• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Blixtpatrullen

Har mått riktigt dåligt i helgen. Var på möhippa hela dagen i lördags och var helt slut på kvällen. Sov ändå länge och väl igår men när jag vaknade kunde jag bara gå upp och äta frukost innan jag blev tvungen att gå och lägga mig och sova 3 timmar till. Hade huvudvärk och kände mig nästan bakis hela dagen... Tänk vad vek man är:) får nog lyssna lite bättre på kroppen i fortsättningen.

• Awanata

Styrkekramar till flowers och dljh {#emotions_dlg.flower}

Jag vet inte om jag ska oroa mig eller vara glad men mina symptom har börjat försvinna. Knappt något illamående alls, brösten känns helt normala och jag är inte ens förstoppad längre. Det enda jag känner är lite molvärk då och då.. En vän till mig sa att man kan ha spökveckor så jag hoppas det är vad det är. Ska på inskrivning i morgon och lär väl ha tusen frågor till den stackars barnmorskan

• Victrix

Jag har haft tre blödningar, alltså inte bara lite blod i flytningar, de har vart klarröda och med klumpar. Dessutom haft brunrosa flytningar i flera dagar efter varje blödning. Allt har varit bra med den lille i min mage. Så en blodfärgad flytning behöver inte alls innebära att det är kört. Det är nog värre om det fortsätter och ökar i mängd. Dessutom i samband med smärta.

• dljh

Flowers åk till gynakuten, där får du hjälp.. Förstår precis hur du känner dig med allt, jag var helt säker på att jag inte kunde få barn, men så blev jag gravid, men nu hände det här och jag är tillbaka på ruta 1 Men man får inte ge upp hoppet, du kommer nog få ett mirakel om du bara tänker positivt, jag vet att det är svårt, jag har varit med om mycket, men jag ger inte upp. Det får inte du heller göra! Tack alla för ert stöd! Jag har fortfarande ganska ont men jag tror det värsta är över nu. Nu ska jag bara läka och bli frisk.. Men jag har en fråga, ni som haft MA tidigare, gjorde ni medicinsk behandling? Och i så fall, fick ni då svårt att kissa?

• Längtanefterlilladig
    flowers skrev 2013-08-12 04:44:07 följande:
    NEJ, NEJ, NEJ  fan åt jävla helvete, jag orkar inte jag kommer dö, det här är bara för mycket!!! Ont i magen och blod strimlor på pappret, klar rött! Brun/rosa flytningar. Hatar det här, ville ju få behålla den här graviditeten med det verkar inte bli så, är helt förstörd, helt knäckt. 3 års försök och så misslyckas man!!! Varför är det så jävla orättvist, kan inte nån annan få missfall som tål hormoner, som kan bli gravid på naturligt sätt, varför just vi??? Tolka mig inte fel men ibland känns det som fel person får missfall!  Nu kommer jag aldrig någonsin kunna bli mamma, är så ledsen och gråter. HATAR DET HÄR och vet inte om jag någonsin kommer bli en människa igen.                   

Jag föreslår att du ringer MVC. Antar att du inte varit i kontakt med dem innan? Jag ringde dit när jag hade ont i magen & var lessen. Barnmorskan jag pratade med var väldigt förstående och snäll. Hon bokade in mig till en läkare dagen efter. Och den läkaren var väldigt bra. Jag vill absolut inte skrämma upp dig men min gynläkare sa till mig när jag var där förra veckan att det har gjorts studier på kvinnor som får mycket missfall & oro. Och att en tät kontakt med sin läkare & en bra kontakt där man får ventilera frågor & oro sänker missfallsrisken avsevärt. Jag var lite sur innan på en del av tjejerna här för att de sa att vissa av oss bara oroade oss & tänkte på missfall. Nu förstår jag vad de menar. Det är viktigt att slappna av & tänka att man är gravid. Man bär ett barn i magen. Det är oerhört många som blöder när de är gravida. Min bästa vän blödde i 3 månader kontant. Hon trodde ju hon hade fått missfall men det var det inte utan hon fick en underbar liten son. Jag skulle också bli jätte rädd & besviken om jag började blöda nu. MEN jag skulle inte sitta hemma och bli ännu mer orolig. Jag skulle ringa till kvinnokliniken, akuten,MVC. Var som helst för att få reda på vad som händer. Nu har du gått och varit orolig i flera dagar kanske helt i onödan. Väl hos läkaren säger ser de att ditt foster ÄR kvar. Tänk all den onödiga oron du utsatt dig & din lille för. Du har varit på ett VUL ju där de såg en liten böna Bara slappna av gumman & andas. Och vi alla här på forumet tänker på dig. Ring nu idag & ta med dig din man som stöd. Kram
  • Längtanefterlilladig
    Awanata skrev 2013-08-12 08:47:20 följande:
    Styrkekramar till flowers och dljh Jag vet inte om jag ska oroa mig eller vara glad men mina symptom har börjat försvinna. Knappt något illamående alls, brösten känns helt normala och jag är inte ens förstoppad längre. Det enda jag känner är lite molvärk då och då.. En vän till mig sa att man kan ha spökveckor så jag hoppas det är vad det är. Ska på inskrivning i morgon och lär väl ha tusen frågor till den stackars barnmorskan

Jag har samma jag. Mina symtom kommer & går hela tiden. De senaste dagarna har molvärken ökat & illamåendet minskat. Ett tecken på att livmodern växer Jag tror det är helt normalt. Bomba barnmorskan med frågor
  • Längtanefterlilladig
    Blixtpatrullen skrev 2013-08-12 07:42:47 följande:
    Har mått riktigt dåligt i helgen. Var på möhippa hela dagen i lördags och var helt slut på kvällen. Sov ändå länge och väl igår men när jag vaknade kunde jag bara gå upp och äta frukost innan jag blev tvungen att gå och lägga mig och sova 3 timmar till. Hade huvudvärk och kände mig nästan bakis hela dagen... Tänk vad vek man är:) får nog lyssna lite bättre på kroppen i fortsättningen.

Känner så igen det där!Man orkar inte alls lika mycket. Var på bröllop för att bra tag sedan. Min man blev full som en tupp. Men dagen efter blev jag mer bakfull än honom jag drack läsk haha. Du får ta det lugnt & vila!
  • Zobeideh

Dljh: när jag fick mitt MA så körde jag medicinsk jag fick inga problem mer än att de tog inte på först försöket så jag fick göra om behandlingen en gång till. Kan inte minnas något om problem med att kissa.

Kramar

• majsa88

måste få fråga : har någon utav er gått upp i vikt redan?

jag är i vecka 8 o har nästan gått upp 4 kg !!! har panik !!
    någon? 

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014