• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • MagdalenaZ

Vad kostar p-ring? Jag tänkte som sagt att försöka hitta något som inte ställer om kroppen hormonellt så mkt, fram till december iaf.. :)

Mango; hade du den innan du blev gravid eller var det längre tillbaka?

• EmilyMAndersson

Här har det varit nästintill sömnlöst inatt, lite jobbigt med tanke på att jag var ute och rände i över 8 timmar igår och var fullständigt utmattad när jag kom hem, ont i fötter och vader. Inatt har jag inte hunnit somna innan jag vaknade, och varje gång jag vaknar innebär det ett toalettbesök, ja ni fattar! Kvart över fyra gav jag upp och tänkte att det får bli en somna-vakna-dag, hela dagen. Bränner i höfter, rygg och illamående och det är jag inte van vid, illamåendet känns inte så roligt då jag inte är sugen att hänga över toalettstolen med denna magen, stackars bebis om det ska dra ihop sig xD
    ja nu har jag fått gnälla av mig, idag blir det bmbesök då hon var sjuk igår, imorgon flyttar vi hela magasineringen till nya lägenheten OCH på lördag har jag bokat mig, håll i hatten, ögonfransförlängning för att slippa sminka mig de närmsta veckorna! Hon som ska göra det frågade: kan du ligga på rygg eller kommer du vara en sån där kund man får lägga en hel dag på för att dom måste resa sig upp var tionde minut? :') det ska bli skönt att unna sig något som man velat ha i två år!

• Längtanefterlilladig
    Lovely90 skrev 2014-02-19 10:11:17 följande:
    Ledsen att göra er besvikna som trott att en igångsättning går fort. Att bli igångsatt innebär oftast en utdragen förlossning eftersom hormonet i kroppen som sätter igång en förlossning naturligt inte finns där. Fördelen med att bli igångsatt är väl att man vet att bebisen kommer inom 2-3 dygn men det går inte sådär fort som man kanske tänkt sig.

Så länge som tappen är omogen & inte öppen så går det låååååångsamt framåt. Max 3 dygn får det ta sa min läkare. Men om man som jag kommer in & ska kolla om min tapp mjuknat & öppnat sig lite så går det oftast fortare. Då lägger dem in en ballong som de vattenfyller som trycker på tappen inifrån. Sen när den åker ut så tar de hål på hinnorna & sen går det oftast undan
  • j3nnyy

Jag använde p-ring nu innan jag blev gravid, funkade superbra :) va så trött på att hålla på med p piller o glömma bort o ta o sådär. Hade oxå p stav ett tag, den va jag super nöjd med, tillhörde dom som inte hade nån mens alls i två och ett halvt år :) sen jäklar hade jag konstant i fem månader innan jag tog ut den :p
    Va smidigt med p ringen för man kunde anmäla dig sig en hemsida så fick man sms när de var dags och ta ut och stoppa in en ny

• Längtanefterlilladig
    EmilyMAndersson skrev 2014-02-19 10:57:19 följande:
    Här har det varit nästintill sömnlöst inatt, lite jobbigt med tanke på att jag var ute och rände i över 8 timmar igår och var fullständigt utmattad när jag kom hem, ont i fötter och vader. Inatt har jag inte hunnit somna innan jag vaknade, och varje gång jag vaknar innebär det ett toalettbesök, ja ni fattar! Kvart över fyra gav jag upp och tänkte att det får bli en somna-vakna-dag, hela dagen. Bränner i höfter, rygg och illamående och det är jag inte van vid, illamåendet känns inte så roligt då jag inte är sugen att hänga över toalettstolen med denna magen, stackars bebis om det ska dra ihop sig xD
    ja nu har jag fått gnälla av mig, idag blir det bmbesök då hon var sjuk igår, imorgon flyttar vi hela magasineringen till nya lägenheten OCH på lördag har jag bokat mig, håll i hatten, ögonfransförlängning för att slippa sminka mig de närmsta veckorna! Hon som ska göra det frågade: kan du ligga på rygg eller kommer du vara en sån där kund man får lägga en hel dag på för att dom måste resa sig upp var tionde minut? :') det ska bli skönt att unna sig något som man velat ha i två år!
    Usch då!Låter inte som du haft en rolig natt. Hoppas det blir bättre nästa natt. Låter kul med att unna sig själv något. Önskar jag hade haft pengarna att unna mig något också, men får vara glad för det lilla
  • MiCorazon

Usch jag har också haft en dålig natt...kissat som vanligt tre fyra ggr och vaknat varje gång jag vänder mig så det är inga konstigheter även om jag är såå j-la trött på det!! Men sen vaknade jag vid fyra tiden med extrem huvudvärk i ena sidan av huvudet, sitter från sidan av halsen upp bakom ögat. Gör så ont! :( Sen har jag diarré och illamående och är helt SLUT...legat i sängen fram till nu. Släpade mig precis ut i köket och gjorde en banan och blåbärssmoothie och fastnade i soffan. Orkar verkligen ingenting idag.... plus att molvärken nederst i magen har infunnit sig...suck...

• Hallonpaj88

Jag har oxå haft en jobbig dag. Såå ont i vänstra benet. Kan det vara för jag är så svullen? Måste kanske skaffa stödstrumpor...

Har även vaknat av magknipliknande magont. Trodde först det var värkar o började googla vilket man inte ska på natten för det kom bara massa hemskheter så då låg jag o oroade mig för det.

Hade liksom mensvärk molande i mage, rygg och höfter o sen högg det till ibland.

Någon som varit med om liknande eller vet vad det kan va?

Huggen kommer bara på natten men mensvärken kommer på dagarna oxå.

• MiCorazon
    Hallonpaj88 skrev 2014-02-19 11:43:47 följande:
    Jag har oxå haft en jobbig dag. Såå ont i vänstra benet. Kan det vara för jag är så svullen? Måste kanske skaffa stödstrumpor...

Har även vaknat av magknipliknande magont. Trodde först det var värkar o började googla vilket man inte ska på natten för det kom bara massa hemskheter så då låg jag o oroade mig för det.
    Hade liksom mensvärk molande i mage, rygg och höfter o sen högg det till ibland.
    Någon som varit med om liknande eller vet vad det kan va?
    Huggen kommer bara på natten men mensvärken kommer på dagarna oxå.
    Åh stackars! Jag börjar också googla på nätterna när jag vaknar av något konstigt...ligger med mobilen under täcket så jag inte ska störa sambon.

Jag vet inte vad det kan vara men tycker det låter som värkar. Kan tänka mig att det kan kännas lite så..men som sagt så vet jag inte. Men tror def inte det är något du ska oroa dig över utan låter som vanliga värkar inför kommande förlossning.

Krya!
  • Emelie e

Jag hade p-ring i flera år innan jag blev gravid, jag tycker att den funkar jättebra. Smidigt att enbart behöva hålla koll 2 gånger i månaden och då man dessutom kan få påminnelse via sms så är det nästintill omöjligt att glömma att sätta in/ta ut den. Tror den kostar ca 300 kr/3 månader, så visst är den lite dyrare än vissa andra men jag betalar för smidigheten. Sen när man ska åka på semester så kan man enkelt planera så man slipper mensen då. Jag gillar inte att vara beroende av tabletter då det dessutom känns som att det är lätt att glömma att ta en tablett en dag. Fick dessutom höra av min barnmorska i förrgår att man kan använda den under amningen, förut har de sagt att man inte kan det, men 7 veckor efter förlossningen kan man börja med det :)

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014