• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Lovely90

Har tillbringat förmiddagen åt att försöka gravidfotografera mig själv, inte det lättaste att få bra fokus med självutlösaren inte. Fick tillslut två hyffsade bilder så det känns väl värt besväret ändå.

Om en liten stund bär det av till BM, får se hur hennes dom lyder idag. När jag var där förra veckan trodde hon ju knappt jag skulle komma till dagens besök. Hmm... har hon fel om att bebisen kommer komma tidigare tro? Har ju haft mensvärks känningar i magen i flera veckor nu så jag vet inte om det känns som att bebisen verkligen är på G..

• j3nnyy
    Melt77 skrev 2014-02-18 12:42:53 följande:

EmilyM, usch, läste bloggposten du länkade. Inte kul läsning. Tänkte inte alls på det när dom sa att jag skulle få cytotec men nu kommer jag ihåg att det var på nyheterna för ett par månader sen. Men jag fick för mig att dom inte anv det på SÖS, blev lugnad o tänkte därför inte mer på det.
    Men nu är jag här och har redan fått det.
    Vet inte vad jag kan göra annat än att invänta lilltjejens ankomst...

Jag tror du kan vara lugn och lita på att läkarna håller koll på dig och bebisen och gör det som är bäst för er :)
  • Melt77

Tack J3nnyy!
    Lätt att man stressar upp sig och oroar sig. Även om jag normalt är väldigt mycket "det ordnar sig". Men som du säger, dom har ju koll här.
    Känns som att det kan bli en lång väntan det här. Tur man har surfplatta, wifi och världens bästa sambo med sig

• Längtanefterlilladig

Frågade min BM nu om det jag upplevde inatt var förvärkar.  Och det var det sa hon. Konstigt. För enligt 1177 ska förvärkar försvinna vid vila. Jag fick ju det mitt i natten. 
    Hon sa att förlossningen KAN vara nära, men det kan också vara flera veckor bort....tack för det luddiga svaret

• Hallonpaj88

Någon mer som har stickningar i magen? La mig på sängen nu och dem gör riktigt ont. Känns som tusen nålar. Har ju lite molande mensvärk hela tiden som strålar ut i höfterna oxå.

• majsa88

Molande värk ner mot höfter o ben har jag med. Hur menar du med stickningar o var exakt?

Längtanefterlilladig , hahah hatar sådana otydliga svar :)

Hallonpaj88 skrev 2014-02-18 13:10:10 följande:
    Någon mer som har stickningar i magen? La mig på sängen nu och dem gör riktigt ont. Känns som tusen nålar. Har ju lite molande mensvärk hela tiden som strålar ut i höfterna oxå.

• MagdalenaZ
    carina87 skrev 2014-02-18 11:52:42 följande:
    Min solstråle är helt tvärtom :P han gillar gravidmagen. Inte på något creepy sätt, men han säger att den representerar vår kärlek likt inget annat och det får honom att vilja ha mig mer :)
    Ni får förföra järnet ur dem så de inte kan motstå er! :)
    Förföra? Min man vill inte ens hångla, för då "går han igång" och det vill han absolut inte.. sista gången var nu för 3 veckor sen och han totalvägrar nu (sista gångerna har jag åmat mig maximalt för att få igång honom)...
    Man får väl respektera att han inte vill, men det är inte roligt...
  • majsa88

Varför tror hon att du ska föda tidigt? Jag tror det är.vanligt med mensvärk veckorna innan. Eller de verkar så. Men man kan ju hoppas att man inte går över tiden iaf. Jag hoppas på att föda vecka 39 alltså 38+

Lovely90 skrev 2014-02-18 12:53:06 följande:
    Har tillbringat förmiddagen åt att försöka gravidfotografera mig själv, inte det lättaste att få bra fokus med självutlösaren inte. Fick tillslut två hyffsade bilder så det känns väl värt besväret ändå.

Om en liten stund bär det av till BM, får se hur hennes dom lyder idag. När jag var där förra veckan trodde hon ju knappt jag skulle komma till dagens besök. Hmm... har hon fel om att bebisen kommer komma tidigare tro? Har ju haft mensvärks känningar i magen i flera veckor nu så jag vet inte om det känns som att bebisen verkligen är på G..

• Hallonpaj88
    majsa88 skrev 2014-02-18 13:22:18 följande:

Molande värk ner mot höfter o ben har jag med. Hur menar du med stickningar o var exakt?

Längtanefterlilladig , hahah hatar sådana otydliga svar :)

Stickningar som man kände i början av grav, när livmodern växte. Det sticks mellan naveln och troskanten. Försvann när jag ställde mig upp :s
  • majsa88

Åå är så avundsjuk. Jag är bara i vecka 33+5 o ni andra är i vecka 36 o uppåt. Kommer ju föda sist. Jag har en evighet kvar, o ni är så nära :) tååålaaamooood får jag väl ha.

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014