• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • majsa88

Jag kommer att köra med, kommer inte ihåg vad den heter. Men det är en metod där man går efter flytningarna. Är inte säker, har haft mycket problem med olika preventivmedel och cystor osv så är emot hormoner. Har haft kopparspiral tidigare, den smärtan som jag fick vid ägglossning o mens var hemsk. Tog ut den. Kanske ska testa den igen i och med att jag fött barn snart..vet inte. Så svårt detta

• MiCorazon

Jag åt p-piller några år fram tills jag var 24 men slutade pga alla biverkningar. Har sen dess kört med kondom eller avbrutet och det har fungerat bra. Plus haft lite koll på när jag haft äl. Tänker inte börja med något preventivmedel utan fortsätta som jag alltid gjort. Vi ska dessutom börja göra barn två efter något år igen så känns inte så lönt att börja.. :)

• ananas86

Har också sovit extremt dåligt inatt..

Både pga oro, halsbränna och kissnödighet.. :(

Har vaknat ca 3 gånger/timmen hela natten och sen när sambon gick jag upp kl 5 var det kört att somna om..

Började googla på telefonen, sen blev jag jättehungrig och fick gå upp och äta!

Märkte när jag gick upp att jag hade ont i ryggen, kan knappt röra mig! Det sitter på baksidan av revbenen och känns ungefär som träningsvärk.. Någon som haft/har liknande?

Nu är jag hur som helst hemma efter att ha varit på möte på jobbet. Ligger i soffan och är helt död! Mini sparkar på revbenen så det gör riktigt ont! Vet inte om det är mini som sparkat så ryggen blivit öm också..?

Idag kommer det inte bli mycket mer gjort känner jag, ska ligga här och tycka synd om mig själv mest tror jag!

• Heene

jag har testat p-piller, p-ring och p-stav genom åren. Och har kommit fram till att jag och hormoner inte alls går ihop.
    Längst funkade p-piller innan alla biverkningar kom. P-ring var det värsta jag har vart med om! försökte verkligen och stod ut i ca 6 månader innan sambon bad på sina bara knän att jag skulle ta ut den och aldrig stoppa in den igen =P Han orkade inte se mig må så dåligt som jag mådde. Ryser jag bara tänker på den nu...
    Testade då p-stav istället och visst blev det bättre. ett tag. Sen kom biverkningar tillbaka och känner idag att jag inte alls vill ha tillbaka den staven i armen...Vi kommer nog att köra på kondom för att jag ska slippa hormonerna.
    Vi vill inte ha ett syskon än på länge så jag hoppas att det kommer funka bra. Vet ju hur lätt det är att slarva =P

• Lovely90
    Heene skrev 2014-02-19 13:29:42 följande:

jag har testat p-piller, p-ring och p-stav genom åren. Och har kommit fram till att jag och hormoner inte alls går ihop.
    Längst funkade p-piller innan alla biverkningar kom. P-ring var det värsta jag har vart med om! försökte verkligen och stod ut i ca 6 månader innan sambon bad på sina bara knän att jag skulle ta ut den och aldrig stoppa in den igen =P Han orkade inte se mig må så dåligt som jag mådde. Ryser jag bara tänker på den nu...
    Testade då p-stav istället och visst blev det bättre. ett tag. Sen kom biverkningar tillbaka och känner idag att jag inte alls vill ha tillbaka den staven i armen...Vi kommer nog att köra på kondom för att jag ska slippa hormonerna.
    Vi vill inte ha ett syskon än på länge så jag hoppas att det kommer funka bra. Vet ju hur lätt det är att slarva =P

Koppar spiral rekommenderade min BM för att slippa hormoner. Jag hade nämligen också problem med mina p-piller så hon rekommenderade det till mig.
  • MagdalenaZ
    EmilyMAndersson skrev 2014-02-19 10:57:19 följande:
    Här har det varit nästintill sömnlöst inatt, lite jobbigt med tanke på att jag var ute och rände i över 8 timmar igår och var fullständigt utmattad när jag kom hem, ont i fötter och vader. Inatt har jag inte hunnit somna innan jag vaknade, och varje gång jag vaknar innebär det ett toalettbesök, ja ni fattar! Kvart över fyra gav jag upp och tänkte att det får bli en somna-vakna-dag, hela dagen. Bränner i höfter, rygg och illamående och det är jag inte van vid, illamåendet känns inte så roligt då jag inte är sugen att hänga över toalettstolen med denna magen, stackars bebis om det ska dra ihop sig xD

ja nu har jag fått gnälla av mig, idag blir det bmbesök då hon var sjuk igår, imorgon flyttar vi hela magasineringen till nya lägenheten OCH på lördag har jag bokat mig, håll i hatten, ögonfransförlängning för att slippa sminka mig de närmsta veckorna! Hon som ska göra det frågade: kan du ligga på rygg eller kommer du vara en sån där kund man får lägga en hel dag på för att dom måste resa sig upp var tionde minut? :') det ska bli skönt att unna sig något som man velat ha i två år!

Hahaha! Jag fixade mina igår!! :) jätteskönt att få känna sig lite finare och dessutom slippa sminka sig :)

Inte helt lätt att ligga stilla , men jag somnade till och från så det gick ju snabbare än förväntat :) lycka till!!
  • LillsmurfanLisa

Jag åt mini-piller i tio år men insåg när jag slutade med dem att jag mådde så mycket bättre utan hormonerna. Sedan dess har jag kört på kondom/avbrutet och det kommer sambon och jag fortsätta med efter förlossningen. 

Vi har sex dagligen nu och det njuter jag av så länge det varar. Dock har jag en fråga om just sex under slutet på graviditeten. När vi har sex känner jag nämligen ett väldigt tryck mot ändtarmen. Jag vet att samma känsla kommer att infinna sig inför förlossningen men är det någon annan som känner samma sak när ni har penetrerande sex? 

• MagdalenaZ
    j3nnyy skrev 2014-02-19 11:17:42 följande:
    Jag använde p-ring nu innan jag blev gravid, funkade superbra :) va så trött på att hålla på med p piller o glömma bort o ta o sådär. Hade oxå p stav ett tag, den va jag super nöjd med, tillhörde dom som inte hade nån mens alls i två och ett halvt år :) sen jäklar hade jag konstant i fem månader innan jag tog ut den :p

Va smidigt med p ringen för man kunde anmäla dig sig en hemsida så fick man sms när de var dags och ta ut och stoppa in en ny

Jag var också en av dom som slapp mensen.. men den tig igen med råge när jag tog ut staven! Jag tror faktiskt jag ska prova ringen fram till nyår.. sen blir det verksamhet igen :) haha!

Det måste ju vara riktigt smidigt att styra mensen vid semester !

Jag har det kanske inte lika illa som vissa av er på nätterna, men jag vaknar alltid 4 eller 5 av stenhård mage och nästan som kramp i magen, går och kissar, så släpper det lite.. ligger och drar mig för sen är det jobb som kallar! Tisdag nästa vecka är sista dagen :)

Halsbrännan har däremot verkligen börjat förstöra mitt liv. Äter novalucol hela tiden.. kanske knte så nyttigt men jag hade nog ätit upp mig själv annars!
  • j3nnyy

Magdalena jag har oxå haft en fruktansvärd halsbränna, men köpte omeprazol på Apoteket, man tar 1 tablett om dagen och för mig har det hjälpt jättebra! I natt vaknade jag av att jag fick springa o kräkas flera gånger. Fattade ingenting, tills jag kom på att jag hade glömt att ta tabletten igår kväll, så för mig har dom stoooor effekt.

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014