• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Längtanefterlilladig
    majsa88 skrev 2013-08-12 12:08:21 följande:
    måste få fråga : har någon utav er gått upp i vikt redan? jag är i vecka 8 o har nästan gått upp 4 kg !!! har panik !! någon? 

När jag var i vecka 8 hade jag gått upp ca 1.5 kg. Nu i vecka 10 antagligen det dubbla.
  • Saffron

Blödningarna igår blev värre. Efter 6h väntan på gynakuten konstaterades att jag antingen har ett utomkvedshavandeskap eller mer troligt ett missfall. Så jag har ingen bebis i magen längre. Jag är jätteledsen och förvirrad just nu. Jag kommer inte att vara aktiv på familjeliv på ett tag, och framförallt den här tråden är destruktiv för mig just nu.

Men jag önskar er alla lycka till. Min man och jag får försöka hitta styrkan och fortsätta, men idag är det tufft. Längtan eller Victrix, ni som har erfarenheter av detta sedan tidigare, kan ni ev pm-a mig? Bara så att jag får en liten hum om vad som väntar.

Ha det gott!

• Zobeideh

Jag har haft utomhavandeskap och ma Va vill du veta så ska jag försöka ge dig all info du vill ha. Skickar en massa massa styrkekramar till dig

• majsa88

Jo men 4 kg ?! Åh..hur tjock kommer jag bli? Någon mer ?

Längtanefterlilladig skrev 2013-08-12 12:12:39 följande:
    När jag var i vecka 8 hade jag gått upp ca 1.5 kg. Nu i vecka 10 antagligen det dubbla.

• Zobeideh

Jag har faktiskt inte vägt mig men jag har gått upp. Familjen har börjat kommentera haha :)

• dljh

Zobeideh: usch va jobbigt att behöva göra det två gånger. Jag ska ringa till 1177 och höra, jag misstänker att det är urinvägsinfektion :/ Tack för svar och lycka till med allt Kramar

• Awanata
    majsa88 skrev 2013-08-12 12:08:21 följande:
    måste få fråga : har någon utav er gått upp i vikt redan?

jag är i vecka 8 o har nästan gått upp 4 kg !!! har panik !!
    någon? 
    Jag har gått upp! Vägde mig igår kväll och har gått upp 1,5 kg. Däremot tror jag det är lite semesterkilon som spökar och det faktum att salta chips varit i min hand typ varje dag pga illamåendet.. jag tror det är väldigt olika det där
    Saffron skrev 2013-08-12 12:31:33 följande:
    MASSA styrkekramar till dig {#emotions_dlg.flower}
  • majsa88

en annan fråga som gör mig orolig. det gör ont i på höger sida, ungefär där äggstocken är.
    har gjort det under hela den tid jag varit gravid fast inte konstant utan då och då. o nu håller det i sig mer, det typ som pulserande värk o endast på höger.

någon som vet? kan man gå till gynakuten ? eller anser dom att man är för löjlig? 

• Längtanefterlilladig
    majsa88 skrev 2013-08-12 14:10:53 följande:
    en annan fråga som gör mig orolig. det gör ont i på höger sida, ungefär där äggstocken är. har gjort det under hela den tid jag varit gravid fast inte konstant utan då och då. o nu håller det i sig mer, det typ som pulserande värk o endast på höger. någon som vet? kan man gå till gynakuten ? eller anser dom att man är för löjlig? 

Haft samma. Var inget fel på mig. Kan vara att man har mer ont i den äggstocken som man ägglossade ifrån. Kortvariga hugg upplever nog de flesta. Jag har också ont så precis nu faktiskt.
  • majsa88

IIdag gör det mer ont o håller i sig. Det är inte hugg utan pulserande o det drar

Är hos gynakuten nu. jätte nervös. Vi vill utesluta att det inte sitter något i äggstocken. Vet du varför man har ont i den äggstock man ägglossat så långt efter som i vecka 8 ?

Längtanefterlilladig skrev 2013-08-12 14:21:45 följande:
    Haft samma. Var inget fel på mig. Kan vara att man har mer ont i den äggstocken som man ägglossade ifrån. Kortvariga hugg upplever nog de flesta. Jag har också ont så precis nu faktiskt.

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014