• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • majsa88

Har hört att när man blir höggravid o när det börjar närma sig så är det vanligt med att det strålar ner i frambenen från ljumsken.vet inte varför men jag troor det är bäckenet som blir bredare och ligamenten som töjs pga trycket av fixeringen då det klämmer i en nerv. Min teori haha

MagdalenaZ skrev 2014-02-18 13:39:22 följande:
    Ena stunden är det ilningar rumpa och ner.. sen är det mer ljumsken och ner.. 

Vad är det om det är där framme..?

• Zobeideh

Jag får oxå ilningar och konstig känsla. Va jag uppfattat de som så kan de ha både med foglossning och ischias. :-/

Idag för första gången när jag går så får jag sån kramp i högra benet. Riktigt obehagligt. Någon mer som känt likadant. Aldrig varit med om de. Smärtan sitter i några sekunder sen försvinner.

• MagdalenaZ
    carina87 skrev 2014-02-18 13:42:12 följande:
    Åå! Förlåt, men jag kan inte annat än le. I grund och botten verkar ni ha ett bra förhållande och jag gillar din åmningstaktik.
    Du har rätt i det där med att respektera, men ja, 3 veckor är länge... Tur vi är i slutskedet nu.
    Ja, han är faktiskt lite söt när han kämpar emot.. :) 3 veckor är sjukt länge.. speciellt när man är van att ligga 1 gång / dag :S
    Men min man tror däremot att så fort barnet "ploppar" ut ska vi köra på som vanligt.. jag har läst mig till att läkningsprocessen kan ta upp emot 1 månad? 
  • Zobeideh

1-2 månader har jag hört så de kan stämma hehe man blir som oskuld nästa gång man kommer ha de haha

• j3nnyy
    MagdalenaZ skrev 2014-02-18 13:51:29 följande:
    Ja, han är faktiskt lite söt när han kämpar emot.. :) 3 veckor är sjukt länge.. speciellt när man är van att ligga 1 gång / dag :S
    Men min man tror däremot att så fort barnet "ploppar" ut ska vi köra på som vanligt.. jag har läst mig till att läkningsprocessen kan ta upp emot 1 månad? 
    Har hört att det kan ta 6-8 veckor innan man slutar blöda, och under den tiden så ska man varken använda tampong eller ha sex. Så vi får nog gå i kloster haha eller hålla tummarna att det går snabbare!
  • Längtanefterlilladig
    MagdalenaZ skrev 2014-02-18 13:51:29 följande:
    Ja, han är faktiskt lite söt när han kämpar emot.. :) 3 veckor är sjukt länge.. speciellt när man är van att ligga 1 gång / dag :S Men min man tror däremot att så fort barnet "ploppar" ut ska vi köra på som vanligt.. jag har läst mig till att läkningsprocessen kan ta upp emot 1 månad? 

Många väntar nog tills återbesöket hos Barnmorskan som är 6-8 veckor efter förlossningen. Men man kan säkert ha sex innan om allt känns bra. Jag & min man har haft sex 7 ggr sen 7 juli. Men det är för att det gjort ont. Men sen vecka 30-32 har min man inte velat alls för att bebisen ligger där & blivit så stor & huvudet neråt.
  • MagdalenaZ

Hahahha! Fantastiskt.. så HAN nekar mig nu i nästan en månad, sen kommer JAG neka honom i nästan 2 månader... hahaha!

Men jag läste nånstans att man KAN eventuellt ha samlag om man har kondom? Jag förstod inte riktigt varför kondom skulle hjälpa...

• Längtanefterlilladig
    MagdalenaZ skrev 2014-02-18 14:06:15 följande:
    Hahahha! Fantastiskt.. så HAN nekar mig nu i nästan en månad, sen kommer JAG neka honom i nästan 2 månader... hahaha! Men jag läste nånstans att man KAN eventuellt ha samlag om man har kondom? Jag förstod inte riktigt varför kondom skulle hjälpa...

Jag undrar om jag kommer VILJA ha sex efter
  • MiCorazon

Min kompis fick barn för tre veckor sen och hade sex nu i helgen :) allt gick bra! Tror det är väldigt individuellt vad man är upplagd för veckorna efter förlossningen. Men blöder man så får man inte ha sex då man har lättare att få en infektion.

• Zobeideh

Har även hört att de e super lätt att bli gravid efter man fått barn. Har hänt några att dem blivit gravid bara typ 2 månader efter förlossning. Sjukt hehe

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014