• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • MagdalenaZ

mensvärk till och från, sammandragningar till och från.. men nu har det börjat ila i ljumskarna och ned i benen?? Har gjort så i några dagar.. kan det vara nån form av ischias?

• majsa88

Ahaa ja så känner jag vid ljumskar o vid bikinilinjen. Jaha? Det var väl skönt det. Haha vi kommer ha så mycket värk o stickningar o ilningar o hugg nu framöver så vi blir tokiga :):)

Hallonpaj88 skrev 2014-02-18 13:26:04 följande:
    Stickningar som man kände i början av grav, när livmodern växte. Det sticks mellan naveln och troskanten. Försvann när jag ställde mig upp :s

• MiCorazon

Jag har mest vanlig mensvärk och sammandragningar som kommer och går dag som natt men även lite stickningar i underlivet, känns som nålar som sticks upp mellan benen. Sen har jag också konstant värk på kvällarna under revbenen vilket nog beror på att bebis trycker på musklerna där.

Melt77: Grattis till att du får se din lilla bebis snart, så himla spännande!!

• majsa88

Jag får det i frambenen. Antar att du får bak? Eftersom ischias är den bak

MagdalenaZ skrev 2014-02-18 13:27:35 följande:
    mensvärk till och från, sammandragningar till och från.. men nu har det börjat ila i ljumskarna och ned i benen?? Har gjort så i några dagar.. kan det vara nån form av ischias?

• MiCorazon

Just det! Har även ont från skinkorna och ner i benen när jag reser mig upp vilket jag tror är nån slags ischias. Blir totalblockering av smärtan och får snirkla mig upp.. Ont gör det som f-n!

• Lovely90
    majsa88 skrev 2014-02-18 13:24:31 följande:

Varför tror hon att du ska föda tidigt? Jag tror det är.vanligt med mensvärk veckorna innan. Eller de verkar så. Men man kan ju hoppas att man inte går över tiden iaf. Jag hoppas på att föda vecka 39 alltså 38+

Alltså jag vet egentligen inte varför hon tror det men hon har sagt det i flera veckor. Ett tag trodde hon att bebisen skulle komma innan jag hann gå på ledigt dvs 4,5 vecka innan BF. Imorgon är det två veckor till BF så det känns ju inte som det är så farligt om bebisen tittar ut nu. Men har haft mensvärk i flera veckors tid i samband med sammandragningar när jag vilar, så det är väl därför. Jag själv är inte lika säker på att den kommer tidiges för jag har inte haft jätte ont utan mest att jag känt av det, så allt känns fortfarande väldigt långt bort..
  • majsa88

Jaha okej då förstår jag. Ja de kan ju ha fel ibland tyvärr haha. Men man vill kanske att bebis tittar ut snart, för lillen är ju fullt gången nu. Man vet egentligen aldrig när dessa små liven vill ut :) dr

Lovely90 skrev 2014-02-18 13:35:03 följande:
    Alltså jag vet egentligen inte varför hon tror det men hon har sagt det i flera veckor. Ett tag trodde hon att bebisen skulle komma innan jag hann gå på ledigt dvs 4,5 vecka innan BF. Imorgon är det två veckor till BF så det känns ju inte som det är så farligt om bebisen tittar ut nu. Men har haft mensvärk i flera veckors tid i samband med sammandragningar när jag vilar, så det är väl därför. Jag själv är inte lika säker på att den kommer tidiges för jag har inte haft jätte ont utan mest att jag känt av det, så allt känns fortfarande väldigt långt bort..

• MagdalenaZ
    majsa88 skrev 2014-02-18 13:32:27 följande:
    Jag får det i frambenen. Antar att du får bak? Eftersom ischias är den bak
    Ena stunden är det ilningar rumpa och ner.. sen är det mer ljumsken och ner.. 
    Vad är det om det är där framme..?
  • majsa88

Jaa det låtar som ischias, vanligt att den nerven kommer i kläm. Men förstår att det gör hemskt ont.

om jag ligger eller o reser mig upp för sedan ligga igen så får jag mensvärk långt ner i magen o det strålar o trycker ner mot ändtarmen haha. Något någon känner igen?

MiCorazon skrev 2014-02-18 13:32:52 följande:
    Just det! Har även ont från skinkorna och ner i benen när jag reser mig upp vilket jag tror är nån slags ischias. Blir totalblockering av smärtan och får snirkla mig upp.. Ont gör det som f-n!

• carina87
    MagdalenaZ skrev 2014-02-18 13:23:12 följande:
    Förföra? Min man vill inte ens hångla, för då "går han igång" och det vill han absolut inte.. sista gången var nu för 3 veckor sen och han totalvägrar nu (sista gångerna har jag åmat mig maximalt för att få igång honom)...
    Man får väl respektera att han inte vill, men det är inte roligt...
    Åå! Förlåt, men jag kan inte annat än le. I grund och botten verkar ni ha ett bra förhållande och jag gillar din åmningstaktik.

Du har rätt i det där med att respektera, men ja, 3 veckor är länge... Tur vi är i slutskedet nu.
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014