• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Joma
    Zobeideh skrev 2014-02-23 15:30:24 följande:

Joma: håller fullständigt med dig har själv stora problem med att köra hehe. Vi ser om dem andra svarar till kvällen i alla fall annars kanske vi ska ställa in?

Ja vi väntar till ikväll å ser. De var väl Magdalena å någon mer, så vi skulle va fyra? :)
  • ananas86
    flowers skrev 2014-02-23 12:40:48 följande:
    Jag fick först ett planerat snitt inbokat 12 dagar innan BF, läkaren vill inte att jag ska komma igång själv utan att det är säkert att det blir ett snitt.

Nu bad jag läkaren om möjligheten finns att flytta fram snittet och efter antal samtal så sa läkaren OK.

Eftersom jag ska sövas så vill jag för bebbens skull göra snittet så sent som jag får.

Fick MAX flytta fram 7 dagar innan BF.

Skulle jag komma igång tidigare så måste jag åka in AKUT.

Om jag skulle komma igång själv är det en risk för min hälsa, därav snittorsaken.

Har planerat snitt 8 dagar innan BF..

Jag kommer också bli sövd pga att jag inte kan få ryggbedövning.

Måste fråga varför du ska du bli sövd?

Man får ju helatiden höra att vid ett planerat snitt får mamman vara vaken osv..
  • Zobeideh
    ananas86 skrev 2014-02-23 15:50:48 följande:

Har planerat snitt 8 dagar innan BF..

Jag kommer också bli sövd pga att jag inte kan få ryggbedövning.

Måste fråga varför du ska du bli sövd?

Man får ju helatiden höra att vid ett planerat snitt får mamman vara vaken osv..
    Måste fråga varför du inte får ta ryggbedövning?

har skolios och får inte heller ta den. Så tänker om jag åker in på kejsarsnitt, måste jag oxå bli sövd då?
  • ananas86

Idag firar jag och sambon 6 år tillsammans! :)

Vi ska fira med att bjuda några vänner på middag.

Hade inte jag varit höggravid hade vi nog hittat på något mer romantisk, men ärligt talat orkar jag inte!

Vi har iaf haft en mysig förmiddag tillsammans och låg kvar länge i sängen och hade det mysigt.. ;)

På tal om något helt annat fyndade vi en vagn igår!

Vi har inte veta vad vi ville ha, alla vagnar var ju så dyra.. Tänkte köpa en begagnad, men ville egentligen inte det..

Hur som helst hittade vi en komplett Brio Happy, helt ny i 2013 års modell på utförsäljning. Vi fick betala 4 999 kr och fick med allt! Är sjukt nöjd! :D

Någon mer som har en Brio Happy?

• ananas86
    Zobeideh skrev 2014-02-23 15:53:34 följande:
    Måste fråga varför du inte får ta ryggbedövning?

har skolios och får inte heller ta den. Så tänker om jag åker in på kejsarsnitt, måste jag oxå bli sövd då?

Det är pga min skolios jag kommer bli sövd också.

Finns inget annat alternativ om man inte kan få ryggbedövning och ska snittas.

Kan inte säga helt 100 att samma skulle gälla för dig, men kan man absolut inte får ryggbedövning måste man sövas..
  • MagdalenaZ
    Mortisfru83 skrev 2014-02-23 13:15:18 följande:
    En undring??

Någon/några som kommer få tvåspråkiga barn? Min man är från Iran och vi vill absolut att vår son ska lära sig persiska. Planen vi har är att mannen pratar persiska och jag svenska. Tror dock att det kommer bli svårt att vara konsekventa i och med att jag inte förstår persiska (än!!). Hur har ni andra tänkt?

Jag arbetar som förskollärare och har läst mycket om fördelarna med modersmålsundervisning tidigt och tycker att det är en självklarhet. Min man tycker inte att vår son ska gå på modersmålsundervisning.. De e ju ett tag kvar till dess så jag får bearbeta honom och hävda min professionella ståndpunkt ;)

Nu blev det ett långt inlägg men skulle va superintressant att höra hur ni andra flerspråkiga familjer tänkt. Kram

Både jag och min sambo har hela släkten utanför Sverige. Så vi har planerat tre språk här hemma.. sen får vi se hur förvirrat barnet blir. Polska och serbiska påminner lite om varandra så jag tror att vi kommer blanda allt till slut!
  • MagdalenaZ
    Längtanefterlilladig skrev 2014-02-23 14:14:55 följande:
    Påtal om något helt annat. Är det någon som vet svaret på min fråga? Jag är sjukskriven för graviditetsrelaterade symtom fram till 19 mars. Från 20 mars har jag lagt in att jag vill börja ta ut föräldrapenning. Hur gör jag & vad händer om bebisen kommer innan 19 mars?

Din sjukpenning kommer brytas den dagen du föder (för tidigt)..
  • Zobeideh
    ananas86 skrev 2014-02-23 16:06:00 följande:

Det är pga min skolios jag kommer bli sövd också.

Finns inget annat alternativ om man inte kan få ryggbedövning och ska snittas.

Kan inte säga helt 100 att samma skulle gälla för dig, men kan man absolut inte får ryggbedövning måste man sövas..
    Nä det e därför jag undra för detta va inget jag visste om =). Ryggbedövningen har min läkare sagt att jag absolut inte får ta. Så då vet jag om de nu skulle bli snitt akut att dem måste söva mig =) Får kolla med BM nu i veckan oxå 
  • MagdalenaZ
    Joma skrev 2014-02-23 14:41:37 följande:
    Skulle vi skånetjejer ses imorgon förresten?

Ja det hoppas jag verkligen! :) jag kommer iaf!
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014