• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • j3nnyy
    Mia86gbg skrev 2014-01-18 23:17:19 följande:

Spjälskydd it is smile1.gif

Har ni andra börjat fundera på namn? Vi har typ 30 namn kvar på listan..svårt! Allt från fina klassiska namn till moderna ovanliga namn..vi har inte alls landat i vad det blir.

Vi har lyckats skala ner listan från typ 40 namn.. Det som finns kvar är Izabella, Tyra, Elise, Ronja och Mathilda/Mathilde. Lutar mest åt Izabella.

Ifall bm skulle sett fel och de kommer en liten pojke blir det en Hugo :)
  • MagdalenaZ

Jag har haft; Alicia, Antonia, Valentina, Adriana (älskar namnet Adrian på pojkar) mm mm.. Men min sambo har sagt tvär NEJ. Så vi har landat på Simone eller Simona! Vi måste dock se henne först har vi kommit fram till.
    :)

• Sirek

Vi har tänkt att hon ska heta Isabelle i tilltalsnamn och Alva Helena i mellannamn. Det blir efter våra mormödrar på respektive sida. Har även varit inne på Olivia, Sofia och Alicia men maken har sagt nej. Killnamn som backup är än så länge Erik.

Jag börjar också undra om det inte är en pojk även fast bm sa tjej till 98%. Spännande att se vem som finns därinne

• Anki84

Vi har inte haft problem med att välja namn till vår son. Från början stod det mellan Liam & Léon som tilltalsnamn. Det blir Léon, känns mer rätt så det har han fått hetat sen ett par månader tillbaka. Mellannamn blir Wilhelm & Jimmy. Wilhelm är ett släktnamn och Jimmy efter min sambo.

Hur många av er har tänkt på vad namnen betyder?

• Längtanefterlilladig
    Mia86gbg skrev 2014-01-19 00:33:14 följande:
    Verkligen fina namn..och roligt att det inte finns nån "modelinje" i namnen utan att alla skiljer sig helt. Vi vet inte om det blir tjej eller kille så vi jobbar på båda. Mina favoriter just nu är Aston, Vide, Ellie, Eda. Eda får mig dock att tänka på Rolands (prostituerade?) tjej i Torsk på Tallinn. Och så funderar jag på om Aston är FÖR ovanligt o konstigt. Stort beslut! Andra o tredjenamnen blir släktnamn 3 generationer bak. Jag älskar att diskutera namn så ös gärna in fina tips

Vide tycker jag är så fint. Men min man ville absolut Walde. Vi hade även Vilgot, Vidar, Alve, Love & Mio som förslag
  • Längtanefterlilladig

Usch legat hela natten med magont. Det måste bero på endometriosen & att huvudet fixerats. Det hugger & krampar varje liteb rörelse. Men det är inte alls mensvärk eller sammandragningar. Så det är inget pågång. Men känns inte skönt. Det är när jag ligger & böjer mig fram. Vaknade precis & drömde att jag skulle föda i Lund av alla ställen. Jag & min man fick gå jätte långt för att nå fram till förlossningen. Det var som en labyrint. Och väl framme fick vi sitta & vänta i väntrummet flera timmar för personalen drack kaffe. Usch, jag måste nästan ta en dusch. Helt svettig nu huuu!!!

• Lovely90

Vi har tjejnamn klart, blir det en flicka så får hon namnet Svea. Det har varit klart sen långt tillbaka. Jag har sagt sen jag var liten att jag vill ha en dotter som heter Svea. Sambon tyckte det var fint så vi bestämde oss för det.

Om det däremot blir en pojk har vi större problem, jag och sambon kommer inte direkt överens där. Sambon tycker Theo eller Oliver. Jag tycker Vilmer, Kasper eller Hampus. Sedan gillar vi båda Love men vi har en gammal gemensam kompis som heter det och han har en väldigt stark personlighet och därför är vi rädda att hela tiden förknippa namnet med honom.

• kucke

Så roligt att ni är många som bloggar, skall genast kika in på varje :)

Tycker det finns mycket mer flicknamn och välja på än pojknamn ;) Men blir det en flicka blir det Ella, men pojke är vi mer osäker på då jag alltid bara gillat Esaias, men min man tvärvägrar. Även mitt andra pojknamn, Paulus är det tvärtstopp för eftersom det låter för honom för kristet :P

Längtanefterlilladig: Tycker du är jätte stark som uthärdar alla "gravsmärtor" med din endo. :) Jag hoppas verkligen du får beviljat att snittas så du kan känna dig lite tryggare över förlossningen.

• ananas86

Är lite sen i diskussionen, men måste säga att ni alla är så kloka och skriver så bra saker! :)

Ang. vikt har jag alltid varit smal. När jag var yngre var jag lite obehagligt smal och alla runt omkring oroade sig för att de inte trodde att jag åt något.

Sen gymnasiet har jag varit lite mer "lagom" smal.

Jag har gått upp ca 11 kg sen innan jag blev gravid (9 kg sen inskrivningen)

Känner mig egentligen bekväm med det, men får ständigt höra hur liten jag/magen är!

Nu det senaste har mina arbetskamrater börjat fråga om bebis verkligen växer som h*n ska.

Har ju gjort både TUL och kollat SF-mått och allt ser bra ut, men ändå blir jag orolig pga av alla kommentarer.

Skulle behöva höra från BM ungefär varannan dag att allt ser toppen ut, för att inte ta åt mig av alla kommentarer.

Jag tycker det är skönt att inte vara så stor, även om jag ibland kan fundera på om jag borde äta mer/oftare.

Hur ofta/mycket/vad äter ni andra på en dag?

Nu när vi bor hos svärmor kan jag inte riktigt bestämma vad och när jag ska äta, utan måste anpassa mig ganska mycket. Sen har jag väldigt oregelbundna arbetstider och det gör också att matvarorna blir oregelbundna.

Irriterar mig att jag påverkas av arbetskamraternas kommentarer!

Men nästa helg ser det ut som vi äntligen kan flytta in i vårt hus! :D (efter två månaders renovering)

Ska bli helt underbart skönt! Då kan jag äta hur, när och vad jag vill och kommer säkert gå upp i vikt en massa mer då! :P

• Mia86gbg
    Lovely90 skrev 2014-01-19 10:19:00 följande:

Vi har tjejnamn klart, blir det en flicka så får hon namnet Svea. Det har varit klart sen långt tillbaka. Jag har sagt sen jag var liten att jag vill ha en dotter som heter Svea. Sambon tyckte det var fint så vi bestämde oss för det.

Om det däremot blir en pojk har vi större problem, jag och sambon kommer inte direkt överens där. Sambon tycker Theo eller Oliver. Jag tycker Vilmer, Kasper eller Hampus. Sedan gillar vi båda Love men vi har en gammal gemensam kompis som heter det och han har en väldigt stark personlighet och därför är vi rädda att hela tiden förknippa namnet med honom.

Svea slåss min man för men jag har en gammal släkting som heter det. Svårt att veta om det är ok att döpa till samma.
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014