• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • jesspett
    attali skrev 2014-02-24 08:06:10 följande:
    Ursäkta om jag bara bryter mig in här nu, men har några frågor ang. Hallonblad som jag hoppas någon kan svara på!:) har köpt det nu, och på förpackningen står det att man ska dosera en rågad matsked till en kopp tevatten, ska man dricka det så eller?? Jag har förstått det som att det skulle vara som te?:p och hur är det med temperaturen på vattnet, tycker att ja ska ha läst nånstans att de va noga? Sista frågan är HUR mycket ska man dricka per dag? Är i v 37+1 idag :) hoppas någon kan svara på mina besvärliga frågor:)

Du dricker inte tebladen utan använder dem som vanligt löste, dvs lägger dem i en tesil eller dylikt och låter dra ett par minuter. Teet är ju ett örtte så färgen blir gulaktig, inte svart som de flesta "vanliga" teer"

Temperaturen på alla gröna teer ska egentligen vara runt 80 grader har jag för mig men det struntar jag i, jag kokar upp vattnet, fixar i ordning hallonbladen och häller på vattnet direkt. Vill man vara noga kan man hälla i lite kallvatten i det kokande vattnet innan man  häller det över tebladen.

I v 38 så är väl rekommendationen att dricka 2-3 koppar per dag har jag för mig. Jag är i v 37 o dricker väl typ två koppar dagligen. Ibland färre, ibland fler. Inget som är supernoga, det enda är väl att man inte ska dricka för mycket för tidigt i graviditeten. =)

• MiCorazon

Ang amningsbehåar har jag lånat några av en kompis, de känns lite för stora just nu men tror inte det gör så mycket. Bra att ha på sjukhuset iallafall och första tiden. Hoppas växa i dem annars får jag köpa nya :). Några med bygel och några utan.

Hittade faktiskt väldigt fina i spets, en vit och en svart, som jag också köpte. Det var nog på Lindex har jag för mig.

Tub var ju bra tips!

• majsa88

Jaa verkligen. Jaa der kanske är förvärkar ja. Man blir så glad o vill att det sätts igång.

Längtanefterlilladig skrev 2014-02-24 10:31:49 följande:
    Så skönt att han kom igång. Skrämmas så där!! Låter som du har förvärkar.

• majsa88

Jag har redan f kupa. Var köper jag amnings bh som är 2 storlekar större? Har ingen lust att köpa på special butiker som kostar 600 kr. Någon som vet?

• anaconda

Vi fick en uppskattad vikt på ca 3080kg, flödet i navelsträngen va bra, måtten va bra så att de fortfarande är lite rörelser är väl normalt för just mig, läkaren idag sa att man får dricka dricka, äta godsaker mm då min bm sagt att jag ska dra ner på de så lyssnar nu på läkaren! Läkaren sa inget om veckor utan fråga bara vilken v jag va i och sa 36+3 så vet inte om dom titta direkt om de stämde!

Skönt att komma hem för den här natten har varit hemsk! Nästa gång vill jag ha bebis med hem :)

• anaconda

Självklart inte 3080kg haha då har jag rekord graviditeten ingen kan slå!!! 3080 gram :)

• Zobeideh

Va skönt att höra då får du se till att njuta nu av sista tiden och hoppas du slipper åka in igen förrän de e dax :)

Haha de hade varit en gigantisk bebis de där :-P

• MiCorazon
    anaconda skrev 2014-02-24 10:50:14 följande:
    Självklart inte 3080kg haha då har jag rekord graviditeten ingen kan slå!!! 3080 gram :)
    haha och jag reflekterade inte ens över att du skrivit kg....:) lite trött idag. Men vad skönt att det bara är GRAM :D haha
  • Emelie e
    majsa88 skrev 2014-02-24 10:38:07 följande:
    Jag har redan f kupa. Var köper jag amnings bh som är 2 storlekar större? Har ingen lust att köpa på special butiker som kostar 600 kr. Någon som vet?
    Har samma problem, har E-kupa nu, men såg att minimundus har bra bh:ar och toppar till ett bra pris, ca 250 kr/styck..andra sidor med stor byst kostar runt 500 kr/st vilket är alldeles för mycket enligt mig. Men kolla den hemsidan, tror de hade upp till H iaf.
  • j3nnyy

Idag har min sambo opererat bort en liten hudgrej, vi båda trodde det var en lite bedövning och sen klart. Men nu är han sjukskriven tills 10 mars, samma dag som vi har bf så hoppas bebin kommer lite innan nu när han ändå är hemma ;) fattar inte vad vi ska göra hemma här båda två när de inte finns sysslor till bara en person nu när jag vart hemma två månader haha, man blir ju inte super rik heller när ingen av oss jobbar.. Annars kan man ju alltid åka o kolla butiker o shoppa lite, men dom dyra vanorna har jag fått lägga lite åt sidan :p har ni några tips vad vi kan hitta på?

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014