• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Hallonpaj88
    majsa88 skrev 2014-01-10 08:15:23 följande:

Jag undrar om min lilla kille ligger tvärsöver magen? Alltså inte med huvudet ner eller huvudet upp, utan huvudet på sidan o fötterna på andra sidan. För jag jag ligger exempelvis på vänster sida så känner jag klart o tydligt på ena sidan hur han håller på där inne o man ser hur buktar ut osv, men det känns samtidigt på den andra sidan också. Alltså tvärsöver, som att han sparkar ifrån med fötterna så att huvudet buktar ut på ena sidan o fötter på andra. Är det inte konstigt? Vissa daga känner jag hur han nuddar o sparkar på min urin blåsa o vissa dagar inte. Men har inte känt sparkar mot revbenet. Längesen sist. Förstod ni ens vad jag mena? Så svårt o förklara, hade vart så roligt o veta hur han ligger. Plus att jag inte kan skilja på kroppsdelarna som sticker ut :(

Jag känner exakt likadant när jag ligger ner men vår bebis ligger med huvudet ner. Vet inte hur viga de är där inne haha, men måste vara händerna på ena sidan och fötterna på den andra på något sätt kanske?
  • LillsmurfanLisa
    Jag undrar om min lilla kille ligger tvärsöver magen? Alltså inte med huvudet ner eller huvudet upp, utan huvudet på sidan o fötterna på andra sidan. För jag jag ligger exempelvis på vänster sida så känner jag klart o tydligt på ena sidan hur han håller på där inne o man ser hur buktar ut osv, men det känns samtidigt på den andra sidan också. Alltså tvärsöver, som att han sparkar ifrån med fötterna så att huvudet buktar ut på ena sidan o fötter på andra. Är det inte konstigt? Vissa daga känner jag hur han nuddar o sparkar på min urin blåsa o vissa dagar inte. Men har inte känt sparkar mot revbenet. Längesen sist. Förstod ni ens vad jag mena? Så svårt o förklara, hade vart så roligt o veta hur han ligger. Plus att jag inte kan skilja på kroppsdelarna som sticker ut :(
    Jag har det likadant ibland. Dessutom kan jag känna huvudet i sidan. När jag får en sammandragning kan jag ser hur hen ligger som en ostbåge med huvudet åt ena hållet, rumpan nedåt och benen åt andra hållet. Det kan komma sparkar nästan bak i ryggen på mig, haha. 
  • Heene

Exakt så har jag också känt många gånger och i flera veckor. Även när jag står upp. Har inte riktigt kommit fram till hur hen ligger men har tänkt att fortfarande finns det ju plars att snurra på så just då ligger den nog inte med huvudet ner iaf. :)
  • Lovely90

Enligt BM ligger vår med huvudet ner och rumpan upp. Däremot sparkar hen i båda sidorna på mig. Så gissar att det är fötter på ena sidan och händer på andra. Skojade och sa att hen redan börjat träna splitt i magen för att göra mamma glad och bli en duktig gymnast ;).
  • Mia86gbg

Jag tror också att min ligger tvärs över fortfarande, bm sa att den gjorde det när jag var där sist innan jul. Känner sparkar lite överallt

• tvetalan

Kände en spark i höger revben igår, för första gången. Blev lite rädd och hoppade till, haha! Kan det betyda att han ligger med huvudet neråt? För någon dag sen på TUL låg han med huvudet uppåt :)

• j3nnyy

När "ska" bebisen ha fixerat sig? :) när dom kollade i förrgår låg hon med huvudet långt ner, men han sa att hon inte fixerat sig ännu.

• Zobeideh

Nu e jag tillbaka från BM 17 kg ar jag gått upp ett sf mått på 29 och lillen ligger med huvudet ner. Rätt långt ner :-P rätt kul man kunde känna huvudet hon frågade min sambo om han ville känna men han tyckte de va lite obehagligt ch hoppa de :-P hade tyckt de va skit coolt att känna synd inte jag kunde känna de :-P

• Hallonpaj88
    Zobeideh skrev 2014-01-10 10:50:02 följande:

Nu e jag tillbaka från BM 17 kg ar jag gått upp ett sf mått på 29 och lillen ligger med huvudet ner. Rätt långt ner :-P rätt kul man kunde känna huvudet hon frågade min sambo om han ville känna men han tyckte de va lite obehagligt ch hoppa de :-P hade tyckt de va skit coolt att känna synd inte jag kunde känna de :-P

Jag fick känna huvudet sist jag var där :) var jättehäftigt!

Angående när bebben ska ha fixerat sig så sa min bm att de brukar börja ha koll i vecka 36.
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014