• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Längtanefterlilladig
    j3nnyy skrev 2014-02-18 11:21:54 följande:
    Min sambo fullkomligt vägrar att röra något "därnere" överhuvudtaget efter att bm sa att hon kunde känna bebisens huvud den vägen. Så här blir det varken färdknäppande eller leta efter tappen haha
    Min man är nästan likadan, iallfall total vägrar han sex. Något som jag verkligen inte är van vid.

• Längtanefterlilladig
    Melt77 skrev 2014-02-18 11:23:39 följande:
    Hej tjejer!
    NU är jag inne för IGÅNGSÄTTNING!!! Helt sjukt att det är på gång. Klådan har inte blivit bättre och nu misstänker dom dessutom havandeskapsförgiftning så det var väl tur i oturen att jag fick sån förbaskad klåda att jag fick åka in.
    Legat med ctg i snart en och en halv timme (!) Lilla tjejen där inne är verkligen av eller på, superaktiv med puls på ca 175 el helt stilla med puls på ca 145.
    Kommer få cytotec i små doser varannan timme sen i max åtta doser. Dom kollar om jag mjuknar annars gel med prostaglandin el vad det heter som dom för in.
    Tänk att jag snart ska få träffa vår lilla tjej. Känns helt galet
    Åhh va roligt för dig. Inte roligt att må dåligt. Men roligt att snart få träffa din bebis.
    Va spännande
    Hör gärna av dig hur du mår & hur det känns. Ska antagligen också sättas igång så hade varit intressant att höra hur du upplever det.
    STORT LYCKA TILL HjärtaHjärta
  • majsa88

Ååh vad kuul at du får snart träffa din bebis :) tänk att det börjar nu snart för oss i tråden. Lycka till o håll oss uppdaterade om du vill :)) kram

Hej tjejer!

NU är jag inne för IGÅNGSÄTTNING!!! Helt sjukt att det är på gång. Klådan har inte blivit bättre och nu misstänker dom dessutom havandeskapsförgiftning så det var väl tur i oturen att jag fick sån förbaskad klåda att jag fick åka in.

Legat med ctg i snart en och en halv timme (!) Lilla tjejen där inne är verkligen av eller på, superaktiv med puls på ca 175 el helt stilla med puls på ca 145.

Kommer få cytotec i små doser varannan timme sen i max åtta doser. Dom kollar om jag mjuknar annars gel med prostaglandin el vad det heter som dom för in.

• MiCorazon
    Längtanefterlilladig skrev 2014-02-18 11:20:54 följande:
    Såg en dokumentär från Danmark angående sen avnavling, rätt intressant faktiskt.
    Vet du vad dokumentären heter? Ska se om jag kan googla den.
    Ja när man läser om det så verkar det ju så självklart att man inte ska klippa eller klampa tills bebisen fått i sig allt!
  • MagdalenaZ
    Hej tjejer!

Va spännande!:) håll oss uppdaterade !!

Kramar
  • EmilyMAndersson
    Hej tjejer!

Ger dom dig cytotec?!?!

http://birthsupport-se.blogspot.se/2012/03/cytotec-skandalen-i-sverige.html

det är väl inte alls bra??
  • carina87
    j3nnyy skrev 2014-02-18 11:21:54 följande:

Min sambo fullkomligt vägrar att röra något "därnere" överhuvudtaget efter att bm sa att hon kunde känna bebisens huvud den vägen. Så här blir det varken färdknäppande eller leta efter tappen haha

Min solstråle är helt tvärtom :P han gillar gravidmagen. Inte på något creepy sätt, men han säger att den representerar vår kärlek likt inget annat och det får honom att vilja ha mig mer :)

Ni får förföra järnet ur dem så de inte kan motstå er! :)
  • MiCorazon
    carina87 skrev 2014-02-18 11:52:42 följande:
    Min solstråle är helt tvärtom :P han gillar gravidmagen. Inte på något creepy sätt, men han säger att den representerar vår kärlek likt inget annat och det får honom att vilja ha mig mer :)
    Lite samma här med min sambo :)...även om vi inte har sex så jätteofta just nu...:)
  • carina87
    MiCorazon skrev 2014-02-18 11:14:28 följande:

Jag sitter just nu och läser om sen avnavling och ser många fördelar med det, jag skall def se till så att min bm inte klipper eller klampar tills blodet pulserat klart in till bebis.

Här är några länkar, läs och bedöm själva.

cord-clamping.com/2011/09/22/delayed-cord-clamping-sharing-the-information/

www.familjeliv.se/Vantar_barn/Forum-2-13/m71255530.html

Sen avnavling är standard i Stockholms län. (Vill säga Sverige men vet inte om jag ljuger då)

Min BM sa att de vet allt det där på förlossningen, de är trots allt experter, men om något är akut fel så prioriteras inte sen avnavling. Hon sa att man klipper när man känner att det inte finns någon mer puls i navelsträngen.
  • EmilyMAndersson
    carina87 skrev 2014-02-18 11:52:42 följande:

Fy vad jag avundas er xD här har man levt i celibat över halva graviditeten. Och i motsats till många gravida så har sexlusten ökat istället för minskat denna graviditet, så jag har bara velat att ungen ska komma ut så fort som möjligt så allt kan återgå till "det normala"

Ett tag hade jag svårt att ens tycka om barnet för jag tyckte bara att han förstörde relationen mellan mig och J som alltid varit bra, men ibland får man bara bita i det sura äpplet, bebisen kan ju inte hjälpa att hans pappa är knäpp ;) (och det sägs med kärlek ;))
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014