• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Lovely90
    SEM skrev 2014-02-18 16:19:33 följande:

detta är min 2a dag hemma från jobbet.. jag har 2 veckor kvar till BF...

redan uttråkad... VAD GÖR MAN?! Ni som har varit hemma ett tag, vad har ni aktiverat er med?! herregud.... väntans tider gör mig uttråkad.. :p

Promenerar, storstäder lägenheten, torka ur alla skåp, ugn osv. Fyller frysen genom att baka. Syr amningskudde. Sitter framför familjeliv och gravidbloggar. Går till barnmorskan. Ja, det är väl ungefär vad jag gör. Idag frågade min BM hur det var med mig, bra svarade jag. Och sen tillade jag "uttråkad" varpå hon svarade; du är lite uttråkad ja, det ser jag...

Hon har nog lite skuldkänslor för det var hon som sa till mig att jag måste sluta jobba och börja ta det lugnt. Nu såg hon att jag hade det tråkigt istället. Haha.
  • Ziiah
    Längtanefterlilladig skrev 2014-02-18 19:39:24 följande:

Du är så klok så Visst är det som du säger. Trygghet gör oerhört mycket. Även ett förlossningskontrakt då jag får vara med & påverka & säga vad jag vill. Barnmorskan sa att jag måste få chans att säga hur jag kan tänka mig min förlossning & kan de inte uppfylla det så görs åtgärder. Jag tycker de lyssnar på mig. Men visst har de övertalat mig från att ha tankarna helt inställda på KS till att iaf vilja prova föda vaginalt. De vet vad mina tankar är & farhågor.
    Men det låter ju bra :) Målet med en förlossningsplan är att förlossningen ska bli så bra som möjligt och jag tror att de då har sina krav på sig. Läkaren sade till mig att jag inte ska gå igenom en jobbig förlossning, och om det skulle börja bli jobbigt så skulle de avsluta med ett snitt t.ex. Det beror ju på vad man själv känner och kommer överens med dem om när man sätter ihop planen. Men då kommer det säkert bli jätte bra för dig iaf. Skönt att höra! :) 
  • MiCorazon

Ja här blir det lite tätare med syskon då jag är 35 år och vågar inte vänta för länge på att försöka igen på nytt. Hade kanske hellre börjat efter två år igen men vågar helt enkelt inte utan det får bli när det blir, planerar om ca 1 år, och när vi är redo. Man vet ju aldrig hur snabbt den inre klockan tickar..

Jag har ju också varit sjukskriven ett tag nu och vissa dagar unnar jag mig att ta det lite lugnare och andra har jag mer att göra. I början av sjukskrivningen mådde jag så dåligt så då kunde jag mest vila och hade stort behov av det så då blev jag inte uttråkad. Men nu är jag lite piggare och kan bli riktigt rastlös ibland. Men iom att vi precis flyttat till ny lägenhet så har jag haft en del att pyssla med ändå.

Nu framöver har jag bokat vaxning av ben, brasilian, pedikyr, lunch med kompisar och under dagarna så handlar jag, letar recept till middagen, sytt lite till bebisen, promenerat, följt med mamma på hennes ärenden etc etc..men ja, särskilt utvecklande och intressant har jag inte det. Så är rätt trött på att vara sjukskriven nu och vill bara ha bebis här och hoppas att mammaledigheten blir roligare och att man inte är lika uttråkad då...

• MiCorazon

Det där med att baka och hamstra lite mat i frysen var en bra idé. Tror inte vi kommer vara så pigga på matlagning dagarna efter förlossningen.

• EmilyMAndersson
    carina87 skrev 2014-02-18 12:21:00 följande:
    Jag kan förstå att du känt som du gjort, men som sagt, förför järnet!!
    Bästa argumentet: om mamma mår bra, mår bebisen bra. Vem vill inte ha en glad bebis?!
    Vad får mamma att må bra? Endorfiner och serotonin!
    Tycker han det är obehagligt att bebisen rör sig får du väl vara uppe på, alternativt skippa samlagsdelen. Det finns ju annat man kan göra.
    När vi flyttat in i nya lägenheten på torsdag, så ska jag göra allt jag kan, börja med en massage efter flytten ;) Just nu har vi separata sovrum hos hans pappa och här hade jag aldrig gjort det ändå, men på torsdag kväll, då kanske man t.o.m. sätts igång, dom säger ju att det kan ge en hjälp på traven ;)
  • EmilyMAndersson
    Melt77 skrev 2014-02-18 12:42:53 följande:
    EmilyM, usch, läste bloggposten du länkade. Inte kul läsning. Tänkte inte alls på det när dom sa att jag skulle få cytotec men nu kommer jag ihåg att det var på nyheterna för ett par månader sen. Men jag fick för mig att dom inte anv det på SÖS, blev lugnad o tänkte därför inte mer på det.
    Men nu är jag här och har redan fått det.
    Vet inte vad jag kan göra annat än att invänta lilltjejens ankomst...
    Jag blev helt chockad att dom inte gett dig informationen. Det här var ju JÄTTESTOR debatt om förra året. Om jag inte minns fel var det ju ett program på uppdrag granskning eller kalla fakta som omfattade hela användandet av cytotec. Missförstå mig rätt, jag vill ju inte skrämma upp dig på något vis, men jag tycker det är för jävligt att man inte får information om det dom stoppar i en :/ All lycka! :)
  • EmilyMAndersson
    MagdalenaZ skrev 2014-02-18 14:06:15 följande:
    Hahahha! Fantastiskt.. så HAN nekar mig nu i nästan en månad, sen kommer JAG neka honom i nästan 2 månader... hahaha!

Men jag läste nånstans att man KAN eventuellt ha samlag om man har kondom? Jag förstod inte riktigt varför kondom skulle hjälpa...
    Infektionsrisken är stor efter förlossningen och används kondom så påverkar ju inte han någonting :)
  • EmilyMAndersson
    Zobeideh skrev 2014-02-18 14:10:23 följande:
    Har även hört att de e super lätt att bli gravid efter man fått barn. Har hänt några att dem blivit gravid bara typ 2 månader efter förlossning. Sjukt hehe
    Jag var 6 veckor när min mamma blev gravid med min lillebror xD inte så svårt att gissa på att dom inte väntade in någon efterkontroll eller använde kondom pga infektionsrisk ;)
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014