• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • ananas86
    Hallonpaj88 skrev 2014-02-02 13:29:41 följande:
    Pjuuh. Nu har vi bäddat spjälsängen, gjort klart skötbordet och packat bb-väskorna. Nu ska vi till bilen och montera fästet till babyskyddet, SEN kan jag andas ut =) bilder finns i bildtråden.

Skönt att ha det mesta fixat inför bebis ankomst! :) Våra små kan ju komma när som helst snart, så lika bra att vara redo!

Vi har köpt färg till spjälsängen idag, min gamla säng (som vi alla tre syskon sovit i) behöver lite ny vit färg.. :)

Sen börjar det mesta blir klart, vi köpte fösta blöjpaketet idag också..

Ska bara hitta en bra begagnad vagn, så är nog allt förberett här! :)
  • j3nnyy

Har ni tänkt att dricka hallonbladste? Jag fick tips om de för att hjälpa livmodern innan o efter förlossning, tror dock inte att de sätter igång något. Har köpt men inte smakat ännu :)

• ananas86
    carina87 skrev 2014-02-02 15:50:16 följande:
    Gnällinlägg: Allt väger mer, jag har ont lite överallt, magen är segare än segast, jag är trött för ingenting, fötterna svullnar lätt, jag får ont i korsryggen om jag sitter för länge (alltså 10 minuter), byxorna börjar bli tighta över benen också och i går hade jag halsbrännan från helvetet.

Det trycker dessutom på ordentligt när jag sitter ner. Magen har sjunkit som en sten och ligger numera i knät när jag sitter ner.

Det är ingen tvekan om saken, jag är såååå höggravid!

Någon som kan relatera?

Har vissa dagar när jag känner mig så..

Innan jag blev sjukskriven var dagarna fruktansvärt jobbiga, längtade bara hem till sängen/soffan!

Man måste ju lyssna på sin kropp och vila när man är trött, det är ju trots allt en ganska stor påfrestning för kroppen att vara höggravid!
  • ananas86
    Lovely90 skrev 2014-02-02 18:02:53 följande:
    Tråkigt att ni tycker det är så jobbigt! Själv har jag tillbringat dagen i gympahallen som tränare. Har både fått jogga lite och göra ett par hjulningar :).

Du måste vara en riktigt superkvinna som kan vara höggravid och hjula! ;)

Men har inte din BM sagt åt dig att hålla dig lugn? Låter som du är för pigg för ditt eget bästa! ;P
  • ananas86
    zizuna skrev 2014-02-02 18:40:11 följande:
    Jag gick oxå in i vecka 36 idag och endast kännt bara lite tryck mot blygbenet det är allt. Sonen har ej alls velat sparka sen fredag så va inne idag på FL fick höra hjärtslagen och snabb UL men ska tillbaks imorgon om han ej piggnar till så får dem väl undersöka vidare eller väcka han från ide ;)

Har städat idag och skurat och flåsat som aldrig förr sen tog jag ett långt varmt bad och nyss så började han sträcka på sig så få se om han kommer igång eller ej.

Har också en lugn bebis i magen.

Brukar bara känna riktiga sparkar på kvällen innan jag somnar, annars är det någon enstaka rörelse/tryck på hela dagen bara.

Var inne på förlossningen precis innan jul och då såg allt perfekt ut. De kollade med CTG, fick du också göra det?

Antar att vissa barn är mer vilda/livliga än andra, men man vill ju känna ordentliga rörelser någon gång varje dag!

Hoppas din bebis kommer igång och rör sig rejält så du kan slappna av! :)
  • carina87
    ananas86 skrev 2014-02-02 22:05:05 följande:

Har vissa dagar när jag känner mig så..

Innan jag blev sjukskriven var dagarna fruktansvärt jobbiga, längtade bara hem till sängen/soffan!

Man måste ju lyssna på sin kropp och vila när man är trött, det är ju trots allt en ganska stor påfrestning för kroppen att vara höggravid!
    Jag har 26 dagar kvar tills jobbet är slut, sen blir det vila. Jag jobbar bara 3 dagar i veckan så det funkar helt okej än så länge.
  • j3nnyy
    Lovely90 skrev 2014-02-02 18:02:53 följande:

Tråkigt att ni tycker det är så jobbigt! Själv har jag tillbringat dagen i gympahallen som tränare. Har både fått jogga lite och göra ett par hjulningar :).

Hjula?! Hjälp!! Haha det skulle jag aldrig klara ens om jag va ogravid skulle nog sluta med att jag bröt ryggen eller så. Skönt att du orkar hålla igång!!
  • majsa88

Vid midnatt är jag i vecka 31+4 . O känner ett tryck neråt. Så fort jag ställer mig upp känns det som att min blåsa är jääätte full o att han ligger o trycker på blåsan. Känns jätte tungt o hårt där nere. O därför går jag gungandes o med särade ben. Det blir bättre efter en stund men kommer tillbaka lika fort. Vad kan detta vara? Är det samman dragning eller hat han vänt på sig? Någon som också har det så?

dessutom har jag så svårt o sova. Ingen ställning är bekväm.vill byta ställning varje kvart o varje gång jag vänder på mig så ömmar det i livmoder där nere. Känner mig verkligen jätte tung o orörlig redan o blir helt slut. Dessutom så kissar jag hela natten. Räknade inatt, det blev 15 gånger. Börjar tycka att detta är jobbigt. Vill sova liiiiite ostört. .

• Längtanefterlilladig
    majsa88 skrev 2014-02-02 23:50:06 följande:
    Vid midnatt är jag i vecka 31+4 . O känner ett tryck neråt. Så fort jag ställer mig upp känns det som att min blåsa är jääätte full o att han ligger o trycker på blåsan. Känns jätte tungt o hårt där nere. O därför går jag gungandes o med särade ben. Det blir bättre efter en stund men kommer tillbaka lika fort. Vad kan detta vara? Är det samman dragning eller hat han vänt på sig? Någon som också har det så? dessutom har jag så svårt o sova. Ingen ställning är bekväm.vill byta ställning varje kvart o varje gång jag vänder på mig så ömmar det i livmoder där nere. Känner mig verkligen jätte tung o orörlig redan o blir helt slut. Dessutom så kissar jag hela natten. Räknade inatt, det blev 15 gånger. Börjar tycka att detta är jobbigt. Vill sova liiiiite ostört. .

Skulle tippa på att bebisen vänt sig mee huvudet neråt & håller på att fixerar sig. Känner igen mig nämligen. Det är jobbigt!
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014