• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Mia86gbg

Jag har också köpt det mesta. Har lite smått kvar som jag har sparar mig lite på för att få njuta av förberedelserna länge

Spjälskydd, är det ett måste? Det är ju inte direkt så att bebisen kommer få igenom huvudet mellan spjälorna? Eller är det för övriga kroppen kanske?

Skötväska, någon som köpt någon som verkar bra? Jag går o klämmer o känner lite då o då men har inte bestämt mig än. Dyrt!

• majsa88

Jag har köpt allt, förutom spjällsängen. Ska köpa sängen nästa vecka. Behöver endast köpa blöjor i strl 1 och tvättlappar. Dumt att jag inte köpte fler tvättlappar från ullared.

Skötväska köpte jag från ullared hur bra som helst och bra pris. Helt sjukt hu dyra de är i stan

• jesspett
    Mia86gbg skrev 2014-01-18 21:15:28 följande:
    Jag har också köpt det mesta. Har lite smått kvar som jag har sparar mig lite på för att få njuta av förberedelserna länge
    Spjälskydd, är det ett måste? Det är ju inte direkt så att bebisen kommer få igenom huvudet mellan spjälorna? Eller är det för övriga kroppen kanske?
    Skötväska, någon som köpt någon som verkar bra? Jag går o klämmer o känner lite då o då men har inte bestämt mig än. Dyrt!
    Spjälskydd skulle jag nog säga är ett måste när bebisen väl kan förflytta sig själv, dvs rulla eller åla. Lätt annars att en fot eller hand hamnar fel och kan bli illa klämt. Är det brett mellan spjällorna så kan ju även huvud fastna. =/ IKEA har billiga för typ en hundring, vi fick ett med den själsängen vi köpte begagnad. =)
  • Zobeideh

Det med spjälskydd kan jag tycka nästan e ett måste i sängen. Min polares dotter fastnade med foten och de va inte så roligt för den lille :(

• Joma

Ja Gud jag hade aldrig vågat ha utan spjälskyddet! De känns som en billig försäkring :)

Är de många här inne som bloggar förresten? :)

• LillsmurfanLisa

Vad det skrivs mycket!

Jag måste bara få lägga in en kommentar om vikt och magbilder. Alla som känner att de vill lägga ut bilder får hemskt gärna göra det, oavsett fettvalkar, bristningar och/eller något annat. Tillsammans kan vi stötta varandra och fokusera på den vackra gravidkroppen. För alla gravida är vackra, levande och det syns att vi när på skatter. 

Själv har jag gått upp 11 kg men har hittills sluppit bristningar. Att se min kropp förändras så mycket och så fort gör mig ibland vettskrämd, ibland stolt. Det beror på dem psykiska dagsformen.

När det kommer att att handla saker är jag nog den som har minst förberett av oss alla i detta forum. Vi har köpt ett klädesplagg. That's it! Vi har fått en del grejer av släkt och vänner men allt ligger fortfarande i kassar och lådor. Jag vet inte ens vad vi har fått och är inte stressad över det heller faktiskt. Vi fixar allt i februari :)

• Lovely90
    Joma skrev 2014-01-18 22:20:03 följande:

Ja Gud jag hade aldrig vågat ha utan spjälskyddet! De känns som en billig försäkring :)

Är de många här inne som bloggar förresten? :)

Jag bloggar på lindaviola.blogg.se :)
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014