• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Längtanefterlilladig
    majsa88 skrev 2014-01-18 19:22:54 följande:
    Längtanefterlilladig varför vill du ha kejsarsnitt, är det pga endometrios? Vad kan gå fel vid vaginal fl då? frågar av ren nyfikenhet :)

Ja delvis pga endometrios men också pga rädsla & att något ska gå fel. Jag är med i en endometrios förening & många kvinnor med endometrios har svårt att öppna sig pga sammanväxtningar & måste då akutsnittas. Det kan också vara så att smärtan blir 1000 ggr värre när livmodern drar ihop sig i värkarna för en kvinna med sammanväxtningar i buken.
  • Mia86gbg

Spjälskydd it is

Har ni andra börjat fundera på namn? Vi har typ 30 namn kvar på listan..svårt! Allt från fina klassiska namn till moderna ovanliga namn..vi har inte alls landat i vad det blir.

• Längtanefterlilladig
    Mia86gbg skrev 2014-01-18 23:17:19 följande:
    Spjälskydd it is Har ni andra börjat fundera på namn? Vi har typ 30 namn kvar på listan..svårt! Allt från fina klassiska namn till moderna ovanliga namn..vi har inte alls landat i vad det blir.

Japp vår lilla kille har haft sitt namn bestämt sedan vecka 20. Det är WALDE. Ett fornnordiskt namn som bara bärs av 113 svenskar. Sen heter vi Blixt i efternamn. Tyckte det lät bra. Det är min man som ville att han skulle heta det & jag tyckte det var fint.
  • Zobeideh

Vi har haft namn sen 3 år tillbaka. Liaz Nordquist blir det här andra namnet är inte klart än :-P

• Joma

Va roligt :) Ska lägga till alla i min blogglista! Jag bloggar på hannene.blogg.se om nån vill läsa :)

Här har vi också bestämt namn, de blir en liten Melvin :)

• Ziiah

Va fina namn :) Våran lille ska få heta Maximilian, vi har även två mellannamn till honom. Jan (släktnamn) och Denny. 

Men på senare tid har jag börjat tänka att det är en flicka (bara rent spontant tänkt "hon" osv, utan att först reagera på det) så vi får se om det ens blir en Maximilian, det kanske annars blir en Neah. Men jag såg ju en liten snopp på ultraljudet, tyckte jag och även bm iaf..

• Mia86gbg

Verkligen fina namn..och roligt att det inte finns nån "modelinje" i namnen utan att alla skiljer sig helt.

Vi vet inte om det blir tjej eller kille så vi jobbar på båda. Mina favoriter just nu är Aston, Vide, Ellie, Eda.

Eda får mig dock att tänka på Rolands (prostituerade?) tjej i Torsk på Tallinn. Och så funderar jag på om Aston är FÖR ovanligt o konstigt. Stort beslut!

Andra o tredjenamnen blir släktnamn 3 generationer bak.

Jag älskar att diskutera namn så ös gärna in fina tips

• Mia86gbg
    Längtanefterlilladig skrev 2014-01-18 23:20:20 följande:

Japp vår lilla kille har haft sitt namn bestämt sedan vecka 20. Det är WALDE. Ett fornnordiskt namn som bara bärs av 113 svenskar. Sen heter vi Blixt i efternamn. Tyckte det lät bra. Det är min man som ville att han skulle heta det & jag tyckte det var fint.
    Vilde funderade jag ett tag på men walde har jag nog faktiskt aldrig hört. Fint, roligt o "lagom" unikt!
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014