• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Prinsessan på ärten
    MagdalenaZ skrev 2014-02-23 16:15:52 följande:

Ja det hoppas jag verkligen! :) jag kommer iaf!
    Jag slarvade bort den här tråden ett tag :) har helt missat att det är skåneträff imorgon. Var och när ska ni ses???? Är det lund ( ish) kommer jag gärna!

Har ju jobbat min sista dag innan bf nu ( semester heeeela nästa vecka :)
  • Lovely90
    Zobeideh skrev 2014-02-23 17:49:54 följande:

Lovely90: hela min ryggrad är formad som ett S. Så jag har uppifrån och ner en krökning. Tycker du ska kolla upp de med en skolios läkare va dem säger. För skulle de bli fel kan man bli förlamad. Har hört att de e BM och även på förlossningen som inte känner till riskerna därför e de bra själv att veta om de så man kan stå på sig ifall dem skulle dra upp de vid födseln.

Jag skall ta upp det med BM igen nästa gång och kolla om jag kan få träffa en läkare. Får ju annars skriva in i papperna att jag absolut inte vill ha någon bedövning i ryggen oavsett under vanlig förlossning eller vid akut snitt, då får de söva mig! Tar ju hellre det säkra före det osäkra i så fall.
  • Hallonpaj88
    Längtanefterlilladig skrev 2014-02-23 18:33:50 följande:

Precis varit & hälsat på en bebis som är 6 dagar gammal. SÅÅÅÅÅ söt han var. Helt perfekt liten kille. När jag satt igemte hans mamma (min kompis) när hon ammade så drog hela min mage ihop sig & jag fick världens mensvärk. Och det molar fortfarande lite. Kanske kan sätta igång något att kela med en nyfödd.

Åh! Det sägs ju att när man ser nån amma när man själv ammar kan man känna hur mjölken rinner till tex när ens bebis sover. Så coolt ju!
  • Hallonpaj88
    Saltad skrev 2014-02-23 18:37:27 följande:

Åh, vi håller tummarna för dig! Hoppas det kan dra igång på riktigt nu så du slipper våndas med det onda.. Kanske blir bebis i natt? :)))
    Hoppas det!:)

Hur mår ni allihopa? Skriv alla symtom så kan vi jämföra som man gjorde i planerar barn-trådarna :)
  • Zobeideh

Hallonpaj88: jag har bara använt korsett., eftersom jag har en enorm rädsla för operationsbord hehe. Korsetten funka i alla fall på mig. Har en liten krök kvar. :)

• Zobeideh

Prinsessan på ärten: träffen är i Helsingborg vid 13:30 tiden vid espresso på bruksgatan :)

• qwerty1234

Hallonpaj. Jag mår som jag förtjänar! Oregelbundna värkar, sipprande vatten och sjukt mycket slempropp som släpper hela tiden. Förjävla ont emellanåt och känner mig riktigt ofräsch! Med andra ord är vårt barn snart här! :)

Blir igångsatt på tisdag om inte värkarna kommit igång riktigt pga infektionsrisken då vattnet redan gått.

• Hallonpaj88
    Zobeideh skrev 2014-02-23 18:50:29 följande:

Hallonpaj88: jag har bara använt korsett., eftersom jag har en enorm rädsla för operationsbord hehe. Korsetten funka i alla fall på mig. Har en liten krök kvar. :)

Okej, vad skönt att det funkade för dig:) kan du röra dig normalt? Min lillebror är ju stelopererad så han är lite begränsad när det gäller vissa saker och blir lätt trött i ryggen. Har du märkt av det extra mkt nu i graviditeten?
  • Zobeideh

Joma: vi kör träffen imorgon. Magdalena är fortfarande på bara lele79 som inte svarat.

Möts vi utanför?

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014