• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • anaconda
    Saltad skrev 2014-01-18 16:01:19 följande:

Herregud, tjejer! Nu har vi skrivit mer än 7000 inlägg i denna tråden! :)

Helt sjukt och jag trodde jag skulle typ vara själv i tråden när jag starta den! Haha
  • flowers

Lite bristningar här på rumpa och höfter, gått upp 10 kg.
    BM säger att jag inte ska gå upp för mkt...känner lite smått panik inför det.
    Tidigare historik med grav anorexi och blivit tvångs matad i ung vuxen ålder.
    Är bra idag med normala kilon, startvikt 71 kg.

Inte riktigt klar med inhandling för bebis ankomst.

Kvar: säng madrass, spjälskydd, lite amnings tillbehör, nån filt, kudde, skötbädd mm.
    Det mesta är klart iaf. =)

Hur blir det med träffen som vi skulle ha här i STHLM?

• Längtanefterlilladig
    Saltad skrev 2014-01-18 15:55:40 följande:
    Skönt att du har bestämt dig! Då håller vi alla tummar för att det går att genomföra! Det borde verkligen inte vara något problem, men du får kanske som sagt vara beredd att stå på dig ordentligt. Med ditt sjukdomsläge är det verkligen förståeligt, och var bara tydlig med att du förstår hur jobbigt det blir efter ett snitt pga endometriosen.

Tack. Jag ska visa att jag är påläst & införstådd med negativa & positiva sidorna med både snitt & vaginal förlossning. Jag har hört att halland är rätt kinkiga på att bevilja snitt när det är önskat. Men jag ska försöka. Fattar bara inte hur processen kommer gå till. Vad jag förstår så ska man gå på 3-4 möten hos aurorabarnmorskan & SEN till en läkare som beviljar/icke beviljar snitt. Men tiden rinner ju iväg. Var över en vecka sedan remissen skickades & ska det gå enligt region hallands tempo hinner jag väl föda innan jag ens fått komma dit.
  • carina87

HÄR ÄR EN DOODLE TILL ER SOM VILL SES I STOCKHOLM I FEBRUARI.
    DEMOKRATIN FÅR VÄLJA OCH JAG TÄNKER ATT DEADLINE FÖR ATT SVARA BLIR 26/1 SÅ MAN KAN HINNA BOKA OM IFALL FÖRSTA HELGEN I FEBRUARI REDAN BLIVIT UPPBOKAD.

SKRIV I ERT ANVÄNDARNICK OCH KLICKA I NÄR NI KAN!

http://www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb

• Tinapina

Längtan. Hur blir det med din endometrios vid snitt? Ökar inte ssmmanväxningarna? Vet att jag fått ssmmanväxningar sen mitt snitt men de påverkar mig inte så värst mkt. Hoppas du får en bra aurorabm, hon jag har gillar jag.

• majsa88

Längtanefterlilladig varför vill du ha kejsarsnitt, är det pga endometrios? Vad kan gå fel vid vaginal fl då? frågar av ren nyfikenhet :)

• Joma

Jag är 176 å vägde 87 innan grav vilket jag verkligen inte va nöjd med då jag lyckades gå ner till 68 för bara nåt år sen.. Tyvärr gick jag upp igen då jag fick ett skov i min sjukdom å fick börja äta mer mediciner :( Nu sist jag vägde mig i vecka 29 hade jag gått upp 10 kilo så vågen stannade alltså på 97kg.... Snart 100 alltså! Känns jättejobbigt men samtidigt är det bara å gilla läget. Vår lilla prins är värd alla kilo å bristningar jag fått. Har iofs bara fått på rumpan å höfterna ännu men dem på magen dyker väl upp snart dem också!

Tycker som många andra har skrivit, vi skiter i alla kilo å fokuserar på att vi bär våra små bäbisar i magen istället! Jag försöker tänka på de varje dag å oftast funkar de :)

• SEM

Hellu!

Någon som känner till afa försäkringen? Att höja upp sin mammapeng 10 % om jag ha fattat det rätt??

• anaconda

JAg läste om den försäkringen dock gällde den inte mig :( är kommun anställd :(

• Pippilisa
    carina87 skrev 2014-01-18 09:48:54 följande:
    Jag har BF 12 mars och planerar också att föda på Danderyd.
    Jag har gått upp mellan 10 och 11 kilo än så länge.
    Jag har inte fått några bristningar, än, men jag har en väldigt putig mage och det har jag alltid haft, även innan bebis, så det fanns väl lite att växa i från början antar jag :)
    Vi har handlat eller fått låna det mesta. Det som är klart är: Vagn, spjälsäng, badbalja (tänker dock bada bebisen i handfatet till en början), skötbädd, kläder, ett paket blöjor, en napp och en flaska (fått de två sista babybox).

Det jag fortfarande behöver/vill ha: bärsjal, amningsBH, sängkläder, spjälskydd, byrå till kläder och skötbädd. Har dock lovat min lite skrockfulla mamma att inte bädda sängen innan bebisen är hemma.

Ni då? Klara med allt?

Jag har inte heller fått några bristningar än! Har gått upp ca 20 kg fram tills nu, och en del av dessa kg är utan tvekan godis och julmust under november & december då jag grisade i mig som en galning. :P

Vi är nästan klara med allt. Det som är viktigast som är kvar att köpa är nog babyskydd till bilen.

Anki84 skrev 2014-01-18 11:59:37 följande:
    Hej och välkommen tillbaka =)
    Vi är ett par stycken här inne som är beräknade runt det datumet (jag själv har BF den 12/3). Vilken del av danderyd har du tänkt föda på? Det finns BB sthlm och så finns det vanliga förlossningen på Danderyds sjukhus. Vi har valt vanliga förlossningen på Danderyd.
    Min kropp har mått upp och ner hittills. Nu dom senaste dagarna har jag fått enorm foglossning som gör att jag inte kan sova men man får stå ut helt enkelt :)
    Hittills har jag gått upp 20kg och har bristningar på magen. Vi har inte handlat klart allt som behövs men vi kommer få en del av släktingar plus köpa nytt och begagnat.

Har ni köpt allt som behövs till bebis?
    Hur gammal och vart bor du om man får fråga? :)

Vad kul!
    Jag visste inte att det fanns två olika förlossningar på Danderyds, men jag antar att det är den vanliga som vi har valt. Får nog ta och fråga barnmorskan.

Har också gått upp ca 20 kg under graviditeten, men än har jag inte fått några bristningar.
    Jobbigt att inte kunna sova! Jag är nog väldigt lyckligt lottad som inte har ont någonstans. Lite öm upptill i ljumskarna har jag blivit de senaste dagarna, men det är snarare mer irriterande än att det gör ont.

Vi har det mesta klart för vår lilla pojke. Babyskydd till bilen måste vi köpa, och så måste vi hämta barnvagnen som vi får gratis av sambons syster (jag har inte sett den ens, men bara den är funktionell och inte gnisslar så duger det gott åt oss)! Spjälskydd till sängen tänkte jag försöka sy till ett själv.

Jag fyller 26 i slutet av Februari. Vi bor i Upplands väsby!

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014