• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Hallonpaj88
    Joma skrev 2014-01-22 11:57:03 följande:

Min sambo vill också spendera tid med bäbis men vissa har det lite svårare med ekonomin än andra å har man mycket skulder och höga räkningar kan man inte klara sig på hur lite som helst! De är inte så att han aldrig kommer träffa honom bara för han jobbar, han är borta 8 timmar av 24 på en dag..

Visst är det så! Min sambo kommer ju oxå träffa bebisen, det är ju inte som att man är själv dygnet runt tack o lov =)
  • Joma
    Hallonpaj88 skrev 2014-01-22 12:22:19 följande:
    Visst är det så! Min sambo kommer ju oxå träffa bebisen, det är ju inte som att man är själv dygnet runt tack o lov =)
    Nej precis.. Pengar betyder ingenting för oss om man jämför med bäbis i magen men vi måste ändå hålla oss flytande så vi har mat på bordet å ett hus att bo kvar i!
  • majsa88

På tal om inget. Något konstigt har hänt sedan jag blev gravid. Jag har alltid haft böjda o fina ögonfransar. Nu är dom korta o böjda neråt? Som min sambos. Vad har hänt, älskade mina fransar!!!

Kan det vars hormonellt o att det blir bra efter fl?

• Mia86gbg
    majsa88 skrev 2014-01-22 12:38:54 följande:

På tal om inget. Något konstigt har hänt sedan jag blev gravid. Jag har alltid haft böjda o fina ögonfransar. Nu är dom korta o böjda neråt? Som min sambos. Vad har hänt, älskade mina fransar!!!

Kan det vars hormonellt o att det blir bra efter fl?

Jag tycker att mina är annorlunda också! De har blivit spretiga o torra. Fult! Svårt att få till mascaran utan att kladda. Dessutom har jag fått en klump på nedre ögonlocket, ser ut som en liten vagel men den gör inte ont och den har suttit där sen i somras.
  • Zobeideh

Åhh Gud va glad jag blev att du skrev de med ögonfransarna. Helt seriöst trodde jag att mina typ hade blivit "förstörda" eller där hänt något konstigt.
    Trodde aldrig de kunde ha med graviditeten att göra. Men nu när jag ser att fler skriver om de så känner jag mig inte ensam om de

• Heene
    LillsmurfanLisa skrev 2014-01-21 22:28:32 följande:
    Vad härligt att du har hittat något som passar! Jag gick på vattengymnastik tidigare, eftersom mitt knä var trasigt, och insåg snabbt att det var väldigt mycket jobbigare än jag trott. Vatten är ju ett skonsamt motstånd, men långt ifrån så mesigt som många tror. Nu blev jag lite sugen på vattengympa. Ska nog köra nästa vecka. 

Jag går på gravidyoga två ggr/vecka. Utöver yoga har det tidigare varit simning och gym som gäller, men jag har insett att jag inte kan göra allt. Jag ska satsa på yogan och antingen simma eller gymma som komplement 1 gång/vecka. Simningen tycker jag är fantastisk men jag är ju någon form av delfin innerst inne också :)
    Det tycker jag absolut att du ska göra. Lite roligt att det var jag och massa (26 st) pensionärer i bassängen idag =P
    Jag hoppas själv att jag kommer kunna hålla på nån gång per vecka fram till bf. Innan graviditeten så körde jag kickboxning men den la jag ner direkt, och sen har jag inte kunnat röra mig alls på över ett halvår nu. Det är så stor kontrast och jag tycker det är så trist att bara sitta still.
  • majsa88

Ååh vad skönt o veta att de inte är förstörda förstörda alltid. Men vad konstigt tjejer ! Att våra fransar har förändrats !?

• Mia86gbg

Hoppas bara att de går tillbaka o blir fina igen!! Jag tycker mitt hår har blivit annorlunda också. Mycket plattare o blankare. Jag trodde kah skulle få finare hår.

• Längtanefterlilladig

Tillbaka från barnmorske besök. Gått upp 0.4 kg sen 23/12 (hur är det ens möjligt), Bebisen ligger med huvudet neråt ruckbart huvud. Så det jag känner varje kväll som rör sig är en liten rumpa & två små fötter Mitt sf mått följer kurvan exakt. Bebisen blev upprörd efter att barnmorskan klämt & känt så BM lyssnade på pulsen i 10 min för att kolla att den gick ner. Vilket den gjorde. Både jag & BM såg hur hela magen dansade. Imorgon kl 15.30 är det dags för ultraljud för att se om moderkakan flyttat upp. Vi pratade även mycket om förlossningen. Och hon sa att i Halmstad skriver man tillsammans med BM & läkare ett såkallat förlossningskontrakt där man ANTAR jag skriver om hur man tänker & att man har rätt att avbryta förlossningen & få kejsarsnitt. Inte riktigt det jag hoppades på att få höra. Men men....

• majsa88

Ja det hoppas jag med. Älskade mina fransar. Min hy har däremot blivit mycket bättre :)

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014