• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Längtanefterlilladig
    majsa88 skrev 2014-02-18 05:28:58 följande:
    Herregud för denna lill killen i magen. Han har varit sjövild nu 3 timmar o inte ens vilat i 5 min. Hela magen blir upp o ner. Han har under flera veckor bara sparkat på vänster sidan, men nu är hela magen sne med en jätte kula på högersida som en klump o sparkas nu bara på höger sida. Men inte lugn 1 sek, han sparkar o har sig nästan som att han är jagad av getingar elle befinner sig i deras bo. Jag ska inte klaga, MEN när han rör sig på de viset så får jag så sååå ont typ i mellangården, anus o vagina.
    Känns som att han sparkar med huvudet ner , så kraftigt o så smärtsamt att jag ligge i foster ställning o är nervös inför nästa tryck. Det är så smärtsamt o kraftfullt att jag hoppar till skriker och typ håller andan o halv trycker emot. Ett kraftigt tryck där I södra delen. Min man har t.om vaknat av att jag hoppar o skriker till.
    Vill säga att detta händer nu endast när han är så vild, galet vild.
    Ska det vara så här? Våga inte sova om han ska hålla på så här... har ni haft det så?
    Jadå, upplevt det många gånger. Det verkar som bebisar i dessa veckor har både längre vakenperiod & sovperiod. De är ju så stora också så man märker tydligt minsta lilla rörelse.
  • MiCorazon
    Längtanefterlilladig skrev 2014-02-18 11:05:05 följande:
    Igår kväll i duschen fick jag för mig att jag skulle försöka känna på min livmodertapp. Fråga mig inte varför.
    Men det gick ju inte att känna någonting för jag nådde inte. Så jag ropade på min man.
    Han visste inte vad han skulle känna efter så vi struntade i fler försök Flört.

Men iallfall. Efter pillandet så ömmade det lite grann, fast vi varit så försiktiga. Jag tänkte inte mer på det.
    Vi gick & la oss & somnade gott. Plötsligt vaknar jag av världens mensvärk. Jag brukar vara rätt tålig med mensvärk men detta var verkligen inte skönt. Magen var stenhård & värken låg som ett bälte över mage, höfter, ljumskar & ländrygg. Jag började intala mig själv att det inte var någon fara, det var normalt & jag andades lugnt.

Försökte vända mig om & se om det hjälpte att byta ställning, men det fortsatte bara. Vet inte hur länge då man knappt har någon tidsuppfattning mitt i natten i ett mörkt rum, men det pågick nog i 10 minuter minst.

Sen klingande det av & jag somnade för att senare vakna upp igen av samma sak.
    Nu på morgonen är det borta men jag är lite öm i nedre delen av magen.

Kan detta varit förvärkar tror ni?
    Om de känns SÅ mycket, hur f*n känns då värkar.....hua!
    Det låter nästan som att bebis kommer snart ju! Ni kanske fick till nån slags hemmagjord hinnsvepning och retade livmodern :)
  • majsa88

Tack för era svar. Skönt o veta att det inte är konstigt. Vilka små busar då säger jag haha.

Längtanefterlilladig, har också försökt känna efter tappen men har heller inte lyckats nå den, har alltid kunnat göra det innan grav. Vågade inte gräva heller. Kanske ska be min man göra det, men han kommer ju inte fatta om den hat blivit mjukare e.x eller kortare haha. Jaa jag hade också mensvärk efter det, man är så sjukt öm. Men inte så illa som du hade. Jag tror det blev så eftersom du vart o pillat , man är så känslig där.

Hahaha fråga ställde jag när läkarna skulle kolla min tapp o grävde med händerna o skulle ta ett prov från tappen. Tror jag aldrig svurit så och började gråta. Då tänkte jag vad i he....... har jag gett mig in på, om detta gjorde så ont, hur f..... kommer det kännas att föda!!?? Så barnmorskan där fick lugna mer mig berätta att det är två olika smärtor osv

• Längtanefterlilladig
    MiCorazon skrev 2014-02-18 11:12:38 följande:
    Det låter nästan som att bebis kommer snart ju! Ni kanske fick till nån slags hemmagjord hinnsvepning och retade livmodern :)
    Ja jag börjar fundera på om det vi gjorde var så smart, eller det kanske VAR smart.....
    Nåja, det är inget pågång ännu iallfall. Känner ingenting i magen längre.

• Längtanefterlilladig
    majsa88 skrev 2014-02-18 11:17:32 följande:
    Tack för era svar. Skönt o veta att det inte är konstigt. Vilka små busar då säger jag haha.

Längtanefterlilladig, har också försökt känna efter tappen men har heller inte lyckats nå den, har alltid kunnat göra det innan grav. Vågade inte gräva heller. Kanske ska be min man göra det, men han kommer ju inte fatta om den hat blivit mjukare e.x eller kortare haha. Jaa jag hade också mensvärk efter det, man är så sjukt öm. Men inte så illa som du hade. Jag tror det blev så eftersom du vart o pillat , man är så känslig där.
    Hahaha fråga ställde jag när läkarna skulle kolla min tapp o grävde med händerna o skulle ta ett prov från tappen. Tror jag aldrig svurit så och började gråta. Då tänkte jag vad i he....... har jag gett mig in på, om detta gjorde så ont, hur f..... kommer det kännas att föda!!?? Så barnmorskan där fick lugna mer mig berätta att det är två olika smärtor osv
    Kanske inte är så bra att vara där & pilla då. Men jag var lite nyfiken. Inte för att jag vet hur det skulle kännas.
    Jag vet inte skillnaden på mjuk eller hård tapp osv så det var ju rätt meningslöst att försöka känna själv egentligen.
  • Längtanefterlilladig
    MiCorazon skrev 2014-02-18 11:14:28 följande:
    Jag sitter just nu och läser om sen avnavling och ser många fördelar med det, jag skall def se till så att min bm inte klipper eller klampar tills blodet pulserat klart in till bebis.

Här är några länkar, läs och bedöm själva.

cord-clamping.com/2011/09/22/delayed-cord-cla.../

www.familjeliv.se/Vantar_barn/Forum-2-13/m712...
    Såg en dokumentär från Danmark angående sen avnavling, rätt intressant faktiskt.
  • j3nnyy

Min sambo fullkomligt vägrar att röra något "därnere" överhuvudtaget efter att bm sa att hon kunde känna bebisens huvud den vägen. Så här blir det varken färdknäppande eller leta efter tappen haha

• Melt77

Hej tjejer!
    NU är jag inne för IGÅNGSÄTTNING!!! Helt sjukt att det är på gång. Klådan har inte blivit bättre och nu misstänker dom dessutom havandeskapsförgiftning så det var väl tur i oturen att jag fick sån förbaskad klåda att jag fick åka in.
    Legat med ctg i snart en och en halv timme (!) Lilla tjejen där inne är verkligen av eller på, superaktiv med puls på ca 175 el helt stilla med puls på ca 145.
    Kommer få cytotec i små doser varannan timme sen i max åtta doser. Dom kollar om jag mjuknar annars gel med prostaglandin el vad det heter som dom för in.
    Tänk att jag snart ska få träffa vår lilla tjej. Känns helt galet

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014