flowers skrev 2013-08-12 04:44:07 följande:
NEJ, NEJ, NEJ fan åt jävla helvete, jag orkar inte jag kommer dö, det här är bara för mycket!!! Ont i magen och blod strimlor på pappret, klar rött! Brun/rosa flytningar. Hatar det här, ville ju få behålla den här graviditeten med det verkar inte bli så, är helt förstörd, helt knäckt. 3 års försök och så misslyckas man!!! Varför är det så jävla orättvist, kan inte nån annan få missfall som tål hormoner, som kan bli gravid på naturligt sätt, varför just vi??? Tolka mig inte fel men ibland känns det som fel person får missfall! Nu kommer jag aldrig någonsin kunna bli mamma, är så ledsen och gråter. HATAR DET HÄR och vet inte om jag någonsin kommer bli en människa igen.
Jag föreslår att du ringer MVC. Antar att du inte varit i kontakt med dem innan? Jag ringde dit när jag hade ont i magen & var lessen. Barnmorskan jag pratade med var väldigt förstående och snäll. Hon bokade in mig till en läkare dagen efter. Och den läkaren var väldigt bra. Jag vill absolut inte skrämma upp dig men min gynläkare sa till mig när jag var där förra veckan att det har gjorts studier på kvinnor som får mycket missfall & oro. Och att en tät kontakt med sin läkare & en bra kontakt där man får ventilera frågor & oro sänker missfallsrisken avsevärt. Jag var lite sur innan på en del av tjejerna här för att de sa att vissa av oss bara oroade oss & tänkte på missfall. Nu förstår jag vad de menar. Det är viktigt att slappna av & tänka att man är gravid. Man bär ett barn i magen. Det är oerhört många som blöder när de är gravida. Min bästa vän blödde i 3 månader kontant. Hon trodde ju hon hade fått missfall men det var det inte utan hon fick en underbar liten son. Jag skulle också bli jätte rädd & besviken om jag började blöda nu. MEN jag skulle inte sitta hemma och bli ännu mer orolig. Jag skulle ringa till kvinnokliniken, akuten,MVC. Var som helst för att få reda på vad som händer. Nu har du gått och varit orolig i flera dagar kanske helt i onödan. Väl hos läkaren säger ser de att ditt foster ÄR kvar. Tänk all den onödiga oron du utsatt dig & din lille för. Du har varit på ett VUL ju där de såg en liten böna

Bara slappna av gumman & andas. Och vi alla här på forumet tänker på dig. Ring nu idag & ta med dig din man som stöd. Kram