• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Zobeideh

Själv har jag börjat med att rensa och städa skåp i kök och städat spis m.m allt sånt som jag inte kommer ha tid för sen :p. Det tar sin lilla tid men det gör inget. Har ju många dagar kvar till BF så de blir nått skåp idag och nått skåp imorgon :p. Kanske ska putsa fönsterna oxå när man ändå är igång haha

• ananas86

Ang. sex så måste jag säga att det inte blivit mycket av den varan alls under graviditeten..

Det har varit så mycket annat, allt krångel med huset och att bo hos svärmor i två månader gjorde ju inte möjligheterna till mysiga stunder större heller..

Att min sambo är borta 12 timmar om dagen och dessutom spelar fotboll tre gånger i veckan gör ju att det inte blir speciellt mycket tid över alls!

Är faktiskt lite bitter och längtar efter närhet från min sambo! :(

Han är sjukt trött när han går upp kl 5 på morgonen och inte är hemma förrän 17.30 på kvällen..

Kände på mig att det skulle bli såhär när hans chef bestämde sig för att skicka iväg honom på jobb 10 mil bort. Vi är väl inte speciellt nöjda med det varken jag eller sambon! :(

Men nu är det inte långt kvar tills jag få ha honom vid min sida i hela två veckor! :) Snart är vi en egen liten familj och inga chefer kan bestämma att han ska åka iväg långt bort! :)

Får bara vänta 1 1/2 vecka till..

Enligt El-facket (som min sambos företag tillhör) får man inte beordra småbarnsföräldrar att åka iväg på resjobb mot deras vilja, så jag hoppas verkligen han ska slippa de här långa dagarna sen!

• ananas86

Tycker det är lagom med ca två år mellan barnen..

Har väl mest funderat själv och kommit fram till att det kan vara lagom att börja planera för ett syskon nästa vår/sommar..

Även om vi vill lägga all fokus på detta barnet nu först, känns det självklart att det ska komma i alla fall ett syskon! :)

• j3nnyy

Aj aj aj. Har tyckt att jag haft ganska lite krämpor, men idag fick jag den briljanta iden att följa med ut o promenera i skogen med min häst när kompisen red. Herregud. Efter 20 minuter stånkande o stönande över stockar o stenar insåg jag mitt misstag. Va ute lite över en timme, nu har jag ont överallt.. De där med att promenader skulle hjälpa till o starta förlossningen.. Nja ja vet inte jag skulle iaf inte vilja gå igenom en förlossning o ha så här ont överallt haha

• Ziiah
    Pratade med läkaren idag som kollade igenom vad som stod om de allra första ultraljuden och gick med på att det verkade mer troligt att jag är beräknad till 7 mars istället för 13 mars.

Jag ska få komma in 5 mars (om bara 15 dagar!!!) för att se om min tapp är mogen för igångsättning. Om den är det då så blir jag igångsatt den dagen och om inte så får jag välja om jag vill snittas eller om jag ska komma tillbaka efter några dagar. Så bebisen kommer att vara ute inom 3 veckor nu, vilket känns jätte skönt att veta. Vi ska planera ihop en förlossningsplan också, men det vet jag inte när vi ska göra.
    Blodvärdet låg på 87 idag (har alltså bara lyckats höja det med 2 på två veckor) så imorgon ska jag få komma in och få blod. Hoppas jag kan må lite bättre efter.

Läkaren var också förstående och sade att om jag inte klarar av att vara hemma (orka få i mig mat osv) så får jag be om att läggas in. Jag funderar på att be om att bli inlagd imorgon, trots att jag hatar att ligga där inne... Idag var jag tvungen att vänta på att killen skulle komma hem och fixa mat till mig för jag orkade knappt ens ligga i sängen. Gråtit, haft huvudvärk och krypningar i kroppen och mått dåligt sedan jag vaknade efter min lilla eftermiddagsvila förut.
  • Längtanefterlilladig
    Ziiah skrev 2014-02-18 17:48:16 följande:
    Pratade med läkaren idag som kollade igenom vad som stod om de allra första ultraljuden och gick med på att det verkade mer troligt att jag är beräknad till 7 mars istället för 13 mars. Jag ska få komma in 5 mars (om bara 15 dagar!!!) för att se om min tapp är mogen för igångsättning. Om den är det då så blir jag igångsatt den dagen och om inte så får jag välja om jag vill snittas eller om jag ska komma tillbaka efter några dagar. Så bebisen kommer att vara ute inom 3 veckor nu, vilket känns jätte skönt att veta. Vi ska planera ihop en förlossningsplan också, men det vet jag inte när vi ska göra.
    Blodvärdet låg på 87 idag (har alltså bara lyckats höja det med 2 på två veckor) så imorgon ska jag få komma in och få blod. Hoppas jag kan må lite bättre efter. Läkaren var också förstående och sade att om jag inte klarar av att vara hemma (orka få i mig mat osv) så får jag be om att läggas in. Jag funderar på att be om att bli inlagd imorgon, trots att jag hatar att ligga där inne... Idag var jag tvungen att vänta på att killen skulle komma hem och fixa mat till mig för jag orkade knappt ens ligga i sängen. Gråtit, haft huvudvärk och krypningar i kroppen och mått dåligt sedan jag vaknade efter min lilla eftermiddagsvila förut.

