• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Mango08

Nu har jag gått tre dagar över tiden (om man räknar med idag). Jag trodde inte att det skulle påverka mig så mycket som det har gjort, men jag blir konstant påmind över att bebis inte tittat ut ännu. Alla runtomkring hör av sig och frågar om man är på BB, varje gång får jag svara nej. Varje morgon när jag vaknar är jag jättebesviken och ledsen över att förlossningen inte har satt igång under natten. Av någon anledning känns det som att min lilla skrutt aldrig vill titta ut, blir mer och mer säker på att jag kommer gå 2v över tiden och behöva bli igångsatt. Jag som vill träffa min lilla son nuuuuu! Jag är otålig Obestämd

• Hallonpaj88

Jag kommer varken be om att bli igångsatt eller att få göra en hinnsvepning. Och min sambo kommer absolut inte få göra en haha. Dels är ingen av oss några barnmorskor och då tycker jag inte att man ska vara där o pilla o dels tror jag bebisen kommer ut när både han o min kropp är redo.

Visst är det psykiskt jobbigt att ha ont men så länge jag kan sova på nätterna o samla krafter får jag tyvärr vänta. Det sker nog naturligt när som helst :)

Om barnmorskan skulle rekommendera en hinnsvepning eller att jag skulle bli igångsatt är det förstås en annan sak :)

• Hallonpaj88
    Mango08 skrev 2014-02-23 09:07:59 följande:

Nu har jag gått tre dagar över tiden (om man räknar med idag). Jag trodde inte att det skulle påverka mig så mycket som det har gjort, men jag blir konstant påmind över att bebis inte tittat ut ännu. Alla runtomkring hör av sig och frågar om man är på BB, varje gång får jag svara nej. Varje morgon när jag vaknar är jag jättebesviken och ledsen över att förlossningen inte har satt igång under natten. Av någon anledning känns det som att min lilla skrutt aldrig vill titta ut, blir mer och mer säker på att jag kommer gå 2v över tiden och behöva bli igångsatt. Jag som vill träffa min lilla son nuuuuu! Jag är otålig Obestämd

Jag förstår hur du känner och det är jobbigt med dessa samtal o sms. Men tänk att du har din bebis om max två veckor :) helt otroligt!
  • Mia86gbg

Ni som fått planerat snitt, hur långt innan BF har ni gått det?

(Skrev denna frågan för ett tag sen men fick inga svar så kah testar igen...)

• Vintra

Mitt 4:e k-snitt är planerat tills den 17 Mars dvs 10 dagar innan BF. Mina andra 3 har blivit "tagna" 6-7 dagar innan BF.

• Längtanefterlilladig
    Mia86gbg skrev 2014-02-23 10:03:11 följande:
    Ni som fått planerat snitt, hur långt innan BF har ni gått det? (Skrev denna frågan för ett tag sen men fick inga svar så kah testar igen...)

OM jag blir beviljad tas barnet ut vecka 39+0 i Halmstad
  • MiCorazon
    Hallonpaj88 skrev 2014-02-23 11:47:42 följande:
    Nu gick slemproppen! :)
    Hurraaa! Det måste firas!! :D

En lite intim fråga kanske men hur gick det till och hur såg den ut? Kom det i en enda klump eller bitvis eller slemmigt bara? Färg? hihi!
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014