• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • carina87

Jag har haft lite halsbränna, men inte så jag tyckt det varit jobbigt. Ikväll däremot är det andra bullar. Känner mig som en drake. Typiskt att Apoteket är stängt. Hoppas det går över snart.

• MagdalenaZ
    carina87 skrev 2014-02-01 15:31:28 följande:
    Så han kan göra så även om han jobbar heltid? För det blir ju "mer än heltid"

Han måste ta ledigt på fredagar gör att kunna ta helger.

Ex han tar f-ledigt från jobbet halv fredag, så kan han ta halva dagar fre-sön. Gör ni så norpar han från dagarna så får du snaabare dina dagar baserade på sgi.

Apropå halsbränna, kolla om du har bikarbonat hemma, blanda i en tesked i ett glas vatten.. det hjälper oerhört!
  • Heene

Idag har vi haft gravidfotografering här hemma =)
    Så himla mysigt vad det! Nu väntar jag med spänning på att fotografen ska gå igenom alla hundratals bilder så vi kan få tillgång till dem sen. Så senare i veckan hoppas jag att det kommer upp ett par i bildtråden =D

Som jag har längtat till att magen skulle bli tillräckligt stor så att vi kunde föreviga den med riktiga bilder. Känns som att det var perfekt tidpunkt nu. v 34+1 =)

• Hallonpaj88

Pjuuh. Nu har vi bäddat spjälsängen, gjort klart skötbordet och packat bb-väskorna. Nu ska vi till bilen och montera fästet till babyskyddet, SEN kan jag andas ut =) bilder finns i bildtråden.

• Joma
    Heene skrev 2014-02-02 12:26:28 följande:

Idag har vi haft gravidfotografering här hemma =)
    Så himla mysigt vad det! Nu väntar jag med spänning på att fotografen ska gå igenom alla hundratals bilder så vi kan få tillgång till dem sen. Så senare i veckan hoppas jag att det kommer upp ett par i bildtråden =D

Som jag har längtat till att magen skulle bli tillräckligt stor så att vi kunde föreviga den med riktiga bilder. Känns som att det var perfekt tidpunkt nu. v 34+1 =)

Åh va mysigt! De hade jag också velat göra.. Vet dock inte om jag hade känt mig bekväm :/ De är väl ganska dyrt också?
  • Längtanefterlilladig
    Heene skrev 2014-02-02 12:26:28 följande:
    Idag har vi haft gravidfotografering här hemma =) Så himla mysigt vad det! Nu väntar jag med spänning på att fotografen ska gå igenom alla hundratals bilder så vi kan få tillgång till dem sen. Så senare i veckan hoppas jag att det kommer upp ett par i bildtråden =D Som jag har längtat till att magen skulle bli tillräckligt stor så att vi kunde föreviga den med riktiga bilder. Känns som att det var perfekt tidpunkt nu. v 34+1 =)

Mysigt!Själv tänkte jag ge mig på en gipsavgjutning av magen nästa vecka.
  • Längtanefterlilladig
    Hallonpaj88 skrev 2014-02-02 13:29:41 följande:
    Pjuuh. Nu har vi bäddat spjälsängen, gjort klart skötbordet och packat bb-väskorna. Nu ska vi till bilen och montera fästet till babyskyddet, SEN kan jag andas ut =) bilder finns i bildtråden.

Det var mycket gjort på engång Då kan bebisen komma nu då
  • Heene
    Joma skrev 2014-02-02 13:42:31 följande:
    Åh va mysigt! De hade jag också velat göra.. Vet dock inte om jag hade känt mig bekväm :/ De är väl ganska dyrt också?

Det var en gammal bekant till mig som tog bilderna. Hon har som hobby att fotografera och får lite småjobb då och då. Mest med barn eller familjebilder.
    Så detta var första ggn hon tog just gravidbilder vilket gjorde att jag fick ett riktigt bra pris.
    hade nog också känt mig obekväm om det var nån som jag inte vetat vem det var, och så var vi hemma hos oss också vilket var jätteskönt.
    Dessutom så kommer vi få tillgång till i stort sett alla bilder nu och inte bara några som det hade blivit om vi gjort detta i en vanligt studio.
    500 kr var helt klart värt det =) annars gissar jag att det går på straxt över tusenlappen, och då får man förmodligen köpa bilderna separat på det.

• Heene
    Hallonpaj88 skrev 2014-02-02 13:29:41 följande:

Oj, ni har vart igång :D
    Härligt!
    Själv ska vi börja snickra ihop lite ikea-möbler att inreda barnrummet med idag.
    Sen har vi lite mer kläder kvar att köpa innan vi kan packa bb-väskan. tror vi också är helt klara sen. Så då kan jag också andas ut.

Nu får tiden gärna gå snabbt =)

• Heene
    Längtanefterlilladig skrev 2014-02-02 13:47:59 följande:

Mysigt!Själv tänkte jag ge mig på en gipsavgjutning av magen nästa vecka.

Åh vad spännande!

Har tänkt tanken också, men vet inte riktigt vad jag ska göra med själva avgjutningen sen. Hur har du tänkt göra?

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014