• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • MiCorazon

Mina fingrar blir bara värre och värre av all vätska. Vaknat hela natten av att de är bortdomnade och sover, tog nog tio minuter i morse innan jag fick dem normala igen. Finns ju något som heter karpaltunnelsyndrom som vissa gravida får pga vätskan, inget farligt, bara lite jobbigt. 

Annars vet jag inte om min slemmis är på G också... tre dagar på raken har jag haft som en rosa slemmig flytning som kommit när jag gjort nr 2. Alltså den kommer från underlivet men det fattade ni nog haha :D... Eller så är det tappen som håller på att mjukas upp. Det är inte mycket men känner att det kommer något ur fiffi och när jag torkar så kommer det lite rosa slem.

Oh well...den som lever får se :)

• Hallonpaj88

Ni kommer skratta ihjäl er hur det gick till!

Jag låg och googla på sätt att få igång värkar och då kom det upp att man ska rulla höfterna/dansa magdans eller sitta gränsle på en stol och gunga med höfterna.

Jag gjorde det medans sambon bröt ihop hahaha, men nån minut senare kände jag att det blev lite blött och tänkte att det var vattnet. Gick på toa och då var det en rätt stor geleklump i trosan. Genomskinlig och såg ut som snor. Gick inte att ta miste på att det var slemproppen.

Ursäkta för äcklig info =)

• MiCorazon

Och så tror jag han gick från ruckbar till fixerad i natt. Det kändes nästan som att det knakade där inne och stack och gjorde ont mer än dessa ilningar och nålstick jag tidigare haft i bäckenbotten och underlivet.

Läste precis att rosa flytningar kan vara slemproppen :) men sen kan det dröja ändå verkar det som innan förlossningen startar. Men kul att det verkar hända något dessa rastlösa dagar.. :)

Hur ser er status ut? Hur har natten varit?

• Zobeideh

Haha så då med andra ord ska man testa att göra de :-P

Då e du i alla fall ett steg närmare nu :)

• MiCorazon
    Hallonpaj88 skrev 2014-02-23 12:15:51 följande:
    Ni kommer skratta ihjäl er hur det gick till!
    Jag låg och googla på sätt att få igång värkar och då kom det upp att man ska rulla höfterna/dansa magdans eller sitta gränsle på en stol och gunga med höfterna.
    Jag gjorde det medans sambon bröt ihop hahaha, men nån minut senare kände jag att det blev lite blött och tänkte att det var vattnet. Gick på toa och då var det en rätt stor geleklump i trosan. Genomskinlig och såg ut som snor. Gick inte att ta miste på att det var slemproppen.
    Ursäkta för äcklig info =)
    haha vad roligt! Så du twerkade a la Miley Cirus fram slemproppen? :D Bra tips! 
  • Zobeideh

Själv har jag haft en jobbig natt/dag. Bäcken gör ont, får kramper till ch från. Fiffi har gjort ont sen igår. Inatt när jag vakna för att gå på tia sågjorde fötterna ont. Kändes som jag hade gigantiska fötter. Så denna dagen e jag bara trött på allt och vill bara ha ut han. Krupit ner i soffan och tycker synd om mig själv.

Detta är väl straffet för jag sa att jag mådde för bra igår

• MiCorazon
    Mango08 skrev 2014-02-23 09:07:59 följande:
    Nu har jag gått tre dagar över tiden (om man räknar med idag). Jag trodde inte att det skulle påverka mig så mycket som det har gjort, men jag blir konstant påmind över att bebis inte tittat ut ännu. Alla runtomkring hör av sig och frågar om man är på BB, varje gång får jag svara nej. Varje morgon när jag vaknar är jag jättebesviken och ledsen över att förlossningen inte har satt igång under natten. Av någon anledning känns det som att min lilla skrutt aldrig vill titta ut, blir mer och mer säker på att jag kommer gå 2v över tiden och behöva bli igångsatt. Jag som vill träffa min lilla son nuuuuu! Jag är otålig Obestämd
    Jag förstår hur frustrerande det måste vara! Även om man vet att man inte ska förvänta sig något på bf, så gör man ju det. Och sen hoppas man ju tom att bebisen kanske tittar ut tidigare än så. Så de där dagarna/veckorna efter bf måste vara så jooooobbigt! Men, du vet iallafall att hen kommer att finnas hos er inom exakt två veckor och det är inte fel ;)
  • MiCorazon
    Zobeideh skrev 2014-02-23 12:20:15 följande:
    Själv har jag haft en jobbig natt/dag. Bäcken gör ont, får kramper till ch från. Fiffi har gjort ont sen igår. Inatt när jag vakna för att gå på tia sågjorde fötterna ont. Kändes som jag hade gigantiska fötter. Så denna dagen e jag bara trött på allt och vill bara ha ut han. Krupit ner i soffan och tycker synd om mig själv.

Detta är väl straffet för jag sa att jag mådde för bra igår
    Usch det går så upp och ner! Sån har jag varit i några dagar..huvudvärk...utmattade...ont överallt..., dock fortf svullen i fötter och händer, men igår och idag mår jag toppen. Supermycket energi och utvilad. Sov till elva idag vilket ALDRIG händer. 
  • Längtanefterlilladig
    Hallonpaj88 skrev 2014-02-23 12:15:51 följande:
    Ni kommer skratta ihjäl er hur det gick till! Jag låg och googla på sätt att få igång värkar och då kom det upp att man ska rulla höfterna/dansa magdans eller sitta gränsle på en stol och gunga med höfterna. Jag gjorde det medans sambon bröt ihop hahaha, men nån minut senare kände jag att det blev lite blött och tänkte att det var vattnet. Gick på toa och då var det en rätt stor geleklump i trosan. Genomskinlig och såg ut som snor. Gick inte att ta miste på att det var slemproppen. Ursäkta för äcklig info =)

Hurra va kul. Då ska jag också köra lite höftrullningar här hemma
  • MiCorazon
    Förvarning om en annalkande förlossning: Slemproppen går. Några kvinnor märker ett rosafärgat slem, ibland med ett par droppar blod, ett par dagar innan förlossningen. Detta är ett tydligt tecken på att det sker något med livmoderhalsen. Ofta kommer slemmet som skyddar livmoderhalsen under graviditeten inte ut förrän en bit in i öppningsfasen när förlossningen redan är igång. Läs mer om slemproppen här. Kraftiga förvärkar. Aktiviteten i livmodern kommer att öka  under de sista veckorna före förlossningen och orsakar en töjning i de nedre delarna av livmodern. Vid någon tidpunkt kanske du undrar om det är förvärkar eller riktiga öppningsvärkar du känner. Kraftiga förvärkar är alltså ett tecken på att förlossningen närmar sig men behöver inte betyda att förlossningen är runt hörnet. Molande smärtor som kan påminna om mensvärk. Tecken på att förlossningen är igång Värkarna är smärtsamma, ökar i intensitet och kommer med 10-15 minuters mellanrum. Vid fostervattensavgång. Med eller utan värkar. När barnmorskan/läkaren ser att din livmodermun har börjat öppna sig eller är mjuk. 
    mammasidan.se/foerlossning/tecken-paa-att-foerlossningen-aer-igaang
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014