• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • carina87

Vi tycker att barn ska ha syskon. Förutsatt att allt funkar och så...

Solstrålen har 3 barn sedan innan och jag vill ha iallafall 1 barn till, men kanske 2. Det beror på hur saker och ting ser ut och hur en eventuell graviditet till kommer fortgå...

• Joma

Majsa88 du är inte ensam, jag är i vecka 34+3 så du kommer inte vara ensam om att va sist ut ;) Vi får väl sitta här sen när alla har fått sina bäbisar å tävla vem som hinner först, haha! Jag kommer säkert gå över 2 veckor också, förvånar mig inte ett skit!

Vi vill ha två barn å jag har alltid sagt att de ska vara tätt emellan dem men jag har ångrat mig lite nu ;) Väntar nog till han är två innan vi börjar försöka som de känns nu!

• Längtanefterlilladig

Jag smäller snart av!!!! Nu har jag mensvärk i intervaller hela tiden & magen är stenhård. Det gör ont!!! Börjar ju seriöst undra om något är på G.

• TomMon

Längtan: spännande!

Vi har två barn sedan tidigare, 5 och 6 år gamla. Adopterade, så detta är mitt första biologiska barn. Jag tror vi är rätt nöjda med tre, vi var rätt nöjda med två, detta var en stor överraskning! Men man vet aldrig! ;)

• Zobeideh
    Längtanefterlilladig skrev 2014-02-18 15:09:19 följande:
    Jag smäller snart av!!!! Nu har jag mensvärk i intervaller hela tiden & magen är stenhård. Det gör ont!!! Börjar ju seriöst undra om något är på G.
    Kanske bäst att ringa upp till förlossningen? Kanske är något på g :)
  • majsa88

Åååh min hej käära vän haha :) ja det kommer vara ja o du kvar här o satsa. Men på något konstigt vänster så tror jag at jag inte kommer gå över tiden. Peppar peppar

Längtanefterlilladig, spännande, ring fl o fråga !

Joma skrev 2014-02-18 15:08:31 följande:
    Majsa88 du är inte ensam, jag är i vecka 34+3 så du kommer inte vara ensam om att va sist ut ;) Vi får väl sitta här sen när alla har fått sina bäbisar å tävla vem som hinner först, haha! Jag kommer säkert gå över 2 veckor också, förvånar mig inte ett skit!

Vi vill ha två barn å jag har alltid sagt att de ska vara tätt emellan dem men jag har ångrat mig lite nu ;) Väntar nog till han är två innan vi börjar försöka som de känns nu!

• Emelie e

Jag och min sambo vill nog ha 2 eller 3 barn, men jag kommer behöva jobba ett tag så att vi kan spara pengar och senare låna till hus och bil. Vi har sagt att vi eventuellt sätter igång när vår dotter är ca 2 år eller lite innan :)

• SEM

detta är min 2a dag hemma från jobbet.. jag har 2 veckor kvar till BF...

redan uttråkad... VAD GÖR MAN?! Ni som har varit hemma ett tag, vad har ni aktiverat er med?! herregud.... väntans tider gör mig uttråkad.. :p

• ananas86
    Melt77 skrev 2014-02-18 11:23:39 följande:
    Hej tjejer!

NU är jag inne för IGÅNGSÄTTNING!!! Helt sjukt att det är på gång. Klådan har inte blivit bättre och nu misstänker dom dessutom havandeskapsförgiftning så det var väl tur i oturen att jag fick sån förbaskad klåda att jag fick åka in.

Legat med ctg i snart en och en halv timme (!) Lilla tjejen där inne är verkligen av eller på, superaktiv med puls på ca 175 el helt stilla med puls på ca 145.

Kommer få cytotec i små doser varannan timme sen i max åtta doser. Dom kollar om jag mjuknar annars gel med prostaglandin el vad det heter som dom för in.

Tänk att jag snart ska få träffa vår lilla tjej. Känns helt galet

Spännande! :D

Snart får ni träffa er lilla tjej alltså, måste säga att jag blir lite avundsjuk! ;)

Vilken vecka är du i nu?

Lycka till med allt!

Berätta gärna mer så snart du orkar! :)
  • Heene

Själv jobbar jag i 1,5 v till. Men då bara halvtid så jag har en del tid hemma också. Det är så seeegt. Funderar på hur jag ska klara att gå hemma helt sen innan bebis är här om jag redan är rastlös =P 3,5 v kvar till bf.
    Har ingen ro alls att sätta mig och läsa eller titta på nån serie. Orkar inte heller gå ut och röra på mig. att bara göra lite börjar bli för mkt. Jag som vanligtvis har svårt för att sitta still...
    Så vad gör man? =)

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014