• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • majsa88

Men ska vi boka nästa vecka så alla kan komma? Vad säger ni andra? Tisdag 4 mars kl 13.00 ?åa

Mia86gbg skrev 2014-02-22 20:42:42 följande:
    Jag har schemalagt jobb 8-20 tis-tors denna kommande veckan kom jag på. Kommer ev smita ifrån för det känns lite väl jobbigt i v.38. Boka ni nåt så hakar jag på om jag kan. Efter nästa vecka är jag helledig

• Lovely90
    Awanata skrev 2014-02-22 20:44:46 följande:

Min slempropp gick just och jag blev nervös. Det betyder ju egentligen ingenting men det slog mig att det verkligen kommer en bebis inom några veckor!! Vi är mitt i en renovering och jag är inte klar med varken BB-väska eller tvättat upp alla kläder!!! Jag tänkte ha nästa vecka som en fixarvecka med matlådor och baka osv och kände att nejnejnej bebis vänta :-O

Jag tror min slempropp har lossnat i förra omgångar, första gången för två veckor sen. Så jag har lagt ner hoppet om att bebisen kommer strax därefter..
  • Lovely90
    majsa88 skrev 2014-02-22 20:50:53 följande:

Men ska vi boka nästa vecka så alla kan komma? Vad säger ni andra? Tisdag 4 mars kl 13.00 ?åa

Jag kan då, om inte bebisen tittar ut då. Är ju beräknad till 5:e men jag har en känsla av att jag kommer gå över tidens. Så tycker tis 4/3 låter bra så man har något att göra :)
  • majsa88

Vad bra, då säger vi den 4 mars kl 18.00 :)

Ååh känns ett steg närmare när slemproppen lossnar. Vad roligt awanta.

Jasså? Joo det har varit så för vissa att den har lossnat redan en månad innan. Hur såg din ut? Så jag kan vara uppmärksam :)

• Zobeideh

Awanata: ohh då kommer bebis inom 2 veckor. (Brukar dem säga) min svägerskas slempropp gick samma dag som förlossningen starta :-P

• Hallonpaj88

Idag har jag sprungit upp och ner i våra trappor, gått promenad och lekt med småbarn. Våran bebis verkar vara en envis en, värkarna har avtagit så jag tror inte det blir nån bebis de närmsta dagarna. Fattar nu vad de menar med att latensfasen är den längsta. Pyttsan, hade räknat med att ha bebben här nu typ ju :)

• Längtanefterlilladig
    Hallonpaj88 skrev 2014-02-22 22:09:26 följande:
    Idag har jag sprungit upp och ner i våra trappor, gått promenad och lekt med småbarn. Våran bebis verkar vara en envis en, värkarna har avtagit så jag tror inte det blir nån bebis de närmsta dagarna. Fattar nu vad de menar med att latensfasen är den längsta. Pyttsan, hade räknat med att ha bebben här nu typ ju :)

Men om det är så att det är jobbigt för dig så måste du ju kunna ringa förlossningen, åka in & be dem kolla hur mycket du öppnat dig & sen låta dem sätta igång förlossningen med en sån ballong de för in som gör att vattnet går & värkarna startar. För att gå sålänge som du gjort nu tar på krafterna & du måste ju ha energi & orka föda när den dagen väl kommer. Så hade jag agerat iallfall.
  • EmilyMAndersson

Jag får se om jag kan komma, för min sambo åker på resjobb den 3:e mars och vi har ju en hund att ta hand om också :)

• Hallonpaj88
    Längtanefterlilladig skrev 2014-02-22 22:23:36 följande:

Men om det är så att det är jobbigt för dig så måste du ju kunna ringa förlossningen, åka in & be dem kolla hur mycket du öppnat dig & sen låta dem sätta igång förlossningen med en sån ballong de för in som gör att vattnet går & värkarna startar. För att gå sålänge som du gjort nu tar på krafterna & du måste ju ha energi & orka föda när den dagen väl kommer. Så hade jag agerat iallfall.
    Det är mest jobbigt psykiskt att gå och vänta. Jag har än så länge inte jätteont så jag sover hyfsat. Men tänkte ringa på måndag och höra hur länge jag ska gå såhär.
  • Längtanefterlilladig
    Hallonpaj88 skrev 2014-02-22 22:39:35 följande:
    Det är mest jobbigt psykiskt att gå och vänta. Jag har än så länge inte jätteont så jag sover hyfsat. Men tänkte ringa på måndag och höra hur länge jag ska gå såhär.

Låter bra att du ringer på måndag. Jag trodde aldrig latensfasen kunde vara så utdragen. Kämpa på!!
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014