Härligt att något äntligen bestäms. Verkar väl vara en bra plan. Din stackare, du verkar verkligen må pyton. Kanske några dagar inne på sjukhus med hjälp & lite blod också så mår du bättre sen. Så du kommer få ett kejsarsnitt utan tvekan den dagen du kommer in om tappen inte är mogen?
  • Längtanefterlilladig
    j3nnyy skrev 2014-02-18 17:45:39 följande:
    Aj aj aj. Har tyckt att jag haft ganska lite krämpor, men idag fick jag den briljanta iden att följa med ut o promenera i skogen med min häst när kompisen red. Herregud. Efter 20 minuter stånkande o stönande över stockar o stenar insåg jag mitt misstag. Va ute lite över en timme, nu har jag ont överallt.. De där med att promenader skulle hjälpa till o starta förlossningen.. Nja ja vet inte jag skulle iaf inte vilja gå igenom en förlossning o ha så här ont överallt haha

Nej du, man orkar verkligen inte lika mycket som innan. Just att man får så himla ont överallt efter man motionerat är jobbigt. Jag & mannen var ute & gick förra veckan & det var en lång uppförsbacke. Jag gick ju givetvis upp & sen på natten kunde jag knappt sova för det gjorde så ont i fogarna.
  • Längtanefterlilladig
    Heene skrev 2014-02-18 16:30:10 följande:
    Själv jobbar jag i 1,5 v till. Men då bara halvtid så jag har en del tid hemma också. Det är så seeegt. Funderar på hur jag ska klara att gå hemma helt sen innan bebis är här om jag redan är rastlös =P 3,5 v kvar till bf. Har ingen ro alls att sätta mig och läsa eller titta på nån serie. Orkar inte heller gå ut och röra på mig. att bara göra lite börjar bli för mkt. Jag som vanligtvis har svårt för att sitta still... Så vad gör man? =)

Är också sjukt uttråkad. Kroppen vill inget, men hjärnan vill. Jag har bakat lite för att ha sen när man får fika besök efter barnet kommit. Vi har även lagat storkok med mat. Annars har jag lagt pussel, sorterat pärmar, sorterat foton, hälsat på folk & fikat, planterat om blommor, städat ur skåp & sorterat, lagt ut saker på tradera som jag fått pengar för & kunnat köpa bebissaker. Ja...det är väl typ det
  • flowers

Åh vad det händer saker här, bebisarna börjar sätta fart och tycker det är dags att komma ut...
    Mysig för er att ni äntligen får träffa de små miraklerna.  Hjärta
    Här blir det att vänta i 28 dagar till och jag hoppas verkligen att han inte får för sig nått annat än att stanna i magen fram till kejsarsnittet.

Va hos socialen idag och min pojkvän (pappan till kommande barnet) fick ett ultimatum.
    "Antingen väljer du att fortsätta hjälpa din mamma eller så väljer du barnet"
    Socialen sa till och med att dem skulle omplacera barnet om pappan väljer att fortsätta hjälpa sin mamma.
    De skulle hämta honom på BB.
    Detta sved ju ordenligt i både mig och pappan när vi fick höra detta...
    Våran lilla trollunge som vi längtar så efter och som vi kämpat så för.
    Inte det lättaste för min pojkvän att välja då hans mor även hotade men det är sånt man får ta.
    Vi hoppas att det löser sig för oss ändå.

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014