Tolka mig inte fel men ibland känns det som fel person får missfall! 
    Nu kommer jag aldrig någonsin kunna bli mamma, är så ledsen och gråter.
    HATAR DET HÄR och vet inte om jag någonsin kommer bli en människa igen.

Rynkar på näsan                   

• Zobeideh

Flowers: jag tycker du ringer Gyn nu och pratar med dem. Du måste kolla och veta säkert. Du kan ju inte fortsätta må så här dåligt.
    Håller tummarna att de e falskt alarm. Men du måste kolla de.
    Oavsett hur jobbigt de e.

Verkligen skit jobbigt att du mår så här sänder styrkekramar till massor

• Zobeideh

Gällande att berätta för folk. Mitt jobb vet om de eftersom dem vet va jag gått igenom och där e många tunga lyft.
    Sen e de familj och nära som vet de. Dem som funnits där för mig under dessa tre år som stöd. Dem va viktiga att berätta de för ifall de går snett igen så dem e där och fångar upp mig igen. Resten får vänta ett bra tag till :)

• flowers
    Zobeideh skrev 2013-08-12 04:56:34 följande:
    Flowers: jag tycker du ringer Gyn nu och pratar med dem. Du måste kolla och veta säkert. Du kan ju inte fortsätta må så här dåligt.
    Håller tummarna att de e falskt alarm. Men du måste kolla de.
    Oavsett hur jobbigt de e.

Verkligen skit jobbigt att du mår så här sänder styrkekramar till massor
     Bokar en tid nästa vecka i stället OM dom har, tar en annan läkare.  
    Ja, jag mår verkligen skit...
    Har inga erfarenheter för hur en NORMAL graviditet ska vara förutom det jag läser på familjeliv och blod i flytningarna ska man INTE ha!!!
    Känns som jag kommer dö om inte graviditeten fortsätter, orkar inget mer nu.
    Min lilla önskan är att få behålla det här och få lugn och ro för en gångs skull.        
  • Zobeideh

Jag e som dig. Ingen erfarenhet av normal graviditet jag har aldrig fått känna av de förrän förhoppningsvis nu. varje dag mår jag skit för jag tror bara de negativa. Men man måste våga va glad för de man har just nu tills de visar något annat. Jag får hjälp av en psykolog varannan vecka för jag mår skit. Kanske något du ska försöka skaffa? Kan hjälpa rätt mycket. Skulle denna graviditet försvinna från mig vet jag inte vart jag tar vägen känns som detta e mitt sista hopp

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014