• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • TomMon
    ananas86 skrev 2014-02-23 16:01:29 följande:

Idag firar jag och sambon 6 år tillsammans! :)

Vi ska fira med att bjuda några vänner på middag.

Hade inte jag varit höggravid hade vi nog hittat på något mer romantisk, men ärligt talat orkar jag inte!

Vi har iaf haft en mysig förmiddag tillsammans och låg kvar länge i sängen och hade det mysigt.. ;)

På tal om något helt annat fyndade vi en vagn igår!

Vi har inte veta vad vi ville ha, alla vagnar var ju så dyra.. Tänkte köpa en begagnad, men ville egentligen inte det..

Hur som helst hittade vi en komplett Brio Happy, helt ny i 2013 års modell på utförsäljning. Vi fick betala 4 999 kr och fick med allt! Är sjukt nöjd! :D

Någon mer som har en Brio Happy?

Vi har en brio happy från 2007 som vi fått av min kusin! Jag tycker den verkar bra! De har varit superrädda om den så den är i toppskick!
  • MiCorazon
    ananas86 skrev 2014-02-23 16:01:29 följande:
    Idag firar jag och sambon 6 år tillsammans! :)

Vi ska fira med att bjuda några vänner på middag.

Hade inte jag varit höggravid hade vi nog hittat på något mer romantisk, men ärligt talat orkar jag inte!

Vi har iaf haft en mysig förmiddag tillsammans och låg kvar länge i sängen och hade det mysigt.. ;)

På tal om något helt annat fyndade vi en vagn igår!

Vi har inte veta vad vi ville ha, alla vagnar var ju så dyra.. Tänkte köpa en begagnad, men ville egentligen inte det..

Hur som helst hittade vi en komplett Brio Happy, helt ny i 2013 års modell på utförsäljning. Vi fick betala 4 999 kr och fick med allt! Är sjukt nöjd! :D

Någon mer som har en Brio Happy?
    Vi köpte en brio go och älskar den redan :) hoppas ni kommer trivas med happyn!! Bra pris ju!
  • Lovely90

Ni som sagt att inbitne får ta rygg bedövning p.g.a scolios, är det för att kröken sitter långt ner i ryggen då? Min sitter vid skulderbladen ungefär och när jag tog upp det med min BM tidigt i graviditeten sa hon att scoliosen inte skulle påverka alls.. Får kanske ta upp det med henne igen när jag skall dig nästan gång.

Har dock inte tänkt ta någon ryggbedövning vid vanlig förlossning p.g.a spruträdsla men vid akut snitt kanske det ser annorlunda ut.

• Zobeideh

Lovely90: hela min ryggrad är formad som ett S. Så jag har uppifrån och ner en krökning. Tycker du ska kolla upp de med en skolios läkare va dem säger. För skulle de bli fel kan man bli förlamad. Har hört att de e BM och även på förlossningen som inte känner till riskerna därför e de bra själv att veta om de så man kan stå på sig ifall dem skulle dra upp de vid födseln.

• Hallonpaj88

Har ni opererat er skolios? Min lillebror gjorde nämligen det när han var 16-17. Vart inte helt rak men en klar förbättring än innan. Lite nyfiken på hur andra upplevt det.

Min mage är jättemjuk. Känns som att den är tom haha. Kan tydligen kännas så innan vattnet går. Iiih håll tummarna!

• Längtanefterlilladig

Precis varit & hälsat på en bebis som är 6 dagar gammal. SÅÅÅÅÅ söt han var. Helt perfekt liten kille. När jag satt igemte hans mamma (min kompis) när hon ammade så drog hela min mage ihop sig & jag fick världens mensvärk. Och det molar fortfarande lite. Kanske kan sätta igång något att kela med en nyfödd.

• Saltad

Jag kommer gärna på träffen här i gbg! Är det 4/3 kl 18 som flest kan? Jag kan nästan när som helst!

• Saltad
    Hallonpaj88 skrev 2014-02-23 18:32:50 följande:
    Har ni opererat er skolios? Min lillebror gjorde nämligen det när han var 16-17. Vart inte helt rak men en klar förbättring än innan. Lite nyfiken på hur andra upplevt det. Min mage är jättemjuk. Känns som att den är tom haha. Kan tydligen kännas så innan vattnet går. Iiih håll tummarna!

Åh, vi håller tummarna för dig! Hoppas det kan dra igång på riktigt nu så du slipper våndas med det onda.. Kanske blir bebis i natt? :)))
  • Saltad
    Längtanefterlilladig skrev 2014-02-23 18:33:50 följande:
    Precis varit & hälsat på en bebis som är 6 dagar gammal. SÅÅÅÅÅ söt han var. Helt perfekt liten kille. När jag satt igemte hans mamma (min kompis) när hon ammade så drog hela min mage ihop sig & jag fick världens mensvärk. Och det molar fortfarande lite. Kanske kan sätta igång något att kela med en nyfödd.

Underbart! klart att det måste kunna påverka! Gosa på!! :)
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014