• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Zobeideh

Jag hade oxå tänkt göra en gipsavgjutning. Jag kommer sen sätta på ett blå band och hänga upp på väggen i barnrummet :)

• paulineee

Hur mår ni nu tjejer? Jag går in i v 36 idag och har till och från de senaste dagarna haft lätt molande 'mensvärk'. I morse hade jag mer sammandragningar än vanligt och nu på eftermiddagen har mensvärken kommit tillbaka, men inte molande utan rätt rejält. Någon som känt nått liknande och vet vad de kan bero på? Har inga sammandragningar nu.

• Hallonpaj88

Haha ja jag ville bara få klart allt så jag bara kan ta det lugnt när jag går på mammaledighet näst nästa fredag :) har varit så himla stressad, helt utan anledning men nu är allt klart så det känns skönt. Nu är det "bara" väntan kvar ;)

• carina87

Gnällinlägg: Allt väger mer, jag har ont lite överallt, magen är segare än segast, jag är trött för ingenting, fötterna svullnar lätt, jag får ont i korsryggen om jag sitter för länge (alltså 10 minuter), byxorna börjar bli tighta över benen också och i går hade jag halsbrännan från helvetet.
    Det trycker dessutom på ordentligt när jag sitter ner. Magen har sjunkit som en sten och ligger numera i knät när jag sitter ner.

Det är ingen tvekan om saken, jag är såååå höggravid!

Någon som kan relatera?

• Längtanefterlilladig
    carina87 skrev 2014-02-02 15:50:16 följande:
    Gnällinlägg: Allt väger mer, jag har ont lite överallt, magen är segare än segast, jag är trött för ingenting, fötterna svullnar lätt, jag får ont i korsryggen om jag sitter för länge (alltså 10 minuter), byxorna börjar bli tighta över benen också och i går hade jag halsbrännan från helvetet.
    Det trycker dessutom på ordentligt när jag sitter ner. Magen har sjunkit som en sten och ligger numera i knät när jag sitter ner.

Någon som kan relatera?
    Håller med. Är otroligt trött & lättirriterad. Folk i min omgivning verkar inte alls förstå att man är trött som gravid.
    Det ska flyttas, fikas, träffa vänner, laga mat, städa, handla saker & det har varit full rulle här hemma sen i onsdags. Jag är HELT slut. Min mage värker hela tiden. Kan inte hitta någon skön ställning att ligga i, jag har halsbränna och sura uppstötningar, lillen sparkar sönder mina revben, jag har inga sköna kläder att ha på mig, jag vill helst gå i ide tills förlossningen.

Så du är inte ensam med att känna som du gör!
  • Längtanefterlilladig
    paulineee skrev 2014-02-02 14:58:06 följande:
    Hur mår ni nu tjejer? Jag går in i v 36 idag och har till och från de senaste dagarna haft lätt molande 'mensvärk'. I morse hade jag mer sammandragningar än vanligt och nu på eftermiddagen har mensvärken kommit tillbaka, men inte molande utan rätt rejält. Någon som känt nått liknande och vet vad de kan bero på? Har inga sammandragningar nu.
    Låter som förvärkar. Sammandragningar med mens/molvärk som följd.
  • Hallonpaj88
    carina87 skrev 2014-02-02 15:50:16 följande:

Någon som kan relatera?

JAG! Haha förlåt men känner igen mig sååå. Trodde aldrig jag skulle säga det men det är jobbigt att vara gravid. Speciellt höggravid. Nyss tog jag en dusch och på den lilla biten till sovrummet vart jag helt andfådd så la mig i sängen o det tog flera sekunder innan pulsen la sig. Stackars alla kraftigt överviktiga säger jag bara, vi vet ju iaf att det tar slut snart :)
  • Hallonpaj88

Ps, nån annan som får panik av byxor/leggins/allt på benen? Det kliar något djävulskt så så fort jag kommer hem kastar jag av mig kläderna. Jag kan ibland dampa ur på just kliandet. Försöker smörja ofta men inget hjälper på just benen.

• Mia86gbg

Jag tycker också att alla kläder sitter obekvämt o det kliar sååå! Kilandet ökar alltid när jag ska sova så ny smörjer jag hela mig med aloevera innan jag ska sova. Funkar lite bättre. Idag hände det bästa. Min man kom hem med ett par stora mjuka hemskt fula mjukisbyxor. Han har "förbjudit" mig att ha sådana tidigare..så osexigt! Men nu gav han mig ett par..så sköööönt!

• Tinapina

Längtan. Har du varit hos aurorabarnmorskan? Hur känner du inför förlossning?

Precis varit inne på neo hos min lilla tjej och ammat, pumpat och sondat. Just nu är dagarna uppdelade i var tredje timme dygnet runt och jag längtar hem. Känns konstigt när familjen är så splittrad, det är ju inte det man drömmer om. Men samtidigt så är det en fantastisk vård vi har och alla, på förlossning, operation, uppvak, bb och neonatalavdelningen har och är fantastiska!

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014