• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Lovely90

Jag har tänkt ha en "blondinbella förlossning" känns som hon hade en perfekt förlossning och det har jag med tänkt mig ;). 

• MiCorazon
    Lovely90 skrev 2014-02-28 18:28:13 följande:
    Jag har tänkt ha en "blondinbella förlossning" känns som hon hade en perfekt förlossning och det har jag med tänkt mig ;). 
    Om man sätter upp som målbild och assimilerar att man är blondinbella så kanske det blir så :D skämt åsido.

Det ska bli så himla spännande och få se hur min och alla andra på trådens förlossningar kommer att bli!

Om jag får gissa för mig, så tror jag på en hejdundrande mensvärk och tryck i mage och korsrygg ända ner i låren som man knappt står ut med + att jag kommer nog spy av smärtan + rätt skakig och frossa... Har haft det så när jag har legat och varit halvt medvetslös pga fruktansvärda menssmärtor så kan tänka mig att det blir så plus värre nu vid förlossningen. Sen säkert en massa nya smärtor som man aldrig känt förut.

:P
  • SEM
    Lovely90 skrev 2014-02-28 18:28:13 följande:

Haha! Underbar inställning ;) däremot så tro jag hon är grym på att mentalt förbereda sig:)
  • Lovely90
    MiCorazon skrev 2014-02-28 18:57:59 följande:
    Om man sätter upp som målbild och assimilerar att man är blondinbella så kanske det blir så :D skämt åsido.

Det ska bli så himla spännande och få se hur min och alla andra på trådens förlossningar kommer att bli!

Om jag får gissa för mig, så tror jag på en hejdundrande mensvärk och tryck i mage och korsrygg ända ner i låren som man knappt står ut med + att jag kommer nog spy av smärtan + rätt skakig och frossa... Har haft det så när jag har legat och varit halvt medvetslös pga fruktansvärda menssmärtor så kan tänka mig att det blir så plus värre nu vid förlossningen. Sen säkert en massa nya smärtor som man aldrig känt förut.

:P
    Jag har knappt någon mensvärk alls, när jag började med p-piller försvann mensvärken helt. Så när jag i veckan berättade för mamma att jag vaknade med värk i ryggen så frågade hon om det kändes som mensvärk, varpå jag svarade "jag vet inte" minns inte hur mensvärk i ryggen känns men det är mycket möjligt att det känns så. Hur det känns i magen minns jag och det har jag känt av litegrann nu under graviditeten men har bara haft lite "mes-ont" så jag vet inte riktigt vad jag skall föreställa mig för smärta under förlossningen, tänker att det kommer göra svin ont men att jag kommer kunna hantera det bra :).
  • Lovely90
    SEM skrev 2014-02-28 19:03:50 följande:

Haha! Underbar inställning ;) däremot så tro jag hon är grym på att mentalt förbereda sig:)
    Haha, men tror att förlossningen åtminstonde går lite enklare om man går in med inställningen att man skall klara den bra. Om man går in med inställningen att den kommer vara riktigt tuff så tror jag risken att den faktiskt blir det ökar. Så därför går jag in med inställningen att det kommer gå som en dans ;)
  • TomMon
    jesspett skrev 2014-02-28 17:35:55 följande:

Grattis alla ni som fått! Spännande tid som väntar, själv har jag ju bf den 20de o liten verkar trivas helt ok i magen så det kommer nog inte tidigare heller.

Jag läser gärna allt ni är med om på förlossningarna, tycker som någon skrev att det ju är så himla mycket annat som tas upp här och just att veta hur personalen handskas med "svårare" förlossningar tycker jag är lugnande och intressant. Så gott som ALLA förlossningar går ju bra även om man kan få mindre eller större komplikationer efteråt så har vi en bra vård i Sverige, trots att man ibland får tjata sig till vården man behöver ;)

Har någon annan haft väldigt lätt till håll den senaste tiden? Tänkte på det idag när jag var ute och gick med hunden o fick väldigt mycket håll i övre delen av magen. Tror tyvärr inte på förvärkar men kanske extremt dålig kondis ;)

Haha, känner igen det där med håll! Kom också fram till att kondisen måste ligga på minuskontot! :D
  • SEM
    Lovely90 skrev 2014-02-28 19:30:57 följande:
    Haha, men tror att förlossningen åtminstonde går lite enklare om man går in med inställningen att man skall klara den bra. Om man går in med inställningen att den kommer vara riktigt tuff så tror jag risken att den faktiskt blir det ökar. Så därför går jag in med inställningen att det kommer gå som en dans ;)
    Ja, det är ju faktiskt så.. hur vi tänker, påverkar otroligt mycket! Men det kan ibland gå som vi inte ha tänkt oss, och då är det viktigt att prata om det efteråt :)
  • EmilyMAndersson

Det var samma sak jag syftade på, med förlossningsrädsla..

SEM skrev 2014-02-28 16:10:00 följande:
    jo... är avis på dig, att du hann föda... så

SNÄLLA.. visst, det är jag som väljer att gå in här och läsa.. men tänk på VAD vi skriver.. det finns faktiskt några här som har förlossningsrädsla.. och det är vanligt när det närmar sig, att det blir fler som börja känna rädsla..

vi har en fantastiskt vård egentligen, även om det är en del skriverier, men om man jämför med andra länder. Havandeskapsförgiftning ex. det är ju dödligt.. men här i Sverige, ses det nästan som en förkylning?

I vår nästa tråd, när alla bebisar är ute, kan vi kanske lämna mer detaljer, för det är nog viktigt för oss att bearbeta och dela med oss och stötta varandra.

• TomMon

På föräldragruppen frågade min bm oss allihop vad vi föreställde oss när vi hörde ordet förlossning. Mitt svar; obeskrivlig smärta och massor av blod.

Min kusin undrade lite försynt om vi fick komma tillbaka för gång nr 2! :)

Så jag är tvärtom, jag föreställer mig det värsta så blir jag inte besviken.

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014