carina87 skrev 2014-01-18 09:48:54 följande:
Jag har BF 12 mars och planerar också att föda på Danderyd.
Jag har gått upp mellan 10 och 11 kilo än så länge.
Jag har inte fått några bristningar, än, men jag har en väldigt putig mage och det har jag alltid haft, även innan bebis, så det fanns väl lite att växa i från början antar jag :)
Vi har handlat eller fått låna det mesta. Det som är klart är: Vagn, spjälsäng, badbalja (tänker dock bada bebisen i handfatet till en början), skötbädd, kläder, ett paket blöjor, en napp och en flaska (fått de två sista babybox).
Det jag fortfarande behöver/vill ha: bärsjal, amningsBH, sängkläder, spjälskydd, byrå till kläder och skötbädd. Har dock lovat min lite skrockfulla mamma att inte bädda sängen innan bebisen är hemma.
Ni då? Klara med allt?
Jag har inte heller fått några bristningar än! Har gått upp ca 20 kg fram tills nu, och en del av dessa kg är utan tvekan godis och julmust under november & december då jag grisade i mig som en galning. :P
Vi är nästan klara med allt. Det som är viktigast som är kvar att köpa är nog babyskydd till bilen.
Anki84 skrev 2014-01-18 11:59:37 följande:
Hej och välkommen tillbaka =)
Vi är ett par stycken här inne som är beräknade runt det datumet (jag själv har BF den 12/3). Vilken del av danderyd har du tänkt föda på? Det finns BB sthlm och så finns det vanliga förlossningen på Danderyds sjukhus. Vi har valt vanliga förlossningen på Danderyd.
Min kropp har mått upp och ner hittills. Nu dom senaste dagarna har jag fått enorm foglossning som gör att jag inte kan sova men man får stå ut helt enkelt :)
Hittills har jag gått upp 20kg och har bristningar på magen. Vi har inte handlat klart allt som behövs men vi kommer få en del av släktingar plus köpa nytt och begagnat.
Har ni köpt allt som behövs till bebis?
Hur gammal och vart bor du om man får fråga? :)
Vad kul!
Jag visste inte att det fanns två olika förlossningar på Danderyds, men jag antar att det är den vanliga som vi har valt. Får nog ta och fråga barnmorskan.
Har också gått upp ca 20 kg under graviditeten, men än har jag inte fått några bristningar.
Jobbigt att inte kunna sova! Jag är nog väldigt lyckligt lottad som inte har ont någonstans. Lite öm upptill i ljumskarna har jag blivit de senaste dagarna, men det är snarare mer irriterande än att det gör ont.
Vi har det mesta klart för vår lilla pojke. Babyskydd till bilen måste vi köpa, och så måste vi hämta barnvagnen som vi får gratis av sambons syster (jag har inte sett den ens, men bara den är funktionell och inte gnisslar så duger det gott åt oss)! Spjälskydd till sängen tänkte jag försöka sy till ett själv.
Jag fyller 26 i slutet av Februari. Vi bor i Upplands väsby!