• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • ananas86
    Längtanefterlilladig skrev 2014-01-17 15:50:05 följande:
    Va bra att du känner dig lugnare. Det tar ju tid att låta det sjunka in. Mycket frågor som snurrar i huvudet osv. Va roligt att veta datumet. Hur lång tid innan beräknad datum är det? Jag är mer & mer inne på att jag vill snittas.

Jag är egentligen beräknad till 12:e, så blir 8 dagar innan BF.

Det enda jag oroar mig för nu är huruvida jag kommer bli sövd eller inte. Sa till BM att jag absolut inte vill bli sövd, då jag skulle missa när mini kommer till världen i så fall!

Skulle ju verkligen känna mig snuvad på "det stora ögonblicket"!

Så BM lovade att göra allt hon kan för hitta en lösning!
  • Längtanefterlilladig
    Mango08 skrev 2014-01-17 20:17:07 följande:
    Och filmen "Orphan". Amerikansk psykologisk thriller från 2009 som är spännande och obehaglig.
    Den är bra, den har vi här hemma. Nu fick det bli filmen "fallen" för "prisoners" fanns inte att....hrmmm...ladda ner
  • Längtanefterlilladig
    ananas86 skrev 2014-01-17 20:47:17 följande:

Jag är egentligen beräknad till 12:e, så blir 8 dagar innan BF.

Det enda jag oroar mig för nu är huruvida jag kommer bli sövd eller inte. Sa till BM att jag absolut inte vill bli sövd, då jag skulle missa när mini kommer till världen i så fall!
    Skulle ju verkligen känna mig snuvad på "det stora ögonblicket"!
    Så BM lovade att göra allt hon kan för hitta en lösning!
    Skönt att slippa vänta & gå över tiden då
    Förstår att du vill vara vaken, de försöker nog göra allt för att du ska vara det också.
    Men din hälsa måste gå först!
  • ananas86

Vi håller på med målning i sovrummet för fullt nu! Kände mig otroligt nöjd över att jag såhär sent i graviditeten orkar måla och fixa utan större problem..

Men nu helt plötsligt sa kroppen ifrån, fick jätteont på höger sida och i ljumsken. Så nu ligger jag på soffan och tänkte bara fokusera på minis sparkar och rörelser en stund. :)

Tänk att om 6 1/2 är inte mini kvar i magen längre! Snart kan vi sniffa på vårt lilla underverk! :) Längtar massor!

• Zobeideh

Jasså fanns den inte :-O vi hitta den förra helgen håll utkik för det är ett måste att se den hihi :-P

• Joma

Ja de är ganska skrämmande ändå när man tänker på de! Tyckte nyss att jag la upp att jag hade 100 dagar kvar å nu är de bara 70! Känns liksom som igår..

Jag läser alltid den aktuella månadens BF-grupp. Som nu läser jag dem som har bf i januari just för att se vad som skrivs å för att man är nyfiken å läsa om andras förlossningar å speciellt tiden före.. Snart är de liksom vi?! Då kan jag läsa VÅR tråd för VI ska föda barn!! Jag längtar så sjukt mycke efter vår lilla pojke men samtidigt är jag rädd inför vad som komma skall.

• Joma
    Zobeideh skrev 2014-01-17 21:07:05 följande:

Jasså fanns den inte :-O smile4.gif vi hitta den förra helgen smile1.gif håll utkik för det är ett måste att se den hihi :-P

Var hitta ni den? Har kollat alla våra torrentsidor men kan inte heller hitta den :/
  • majsa88

Känner ni också behovet av rejäla matportioner och riktig mat. Dvs mycket kött o kolhydrater? Maffig mat, inte skräp mat?

• majsa88

Jag känner så. Måste äta 3 riktiga måltider per dag . Alltså mycket kött med ris eller pasta. Ordentlig mat o mellanmål emellan. Det behovet hade jag inte förutom räckte med en eller 2 måltider med mellanmål emellan. Är jätte hungrig o har lagat sen middag nu haha

• majsa88

Förlåt för bombningen här, men är så himla ledsen. Jag har gått upp från 62 kg till 77.6 kg har fått bristningar på höfterna o röda lila äckliga på baksidan av vaderna som alltid kommer synas. För man har ju shorts, klänning o kjol på sig. Ååååååhhhhhhh mår så dåligt. Vikten kan man ändra på senare, men inte bristningar. Dom finns hela livet. Är så argggg o ledsen. Har suttit o gråtit i en halvtimme. Jag låter nog jätte löjlig, men kan inte hjälpa att jag känner så :(

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014