• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Hallonpaj88

Så, nu är sambon pappa på papper, hehe.

Båda vi är tre syskon så vi kan tänka oss 2-3 men jag väntar gärna till vår kotte är 3 år innan vi börjar med nästa :)

• Längtanefterlilladig
    flowers skrev 2014-02-18 18:08:38 följande:
    Åh vad det händer saker här, bebisarna börjar sätta fart och tycker det är dags att komma ut... Mysig för er att ni äntligen får träffa de små miraklerna.  Här blir det att vänta i 28 dagar till och jag hoppas verkligen att han inte får för sig nått annat än att stanna i magen fram till kejsarsnittet. Va hos socialen idag och min pojkvän (pappan till kommande barnet) fick ett ultimatum. "Antingen väljer du att fortsätta hjälpa din mamma eller så väljer du barnet" Socialen sa till och med att dem skulle omplacera barnet om pappan väljer att fortsätta hjälpa sin mamma. De skulle hämta honom på BB. Detta sved ju ordenligt i både mig och pappan när vi fick höra detta... Våran lilla trollunge som vi längtar så efter och som vi kämpat så för. Inte det lättaste för min pojkvän att välja då hans mor även hotade men det är sånt man får ta. Vi hoppas att det löser sig för oss ändå.

Bra med ultimatum. Men var inte det lite väl hårt sagt? Får de omplacera barnet bara sådär? Du kan väl få ensam vårdnad? Du verkar ha det tufft just nu. Hoppas att det löser sig till sist.
  • flowers
    Längtanefterlilladig skrev 2014-02-18 18:21:40 följande:

Bra med ultimatum. Men var inte det lite väl hårt sagt? Får de omplacera barnet bara sådär? Du kan väl få ensam vårdnad? Du verkar ha det tufft just nu. Hoppas att det löser sig till sist.

Ja jag har ju inte mått så bra har haft fysiska besvär, vilket gör att socialen kräver att pappan ska vara närvarande.
    Nu kanske inte det går, alltid men soc. godkänner inte att pappan ska försörja sin egen mamma och jag ska bli ensamstående...
    Det är inte lätt just nu, men måste ju försöka kämpa vidare.
    Hänger på om blivande pappan orkar stå emot sin mammas åsikter och hot och övertalan om att han måste hjälpa henne.
  • Ziiah
    Längtanefterlilladig skrev 2014-02-18 17:55:36 följande:

Härligt att något äntligen bestäms. Verkar väl vara en bra plan. Din stackare, du verkar verkligen må pyton. Kanske några dagar inne på sjukhus med hjälp & lite blod också så mår du bättre sen. Så du kommer få ett kejsarsnitt utan tvekan den dagen du kommer in om tappen inte är mogen?
    Om jag känner det då, att jag inte kan vara gravid längre så kommer det antagligen bli ett snitt. Men det är upp till mig och hur jag känner då. Helst vill jag iaf testa på en vanlig förlossning till att börja med som jag känner nu, så jag hoppas förvärkarna jag känner till och från mjukar upp tappen lite så att det går att bli igångsatt den 5e.
  • Längtanefterlilladig
    flowers skrev 2014-02-18 18:25:36 följande:
    Ja jag har ju inte mått så bra har haft fysiska besvär, vilket gör att socialen kräver att pappan ska vara närvarande. Nu kanske inte det går, alltid men soc. godkänner inte att pappan ska försörja sin egen mamma och jag ska bli ensamstående... Det är inte lätt just nu, men måste ju försöka kämpa vidare. Hänger på om blivande pappan orkar stå emot sin mammas åsikter och hot och övertalan om att han måste hjälpa henne.

Men vilken mamma han har. Verkar ju inte klok någonstans. Om ert barn kanske t.o.m kan tas ifrån er så ger hon sig ändå inte. Kan hon inte följa med tills socialen på möte så de kan få henne att tänka om? Tycker synd om både dig & din kille. Sån här press behöver du ju definitivt inte så nära förlossningen.
  • Längtanefterlilladig
    Ziiah skrev 2014-02-18 18:26:30 följande:
    Om jag känner det då, att jag inte kan vara gravid längre så kommer det antagligen bli ett snitt. Men det är upp till mig och hur jag känner då. Helst vill jag iaf testa på en vanlig förlossning till att börja med som jag känner nu, så jag hoppas förvärkarna jag känner till och från mjukar upp tappen lite så att det går att bli igångsatt den 5e.

Ja det får vi hoppas. Du blir det samma procedur som för mig. Skönt iaf att läkaren tog dig på allvar!
  • flowers
    Längtanefterlilladig skrev 2014-02-18 18:03:06 följande:

Är också sjukt uttråkad. Kroppen vill inget, men hjärnan vill. Jag har bakat lite för att ha sen när man får fika besök efter barnet kommit. Vi har även lagat storkok med mat. Annars har jag lagt pussel, sorterat pärmar, sorterat foton, hälsat på folk & fikat, planterat om blommor, städat ur skåp & sorterat, lagt ut saker på tradera som jag fått pengar för & kunnat köpa bebissaker. Ja...det är väl typ det

Det låter ju ändå som du får tiden att utnyttjas på rätt sätt!
    Så snart renoveringen är klar här hemma så ska även jag påbörja att städa undan och inreda lite...
    Känns fortfarande som jag bor på en byggarbetsplats.
    *suck*
    Så här känns det skönt att det är 1 månad kvar innan bebisen ska födas men känner mig rätt så klumpig och stor nu, nu är magen i vägen när man ska göra allt som man vill.
    När jag ska klä på mig, sätta på skorna, plocka upp saker osv. osv. är som ett tränings pass numera.
    Inte alls smidig...
  • flowers
    Längtanefterlilladig skrev 2014-02-18 18:29:16 följande:

Men vilken mamma han har. Verkar ju inte klok någonstans. Om ert barn kanske t.o.m kan tas ifrån er så ger hon sig ändå inte. Kan hon inte följa med tills socialen på möte så de kan få henne att tänka om? Tycker synd om både dig & din kille. Sån här press behöver du ju definitivt inte så nära förlossningen.

Nej hon tänker verkligen tokigt...
    Min kille försökte förklara för henne och göra klart för henne att han inte vill bli av med sitt barn men mamman lyssnar inte alls.
  • Ziiah

flowers: Usch, vad hemskt och jobbigt det låter... Jag har själv vissa krav på mig från soc eftersom jag är så ung och jag vet hur stor press det sätter på en. Och jag kan tänka mig att samtidigt som du älskar pappan och vill och behöver ha honom där så blir man väldigt frustrerad och arg emellanåt när läget är som det är? Tror du att han kommer kunna stå emot sin mammas åsikter och hot? Hoppas det löser sig fort och att du kan få känna dig lugn.

• Ziiah
    Längtanefterlilladig skrev 2014-02-18 18:31:52 följande:

Ja det får vi hoppas. Du blir det samma procedur som för mig. Skönt iaf att läkaren tog dig på allvar!
    Ja :) Känner du dig nöjd och trygg med det ni kom överens om hos läkaren? Har ni fått ett datum för att komma in?
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014