• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Lovely90

Tråkigt att ni tycker det är så jobbigt! Själv har jag tillbringat dagen i gympahallen som tränare. Har både fått jogga lite och göra ett par hjulningar :).

• zizuna

Jag gick oxå in i vecka 36 idag och endast kännt bara lite tryck mot blygbenet det är allt. Sonen har ej alls velat sparka sen fredag så va inne idag på FL fick höra hjärtslagen och snabb UL men ska tillbaks imorgon om han ej piggnar till så får dem väl undersöka vidare eller väcka han från ide ;)

Har städat idag och skurat och flåsat som aldrig förr sen tog jag ett långt varmt bad och nyss så började han sträcka på sig så få se om han kommer igång eller ej.

paulineee skrev 2014-02-02 14:58:06 följande:
    Hur mår ni nu tjejer? Jag går in i v 36 idag och har till och från de senaste dagarna haft lätt molande 'mensvärk'. I morse hade jag mer sammandragningar än vanligt och nu på eftermiddagen har mensvärken kommit tillbaka, men inte molande utan rätt rejält. Någon som känt nått liknande och vet vad de kan bero på? Har inga sammandragningar nu.

• SEM
    Zobeideh skrev 2014-02-02 14:32:11 följande:
    Jag hade oxå tänkt göra en gipsavgjutning. Jag kommer sen sätta på ett blå band och hänga upp på väggen i barnrummet :)

Hur fixar man grejerna till gipsavgjutningen?:)
  • Zobeideh

Jag kommer köpa de på panduro hobby dem säljer det för 199kr och där finns de som behövs i paketet :)

• Joma

Jag har också köpt ett sånt kit ifrån barnparadiset å tänkte göra avgjutningen om ett tag. Vet dock inte riktigt när, man vill inte göra för tidigt men sen vågar man inte vänta för länge heller om han skulle vilja komma ut för tidigt :/

Tänkte också hänga upp den på väggen faktiskt :)

• Längtanefterlilladig
    SEM skrev 2014-02-02 18:41:58 följande:
    Hur fixar man grejerna till gipsavgjutningen?:)

Gasbindor från apoteket för 290 kr & sen gips. Klipp i remsor & gegga på gips
  • Längtanefterlilladig
    Tinapina skrev 2014-02-02 17:37:36 följande:
    Längtan. Har du varit hos aurorabarnmorskan? Hur känner du inför förlossning? Precis varit inne på neo hos min lilla tjej och ammat, pumpat och sondat. Just nu är dagarna uppdelade i var tredje timme dygnet runt och jag längtar hem. Känns konstigt när familjen är så splittrad, det är ju inte det man drömmer om. Men samtidigt så är det en fantastisk vård vi har och alla, på förlossning, operation, uppvak, bb och neonatalavdelningen har och är fantastiska!

På onsdag klockan 14.30 är det dags för möte. Vill fortfarande ha snitt. Förstår att det är jobbigt att vara ifrån din andra dotter & man. Är de uppe & hälsar på?Hur mycket vägde tjejen? Ligger hon i kuvös? Härligt att höra att personalen är stöttande & bemötandet varit bra. Känns tryggt
  • j3nnyy

Idag blev jag överraskad med en babyshower av mina tjejkompisar. Skulle till en kompis o fika o höll ju på o smälla av när de satt tio pers i soffan när jag kom in. Fattade ingenting vad alla gjorde där! Dom hade ordnat så himla fint med massor med fika, blöjtårta och massor med presenter. Ska lägga upp lite bilder i bildtråden, blev lite rörd faktiskt och inte anade jag de minsta.

• Sirek

Min bästa vän hade bjudit in mig på tjejmiddag för drygt en månad sen eftersom hennes man skulle på kickoff denna helgen. Så igår åkte jag dit och blev så himla överraskad när mitt tjejgäng var samlade innanför dörren:) babyshower! Jag har inte alls tänkt så mycket på något sånt men blev verkligen rörd över att de planerat detta för mig och min skrutt. Hade en fantastisk eftermiddag/kväll

• Mia86gbg

Va roligt med babyshower!! Jag bara väntar på min (i och med att jag har hållt i det för mina andra 5 närmsta vänner så antar jag att jag också får en )

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014