• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Lovely90
    SEM skrev 2014-02-28 21:03:46 följande:
    Ja, det är ju faktiskt så.. hur vi tänker, påverkar otroligt mycket! Men det kan ibland gå som vi inte ha tänkt oss, och då är det viktigt att prata om det efteråt :)
    Nej, det är klart. Tycker absolut man skall prata om det. Jag är ganska bra på att inte ta åt mig av andras beskrivningar och historier utan håller fast vid min bild så därför påverkas jag inte så mycket om någon hade en tuff förlossning. Hade nog inte ens vågar bli gravid då för i min släkt så växer inte drömförlossningar på träd precis, men det tänkte jag ändra på ;),
  • Feminista

Någon mer som hör knäppningar från magen? Både igår kväll och alldeles nyss har jag hört hur det knäpper inifrån magen. En tydlig "knäpp", ungefär som när någon knäpper med fingrarna. Till och med min sambo hörde det tydligt ikväll, trots att vi hade tvn på hög ljudnivå. Någon som känner igen sig?

• TomMon
    Feminista skrev 2014-02-28 22:05:55 följande:

Någon mer som hör knäppningar från magen? Både igår kväll och alldeles nyss har jag hört hur det knäpper inifrån magen. En tydlig "knäpp", ungefär som när någon knäpper med fingrarna. Till och med min sambo hörde det tydligt ikväll, trots att vi hade tvn på hög ljudnivå. Någon som känner igen sig?

Jag har hört lite konstiga ljud, dock inte så höga att de skulle överrösta tvn. Jag har antagit att det var gaser! ;)
  • TomMon

Någon mer än jag som känner för en makeover? Jag vill typ klippa mig, färga håret, shoppa en helt ny garderob osv.

Det rimmar illa med den otympliga kroppen bara... :(

En annan sak, har börjat dregla som attans när jag sover, helt galet mycket. Graviditetssymtom? :P

• Feminista
    TomMon skrev 2014-02-28 22:13:32 följande:

Någon mer än jag som känner för en makeover? Jag vill typ klippa mig, färga håret, shoppa en helt ny garderob osv.

Det rimmar illa med den otympliga kroppen bara... :(

En annan sak, har börjat dregla som attans när jag sover, helt galet mycket. Graviditetssymtom? :P

Det knäpper galet högt, riktigt underhållande ;)

Angående makeover så har jag klippt av massa hår och slingat mig i veckan, helt underbart! Känner mig som en ny människa!! I födelsedagspresent har jag bara önskat mig pengar till nya kläder och skor ;) vill ha förändring!

Jag har aldrig dreglat tidigare under natten men de senaste månaderna vaknar jag med blöt kudde flera gånger om natten, väldigt fräscht ;) Så jag hoppas på graviditetssymptom :)
  • Joma

Dreglar gör jag inte men däremot vaknar jag upp totalt dyblöt över hela kroppen, lakan å allt :/ Tydligen är de pga alla hormoner å värre blir de efter förlossningen när alla hormoner ska ut.. Isåfall lär min sambo kunna simma ur sängen kan jag säga!

• carina87
    Feminista skrev 2014-02-28 22:19:46 följande:
    Det knäpper galet högt, riktigt underhållande ;)

Angående makeover så har jag klippt av massa hår och slingat mig i veckan, helt underbart! Känner mig som en ny människa!! I födelsedagspresent har jag bara önskat mig pengar till nya kläder och skor ;) vill ha förändring!

Jag har aldrig dreglat tidigare under natten men de senaste månaderna vaknar jag med blöt kudde flera gånger om natten, väldigt fräscht ;) Så jag hoppas på graviditetssymptom :)
    HAHAHAHA! Underbar igenkänning från det här hörnet! Jag dreglar också! Fattar inte! :D
  • Heene

hihi, ett av de konstigaste gravidsymptomen jag hört talas om =P
    Dreglar inte själv men det verkar ju vara flera av er som gör det. så nått gravidrelaterat verkar det ju vara =)

Jag har däremot börjar snarka... känns lagom sexigt =P

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014