• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Hallonpaj88
    Längtanefterlilladig skrev 2014-02-22 23:33:41 följande:

Låter bra att du ringer på måndag. Jag trodde aldrig latensfasen kunde vara så utdragen. Kämpa på!!
    Nej inte jag heller men nu har man lärt sig något nytt;) det positiva är att det inte gör jätteont. Känns som ordentlig mensvärk vilket jag haft sen jag fick min mens. Det jobbiga är denna väntan o att man går på helspänn. Nu har det som sagt avtagit lite så just nu känns det inte som nån bebis är på väg, men man vet ju aldrig :) är nyfiken på om jag öppnat mig något mer.
  • Längtanefterlilladig
    Hallonpaj88 skrev 2014-02-22 23:46:04 följande:
    Nej inte jag heller men nu har man lärt sig något nytt;) det positiva är att det inte gör jätteont. Känns som ordentlig mensvärk vilket jag haft sen jag fick min mens. Det jobbiga är denna väntan o att man går på helspänn. Nu har det som sagt avtagit lite så just nu känns det inte som nån bebis är på väg, men man vet ju aldrig :) är nyfiken på om jag öppnat mig något mer.

Tror du kan känna det själv. Sök på google på "kan man kolla själv om man är öppen"
  • majsa88

Om du har öppnat dig 2 cm så kan de göra en hinnsvepning för o skynda på lite

• zizuna

Var kan man be om hinnavepning?

majsa88 skrev 2014-02-23 00:04:02 följande:
    Om du har öppnat dig 2 cm så kan de göra en hinnsvepning för o skynda på lite

• LillsmurfanLisa

Sthlmtjejer: Förlåt att jag uteblev från fikat utan att höra av mig! Det blev en spontan tripp till svärmor i Uppsala idag. Trodde att jag skulle hinna med fika först men det gick inte ihop. Jag hoppas att ni hade trevligt och att vi ses en annan gång!

• majsa88

Tror bm på mvc eller på förlossningen. Vet att dom gjorde de förr iaf. Plus det beror oxo på vem man har som bm. Vissa gör det gärna o vissa har emot. .

zizuna skrev 2014-02-23 00:19:06 följande:
    Var kan man be om hinnavepning?

• majsa88

Man kan be sin sambo/man annars. Tvätta händerna noggrant o sprit o handskar. Om ni inte har handskar så skippa det men tvätta händerna o under naglarna ordentligt o sprita ordentligt. Får han in ett finger så är man öppen 1 cm, alltså om det är tajt runt om fingret. Men om han får in ett finger utan problem o ha ändå space så är man öppen 2 cm. Då kan han börja göra som små cirklar där inne med fingret, runt o runt o sen irritera kanterna lite, pilla lite där. Kan göra lite ont, man kam behöva göra detta 3 gånger fast med vilodag emellan

• MiCorazon

Hallonpaj: Innan du ber om att bli igångsatt så läs om fördelar och nackdelar om att bli igångsatt. Jag har läst att man kan få värre bristningar pga att man använder sugklocka och att riskerna för bebisen är större. Självklart ska man göra det om bebis mår dåligt eller något annat jobbigt händer men själv skulle jag vänta med det så länge han/hon mår bra där inne. Varför stressa liksom? Men det är bara så jag känner och alla känner vi oss själva bäst och den situation vi är i. Man kan bara utgå från sig själv :).
    Hoppas du mår bra och att det inte är för jobbigt med värkarna!!

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014