• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • carina87
    j3nnyy skrev 2014-02-18 14:01:13 följande:
    Har hört att det kan ta 6-8 veckor innan man slutar blöda, och under den tiden så ska man varken använda tampong eller ha sex. Så vi får nog gå i kloster haha eller hålla tummarna att det går snabbare!
    Ja, 6-8 veckor innan man får ha samlag, men det finns mer att göra än å stoppa in den ;)
  • majsa88

När man blöder har man aallid en ökad infektionsrisk. Därför ska man ha kondom för o minska risken.

• MiCorazon

På tal om att man blir lätt gravid efter förlossningen; planerar ni ett andra barn? Och när isåfall? 

Vi vill ha två barn och funderar på att sätta igång igen om ett år...om vi känner oss redo då :)

• majsa88

Jag vill ha 3 år mellan barnen om allt i livet ser ut som man vill. Så om 2 år ska bli försöka bli gravida igen. Eller om 3 år , beroende på mitt plugg

• Zobeideh

Vi vill ha två barn. Men efter att vi kämpat så mycket som vi gjort för att få denna graviditeten så kommer vi avvakta tills vi känner oss redo igen och har kommit på fötter. Vill hitta tillbaka till mig själv och njuta av detta mirakel barn vi fått har alltid sagt att de ska va Max 3 år mellan mina barn men skulle de va att vi inte e redo så väntar vi

• Längtanefterlilladig
    MiCorazon skrev 2014-02-18 14:17:48 följande:
    På tal om att man blir lätt gravid efter förlossningen; planerar ni ett andra barn? Och när isåfall?  Vi vill ha två barn och funderar på att sätta igång igen om ett år...om vi känner oss redo då :)

Vi vill ha ett barn. Det har varit svårt att bli gravida & jag anser att min graviditet varit ett helvete & oro från dag 1. Så vi planerar inte för ett barn till. Men man ska aldrig säga aldrig.
  • majsa88

Glömde säga att jag vill ha minst 4 barn :) älskar bebisar o stor familj eftersom vi inte var en stor familj. Men får se om jag tycker samma efter lillen haha :)

• zizuna

Väntar min 4e trodde jag skulle stanna vid 3 men som sagt man ska aldrig säga aldrig ;)

majsa88 skrev 2014-02-18 14:32:40 följande:
    Glömde säga att jag vill ha minst 4 barn :) älskar bebisar o stor familj eftersom vi inte var en stor familj. Men får se om jag tycker samma efter lillen haha :)

• Lovely90

Både jag och min sambo vill helst ha ett syskon nära, 2 år emellan. Vi har båda två småsyskon som är 2 år yngre och vill att våra barn skall ha samma närhet till ett syskon. Sedan ville vi från början ha ett barn till 2 år efter det men den senaste tiden har jag börjat fundera på om det tredje barnet inte skall få komma lite senare. En liten sladdis helt enkelt. Men det återstår ju att se , det är så vi drömt innan men verkligheten kanske ter sig helt annorlunda. Det är ingen som vet.

• MagdalenaZ

JAG planerar 3 barn :) 
    Nä, min sambo vill gärna att vi har köpt hus och att han fått sitt företag i riktig rullning.. så han menar på att vi kan vänta 3 år, medan jag gärna börjar verksamheten efter vår Mexiko-resa i vinter.. 

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014