• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • LillsmurfanLisa
    Heene skrev 2014-02-24 08:08:17 följande:
    hm, symptom vid 18 dagar kvar... inte många måste jag säga.
    Gravidsymptom ja, men inte nått som tyder på att det är nära bf =P
    sover bra, har inte halsbränna, foglossning eller direkt ont ngn stans, iaf inte nått som är ihållande. har inte svullnat och fått domningar, jobbar fortfarande denna vecka ut sen vågar jag inte boka in ngt mer pga av ett fysiskt yrke.
    Så det jag har är typ flytningar, ilningar och hugg där nere, törstig, kissar ofta, svårt att böja mig ner, typ sätta på skor och plocka saker från golvet. Går i snigelfart pga av sammandragningar som typiskt nog har blivit bättre sista veckorna och inte värre som jag trodde när det närmade sig. Vissa dagar går jag tom i normalt tempo igen.
    Mår bättre nu än någon gång i graviditeten och har inte alls mkt att klaga på. Är bara så klar med graviditeten nu och vill ha h*n ska vara här. Börjar bli riktigt otålig. Annars känner jag INGENTING annat än otålighet. sa senast igår att mår jag så här bra så gör det ju inget om man går över tiden. Men är så nyfiken på förlossningen, bäbisen och allt däromkring så vill helst att det ska ske iaf nån v innan bf för att stilla min nyfikenhet =P
    Här är en till utan många symptom. Här är mina (är i v 38 nu):
    - Flytningar (ibland geléiga)
    - Ilningar (typ någon gång/vecka)
    - Sammandragningar vid ansträngning eller sex (två gånger har de känts mer och hållt i sig längre)
    - Kissar en gång varje natt (vilket är en stor omställning för mig eftersom jag inte behövt det tidigare)
    - Konstigt tryck mot ändtarmen ibland

Jag mår också bättre än någonsin! Känner mig stark, glad och välmående. Glömmer helt bort att jag är gravid ibland och springer exempelvis till bussen. Inser först när jag är framme att kondisen inte är som den brukade vara. 

Både min sambo och jag var tidiga ut, men jag har svårt att tro att Grodan kommer innan den 12 mars. Dock hoppas jag på någon gång mellan den 12-15 mars. Det känns lite lagom långt borta och nära på samma gång!
  • TomMon
    anaconda skrev 2014-02-24 08:31:57 följande:

Har varit inne på förlossningen sedan 17 igår pga minskade rörselser, blev in lagt och gjort ett antal ctg som visar att hjärtat slår helt perfekt och ultraljudet visar nästan inga rörelser alls, dom vet inte riktigt felet, ska till spec. mörda vården tror jag de va men just nu väntar vi på läkare för utlåtande,

Personalen på akademiska sjukhuset i Uppsala är så underbara!

Hur har det gått? Hoppas allt är bra!
  • anaconda

Tack alla! Vi är på väg hem nu, gjorde tul och allt ser perfekt ut även ctg kurvan igen! Vi hoppas hon kommer igång snart :)

• MiCorazon
    anaconda skrev 2014-02-24 10:16:53 följande:
    Tack alla! Vi är på väg hem nu, gjorde tul och allt ser perfekt ut även ctg kurvan igen! Vi hoppas hon kommer igång snart :)
    Phu så skönt!! Blev så orolig för er!!!
  • majsa88

Anaconda : tänker på dig och allt kommer gå super, uppdatera oss.

Lillan: han kom igång lilla busen, han får inte skrämmas så hehe :)

Igår kväll hade jag en otrolig mensvärk som kom var 30 e minut o höll i sig i typ 90 sek. Detta hände 4 ggr. O så gjorde det så ont i rumpan o runt höfterna, det strålade o ilade. Ska träffa bm nu o fråga vad det där var

• Sirek

Är i vecka 39 (38+2) och har märkt att orken tryter snabbt. Lite illamående och har kräkts någon gång pga det. Senaste veckan så svullnar mina fötter och vader så att jag inte får på mig skor. Försöker promenera varje dag men får ont i underlivet av det. Kommer oftast på em och förvärras på kvällen. Men känns bra när jag går. Kan massera fram lite vätska ur brösten men läcker inte om jag låter bli. Sist men inte minst kom bristningarna från troskant mot naveln för 2 veckor sen. Kliar, så smörjer mig hela tiden och de är inte jätteröda/blå än så länge men tycker det kommer fler för varje dag graviditeten fortlöper. 12 dagar till bf!

• Längtanefterlilladig
    anaconda skrev 2014-02-24 10:16:53 följande:

Skönt att läsa! Fick ni en uppskattad vikt?
  • Längtanefterlilladig
    Hallonpaj88 skrev 2014-02-24 09:44:45 följande:
    Jag har köpt men fick ett jättebra tips. Att ha med sig tubtoppar till BB och sen köpa amnings bh efter några dagar när man vet hur stora brösten blir. Min är redan för liten så jag har packat ner såna tub toppar i bb väskan :)

Bra tips!
  • Längtanefterlilladig
    majsa88 skrev 2014-02-24 10:22:23 följande:
    Anaconda : tänker på dig och allt kommer gå super, uppdatera oss. Lillan: han kom igång lilla busen, han får inte skrämmas så hehe :) Igår kväll hade jag en otrolig mensvärk som kom var 30 e minut o höll i sig i typ 90 sek. Detta hände 4 ggr. O så gjorde det så ont i rumpan o runt höfterna, det strålade o ilade. Ska träffa bm nu o fråga vad det där var

Så skönt att han kom igång. Skrämmas så där!! Låter som du har förvärkar.
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014