• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Zobeideh

Va häftigt här kunde jag inte känna ska testa känna när man ligger ner där hemma man vet ju nu på ett ungefär var man ska känna :)

• Längtanefterlilladig

Samtal med FL idag. Igår var bebisen inte lika aktiv på kvällen som han brukar. Vi brukar ha en lång kelstund på kvällen då jag & min man känner tydliga & rejäla sparkar från den lille. Men det kom bara några få fjuttiga sparkar. Jag tänkte inte så mycket mer på det & somnade. Nu på morgonen kände jag ingenting. Gick upp, åt två mackor & nyponsoppa. Det brukar få fart på bebis. La mig ner i soffan & började räkna sparkar. 1 timme=1 spark. Ringer FL. De ber mig gå upp & röra mig i 40 min sen lägga mig igen i 1 timme. Nu ligger jag i soffan igen & räknar. Har legat i 20 minuter. Känt 1 spark. Antingen har bebis snurrat på sig eller så är något galet. Blir nog ett besök på FL för mig idag

• Hallonpaj88
    Zobeideh skrev 2014-01-10 11:06:22 följande:

Va häftigt smile1.gif här kunde jag inte känna ska testa känna när man ligger ner där hemma man vet ju nu på ett ungefär var man ska känna :)

Ja jättecoolt försökte visa sambon hemma men vi trodde vi skulle klämma huvudet haha man är ju så nojig för allt:)

Jag ska till min bm på måndag. Vi ligger ju i samma vecka men mitt sf mått var 28 för två veckor sen så får se om den växt mer nu :)
  • MiCorazon
    majsa88 skrev 2014-01-10 08:15:23 följande:
    Jag undrar om min lilla kille ligger tvärsöver magen? Alltså inte med huvudet ner eller huvudet upp, utan huvudet på sidan o fötterna på andra sidan. För jag jag ligger exempelvis på vänster sida så känner jag klart o tydligt på ena sidan hur han håller på där inne o man ser hur buktar ut osv, men det känns samtidigt på den andra sidan också. Alltså tvärsöver, som att han sparkar ifrån med fötterna så att huvudet buktar ut på ena sidan o fötter på andra. Är det inte konstigt? Vissa daga känner jag hur han nuddar o sparkar på min urin blåsa o vissa dagar inte. Men har inte känt sparkar mot revbenet. Längesen sist. Förstod ni ens vad jag mena? Så svårt o förklara, hade vart så roligt o veta hur han ligger. Plus att jag inte kan skilja på kroppsdelarna som sticker ut :(
    Jag känner exakt som du! Min lille kille ligger med huvudet ner men undrar ibland om han smiter ifrån sin launchposition :) för jag kan känna på båda sidor samtidigt och någon annan dag mer uppe vid revbenen. Känner också att han är nere och fixar mot underlivet då det drar och ilar.
    Är i v 32 nu och antar att det fortfarande finns plats att flytta runt.

Längtar så till bf!!
  • Mia86gbg

Senaste kvällarna när jag har gått och lagt mig har jag blivit väldigt yr i huvudet. Börjat må lite illa, inte så jag behöver spy men det har blivit som en bubbla eller ett tryck uppåt i halsen. Det kommer nästan direkt när jag har lagt mig. Har blivit väldigt törstig och fått ont i magen (tarmmage, inte bebismage) och behöver då gå på toaletten. Efter ca 1 timma är allt ok igen. Någon som haft något liknande?

• Hallonpaj88
    Mia86gbg skrev 2014-01-10 12:05:22 följande:
    Senaste kvällarna när jag har gått och lagt mig har jag blivit väldigt yr i huvudet. Börjat må lite illa, inte så jag behöver spy men det har blivit som en bubbla eller ett tryck uppåt i halsen. Det kommer nästan direkt när jag har lagt mig. Har blivit väldigt törstig och fått ont i magen (tarmmage, inte bebismage) och behöver då gå på toaletten. Efter ca 1 timma är allt ok igen. Någon som haft något liknande?
    Jag har likadant! Blivit helt svettig också och trott att det är vinterkräksjuka på G. Sen har jag somnat och på morgonen är det borta. Vad kan detta vara? Haft så i cirka 1,5 vecka.
  • MagdalenaZ
    Mia86gbg skrev 2014-01-10 12:05:22 följande:

Exakt så har jag också! Kunde knappt utföra nr 2 igår! Törstig som bara den..
  • Mia86gbg
    Hallonpaj88 skrev 2014-01-10 12:31:48 följande:
    Jag har likadant! Blivit helt svettig också och trott att det är vinterkräksjuka på G. Sen har jag somnat och på morgonen är det borta. Vad kan detta vara? Haft så i cirka 1,5 vecka.
    Svettas gjorde jag också. Konstigt. 1,5 vecka..jag som hoppades att det skulle försvinna!! Säg till om du kommer på något som lindrar!
  • MagdalenaZ

Tänkte se om ni tittat på den uppdateringen som gjorts för barn födda 2014. Största förändringen är följande; Om ditt barn är fött eller adopterat 2014 eller senare Du kan ta ut föräldrapenning till och med den dag att barnet fyller 12 år eller när barnet slutar i årskurs fem i grundskolan. Men efter att barnet har fyllt 4 år kan ni bara spara 96 dagar sammanlagt. Har ni fler än 96 dagar kvar så kommer dagarna att fördelas emellan er.

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014