• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • flowers

Tack tjejer för en otroligt trevlig pratstund igår på "magträffen".
    Trevligt att ha fått träffa er.
    Nästa träff kanske vi blir fler och även dom små liven med.  =)
    Hjärta

• flowers
    Längtanefterlilladig skrev 2014-02-23 14:14:55 följande:
    Påtal om något helt annat. Är det någon som vet svaret på min fråga? Jag är sjukskriven för graviditetsrelaterade symtom fram till 19 mars. Från 20 mars har jag lagt in att jag vill börja ta ut föräldrapenning. Hur gör jag & vad händer om bebisen kommer innan 19 mars?

Vad jag har förstått det som så gör du nu en prem. ansökan och sen när barnet är fött så blir det fastställt vilka dagar som du tar ut.
  • ananas86
    flowers skrev 2014-02-21 23:47:53 följande:
    Är så less på det här... får höra var och varannan dag

"OJ vad liten mage du har!"

Ska du får barn i mars???

Ehhheee...

Ja, jo, säger jag.

Blir så sårad över det här.

Vet ju att bebis växer och att han ligger lite över medelmåttkurvan.

Va överviktig i från början, kanske det som gör sitt.

Nu är det 25 dagar kvar till planerat KS.

Längtar så efter den lille gossen.

Vet precis hur du känner!

Har fått höra hur liten magen är hela graviditeten, mest från mina arbetskamrater, men tom från en dam på apoteket..

Vissa arbetskamrater har tom frågat om magen verkligen växer som den ska. Jag har tex fått höra "Nu har magen inte vuxit på ett tag, du kanske borde be din BM att kolla en extra gång"

Min BM har helatiden sagt att allt ser fullt normalt ut. Jag är ganska smal, men normalviktig i vanliga fall. Är 168 cm lång och väger ca 60-61 kg.

Nu väger jag 74 kg (!) och SF-måttet följer kurvan perfekt. Men senaste TUL låg 11% under mittenkurvan. Enligt läkaren och BM är ner till 25% under kurvan helt normalt, men nu kan jag inte riktigt släppa den oron.

Förstår inte varför folk ska kommentera storleken på magen överhuvudtaget, man skulle ju aldrig kommenterat hur stor mage en icke-gravid personer har!

Vi får verkligen försöka låta bli att lyssna på alla dumma kommentarer!
  • SEM
    Längtanefterlilladig skrev 2014-02-23 14:14:55 följande:
    Påtal om något helt annat. Är det någon som vet svaret på min fråga? Jag är sjukskriven för graviditetsrelaterade symtom fram till 19 mars. Från 20 mars har jag lagt in att jag vill börja ta ut föräldrapenning. Hur gör jag & vad händer om bebisen kommer innan 19 mars?

Ingenting?? Det rullar väl bara på antar jag.. Jag har semester nu, och FP från 4 mars. Kommer bebisen tidigare, så gör den det :p
  • MiCorazon

Tvåspråkig här med, svenska och spanska. Vi vill prata spanska med sonen men tror vi kommer vara dåliga på det då jag och sambon bara pratar svenska med varandra. Jag är inte så bra på spanska utan det är sambon som hhar det i generna.

• Joma
    Zobeideh skrev 2014-02-23 15:14:08 följande:

Joma: Ja de tror jag haha :) 13:30 vid espresso? :)

Tänkte mest så folk verkligen dyker upp :) de är ganska tungt nu å köra själv är lite tufft så tråkigt om de blir som Stockholmträffen å de bara blir två stycken kanske? :p
  • majsa88

Två språkig här, jag kommer prata persiska o mannen kommer prata svenska med lillen. Tycker det är viktigt o alltid kul med att kunna ett extra språk, inget man ångrar sig i framtiden.

Till er som har så svullna händer så att känseln nästan försvinner eller är bortdomnade: ni måste kontakta bm, för o få en skena som ni kan sova med. Jag har väldigt svullna fingrar o min bm ville att jag skulle hålla koll på just känseln o domningen, för då skulle jag höra av mig.

• Zobeideh

Joma: håller fullständigt med dig har själv stora problem med att köra hehe. Vi ser om dem andra svarar till kvällen i alla fall annars kanske vi ska ställa in?

• ananas86
    Mia86gbg skrev 2014-02-23 10:03:11 följande:
    Ni som fått planerat snitt, hur långt innan BF har ni gått det?

(Skrev denna frågan för ett tag sen men fick inga svar så kah testar igen...)

Jag skummande igenom lite, men glömde svara på din fråga förra gången du skrev..

Jag har planerat snitt 8 dagar innan BF. Är beräknad till 12:e och snittet blir den 4:e. Har läst att man egentligen rekommenderar att snittet görs i vecka 39+0, men jag kommer vara i vecka 38+5

Vet inte hur stor roll det spelar egentligen med två dagar, men jag fick den tiden hemskickad på posten. De har tydligen vissa dagar då det utför planerade snitt på Östra sjukhuset i Göteborg, så jag fick inte vara med och bestämma själv.
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014