• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • majsa88

Misstänker också det. Ska till bm imorgon, hoppas att hon kan känna hur han ligger. För det kunde hon inte alls sist. Hon kunde inte känns någon kroppsdel alls.

Längtanefterlilladig skrev 2014-02-02 23:52:50 följande:
    Skulle tippa på att bebisen vänt sig mee huvudet neråt & håller på att fixerar sig. Känner igen mig nämligen. Det är jobbigt!

• Lovely90
    ananas86 skrev 2014-02-02 22:08:46 följande:

Du måste vara en riktigt superkvinna som kan vara höggravid och hjula! ;)

Men har inte din BM sagt åt dig att hålla dig lugn? Låter som du är för pigg för ditt eget bästa! ;P
    Jo, BM har sagt åt mig att jag måste ta det lugnt nu. Får ju inte gymma mer och inte heller jobba. Däremot får jag lov att vara nere i gympahallen fortfarande, men egentligen skall jag väl inte hjula och jogga. Har kanske lite för mycket energi för mitt eget bästa just nu.

Imorgon är första dagen som jag inte kommer att jobba. Skall försöka sysselsätta mig så gott det går och hoppas på att slippa allt för mycket överskotts energi.
  • zizuna

Ja det va CTG. Nu när jag gick till sängs så kom han igång!!

Åå så underbar känsla :D

ananas86 skrev 2014-02-02 22:18:50 följande:
    Har också en lugn bebis i magen.

Brukar bara känna riktiga sparkar på kvällen innan jag somnar, annars är det någon enstaka rörelse/tryck på hela dagen bara.

Var inne på förlossningen precis innan jul och då såg allt perfekt ut. De kollade med CTG, fick du också göra det?

Antar att vissa barn är mer vilda/livliga än andra, men man vill ju känna ordentliga rörelser någon gång varje dag!

Hoppas din bebis kommer igång och rör sig rejält så du kan slappna av! :)

• ananas86
    carina87 skrev 2014-02-02 22:28:30 följande:
    Jag har 26 dagar kvar tills jobbet är slut, sen blir det vila. Jag jobbar bara 3 dagar i veckan så det funkar helt okej än så länge.

Tur att du inte jobbar heltid i alla fall då! Du får passa på att vila när det finns tillfälle! :)

Jag skulle egentligen jobbat till 21/2, men blev sjukskriven pga blodtrycket.. Var väl lite tur i oturen, för hade inte orkat jobba speciellt länge till!
  • ananas86
    Lovely90 skrev 2014-02-03 00:17:36 följande:
    Jo, BM har sagt åt mig att jag måste ta det lugnt nu. Får ju inte gymma mer och inte heller jobba. Däremot får jag lov att vara nere i gympahallen fortfarande, men egentligen skall jag väl inte hjula och jogga. Har kanske lite för mycket energi för mitt eget bästa just nu.

Imorgon är första dagen som jag inte kommer att jobba. Skall försöka sysselsätta mig så gott det går och hoppas på att slippa allt för mycket överskotts energi.

Haha, underbart att ha så mycket energi! :)

Du ska nog kunna sysselsätta dig på dagarna, om du är så pigg kan du nog göra en hel del! Men hjula kanske är lite väl avancerat när man ska ta det lugnt.. ;)
  • ananas86
    zizuna skrev 2014-02-03 00:48:46 följande:
    Ja det va CTG. Nu när jag gick till sängs så kom han igång!!

Åå så underbar känsla :D

Härligt att han kom igång! :)

Det är underbart att känna hur det rör sig i magen, speciellt om man varit orolig tidigare! :)
  • majsa88

En annan grej som jag har märkt är att jag inte känner igen mina sammandragningar. Förut var de så självklara. .det blev hårt som en kula o allt bara spändes. Nu känns det som ett tryck,spänd o hård. Fattar ingenting. ..o så känns det så fort jag ställer mig upp eller börjar at gå

• Heene
    majsa88 skrev 2014-02-02 23:50:06 följande:
    Vid midnatt är jag i vecka 31+4 . O känner ett tryck neråt. Så fort jag ställer mig upp känns det som att min blåsa är jääätte full o att han ligger o trycker på blåsan. Känns jätte tungt o hårt där nere. O därför går jag gungandes o med särade ben. Det blir bättre efter en stund men kommer tillbaka lika fort. Vad kan detta vara? Är det samman dragning eller hat han vänt på sig? Någon som också har det så?
    dessutom har jag så svårt o sova. Ingen ställning är bekväm.vill byta ställning varje kvart o varje gång jag vänder på mig så ömmar det i livmoder där nere. Känner mig verkligen jätte tung o orörlig redan o blir helt slut. Dessutom så kissar jag hela natten. Räknade inatt, det blev 15 gånger. Börjar tycka att detta är jobbigt. Vill sova liiiiite ostört. .

Har du kollat så det inte är UVI?
    Man kan även få sammandragningar av det så om du tycker att dom har äntrat karaktär och frekvens så kanske du ska kolla upp för säkerhets skull.
    Annars låter allt rätt normalt för att vara höggravid skulle jag säga =) han har säkert flyttat på sig och ligger och trycker på blåsa och bäcken just nu. Vi är många som sover dåligt på nätterna också. Men att kissa 15 ggr tycker jag låter lite mkt. OK att du inte kan sova bra, men att vara uppe och springa så många ggr stör nog sömnen ännu mer.

• xStellax

Vecka 34! Nu är det inte långt kvar. Någon mer som börjat känna av illamående så här sent i graviditeten?? Har haft det i några dagar och blir till stanna hemma från jobb i dag.

• Heene
    xStellax skrev 2014-02-03 07:50:40 följande:
    Vecka 34! Nu är det inte långt kvar. Någon mer som börjat känna av illamående så här sent i graviditeten?? Har haft det i några dagar och blir till stanna hemma från jobb i dag.
    Ja, det har börjat komma och gå de senaste veckorna. Men det har än så länge inte hållt i sig på samma sätt som i början. Nu mår jag illa en liten stund sen försvinner det lika fort som det kom. Jätteskumt
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014