• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Melt77

Jaha, tjejer! Här ligger jag och inte den minsta antydan till värkar. Visst, jag har täta sammandragningar och känner dom rejält men det gör inte ont för fem öre vilket det ju ska göra när det börjar sätta igång. 19 tim sedan dom började igångsättningen och jag har precis fått min näst sista dos cytotec.

Trodde igångsättning skulle vara lite mer dramatik, att det skulle hända mer. Men det är mest bara väntan. Och så tar dom ctg varannan timme innan nästa dos i 30-45 min så då kan man ju inte ens gå omkring.
    Hmmm, lite långsamt är det.
    Men den som väntar på nåt gott....

Glöm inte ta med er nåt ätbart när ni ska in. Jag ligger här halv fem på morgonen och längtar efter friterade räkor med sötsur sås (!) Haha!

Vidare rapportering kommer!

• MiCorazon
    Melt77 skrev 2014-02-19 04:36:03 följande:
    Jaha, tjejer! Här ligger jag och inte den minsta antydan till värkar. Visst, jag har täta sammandragningar och känner dom rejält men det gör inte ont för fem öre vilket det ju ska göra när det börjar sätta igång. 19 tim sedan dom började igångsättningen och jag har precis fått min näst sista dos cytotec.

Trodde igångsättning skulle vara lite mer dramatik, att det skulle hända mer. Men det är mest bara väntan. Och så tar dom ctg varannan timme innan nästa dos i 30-45 min så då kan man ju inte ens gå omkring.
    Hmmm, lite långsamt är det.
    Men den som väntar på nåt gott....

Glöm inte ta med er nåt ätbart när ni ska in. Jag ligger här halv fem på morgonen och längtar efter friterade räkor med sötsur sås (!) Haha!

Vidare rapportering kommer!
    Förstår din frustration, när man väl är inne vill man ju ha ut sin unge :) trodde också igångsättning skulle gå snabbare. Du får be din man ta med lite mat så du har när du får cravings mitt i natten :) 
  • Mia86gbg

Här vill vi ha 2-3 barn..om vi kan. Har pratat om att ev adoptera ett..får väl se vad vi tycker om det när det väl kommer till kritan.

Igår fylldes hela mitt hem med glada tjejer som hade fixat en babyshower till mig..så roligt. Blev så glad trots att jag alltid är så trött på kvällarna.

Var hos BM i måndags o bebis ligger fortfarande med huvudet uppåt så vi fick tid för vändningsförsök på Mölndal på måndag.

• Mia86gbg

Ang sex så har vi mer sex nu än innan graviditeten. Jag tror att det beror på att p-pillerna satte ner lusten. O dessutom har jag blivit mycket mer känslig nu under graviditeten.

• MagdalenaZ

Melt Hur länge säger de att du måste vänta? Har klådan lugnat sig? Kör på nu iaf!! :)

Apropå Mia om p-piller.. ni som vill "köra på verksamheten" ganska snart igen efter ni fött, hur har ni tänkt kring preventivmedel?

Jag hade mini-piller och p-stav och trivdes helt okej med det, men p-stav känns så permanent. Har någon av er p-ring? Hur trivs ni med det?

• Mia86gbg

P-ring hade jag ett tag. Smidigt men lite dyrare. I och med mitt problem med nedsatt sexlust funderar jag på spiral koppar eller hormon. Tydligen väldigt lite hormon i den. Vi planerar ingen nr.2 på några år.

• Längtanefterlilladig
    Melt77 skrev 2014-02-19 04:36:03 följande:
    Jaha, tjejer! Här ligger jag och inte den minsta antydan till värkar. Visst, jag har täta sammandragningar och känner dom rejält men det gör inte ont för fem öre vilket det ju ska göra när det börjar sätta igång. 19 tim sedan dom började igångsättningen och jag har precis fått min näst sista dos cytotec. Trodde igångsättning skulle vara lite mer dramatik, att det skulle hända mer. Men det är mest bara väntan. Och så tar dom ctg varannan timme innan nästa dos i 30-45 min så då kan man ju inte ens gå omkring. Hmmm, lite långsamt är det. Men den som väntar på nåt gott.... Glöm inte ta med er nåt ätbart när ni ska in. Jag ligger här halv fem på morgonen och längtar efter friterade räkor med sötsur sås (!) Haha! Vidare rapportering kommer!

Så segt för dig!!! Håller tummarna att det går med snabbare tempo idag
  • Mango08
    MagdalenaZ skrev 2014-02-19 09:24:50 följande:
    Melt Hur länge säger de att du måste vänta? Har klådan lugnat sig? Kör på nu iaf!! :)

Apropå Mia om p-piller.. ni som vill "köra på verksamheten" ganska snart igen efter ni fött, hur har ni tänkt kring preventivmedel?
    Jag hade mini-piller och p-stav och trivdes helt okej med det, men p-stav känns så permanent. Har någon av er p-ring? Hur trivs ni med det?
    Jag hade P-ring i ca 2 år. Det fungerade jättebra till en början, supersmidigt och inga biverkningar. Mot slutet av mina två år med P-ring märkte dock jag och killen att mitt humör förändrades, jag blev nedstämd och ganska olycklig. Sexlusten avtog och när vi väl hade sex så var det inte skönt alls för mig, det kändes som att det skavde, tror slemhinnorna blev påverkade. Jag hade det så ganska många månader innan killen läste på något forum om att flera kvinnor fått liknande biverkningar av P-ringen. Jag tog ut ringen samma dag och efter en vecka kände jag mig helt återställd igen, så för mig fungerade inte P-ringen så bra.

MEN...jag tycker absolut att det är värt att testa. Känner många som har ringen och mår kanon. Den är så bra eftersom man inte måste komma ihåg att ta piller varje dag. Man kan ta ut den när man har sex om man upplever att den påverkar (dock viktigt att sätta in den igen efteråt). Sen sitter den så "lokalt" så hormonmängden är inte lika hög som i ppiller.

Hoppas du hittar nåt som fungerar för dig =)
  • Lovely90

Ledsen att göra er besvikna som trott att en igångsättning går fort. Att bli igångsatt innebär oftast en utdragen förlossning eftersom hormonet i kroppen som sätter igång en förlossning naturligt inte finns där.

Fördelen med att bli igångsatt är väl att man vet att bebisen kommer inom 2-3 dygn men det går inte sådär fort som man kanske tänkt sig.

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014