• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Sirek
    Hallonpaj88 skrev 2014-02-28 11:54:30 följande:
    Nu är han är våran lilla pojke. 3825 gr och 51 cm. Allt började bra men det slutade med sugklocka.

Herregud det var det värsta jag varit med om. Hade aldrig klarat det utan epidural, lustgas och fantastisk personal på BB stockholm men detta vill jag aldrig vara med om igen. Trodde jag skulle dö. Sprack rätt mycket så opererades i natt och ligger med kateter. Ont gör det men inget slår känslan att våran bebis ligger på mitt bröst. Obeskrivligt

Stort grattis! Känns bra att veta att bebis på magen slår allt. Längtar jätte mycket själv!
  • Emelie e
    Nu är han är våran lilla pojke. 3825 gr och 51 cm. Allt började bra men det slutade med sugklocka.
    Herregud det var det värsta jag varit med om. Hade aldrig klarat det utan epidural, lustgas och fantastisk personal på BB stockholm men detta vill jag aldrig vara med om igen. Trodde jag skulle dö. Sprack rätt mycket så opererades i natt och ligger med kateter. Ont gör det men inget slår känslan att våran bebis ligger på mitt bröst. Obeskrivligt <3
    Jag är stolt över mig själv hur jäkla stark man är. Det är mitt tips till er, fast man stundtals skriker att man dör så har man så sjukt mycket krafter :)
    Skriver mer när jag orkar och landat lite mer.
    Åh grattis!! Vad underbart och vilken känsla det måste vara nu :) jobbigt att det gjorde ont o att du sprack men antar att man lever mycket på att man har sin bebis hos sig :)
  • ananas86

Herregud det var det värsta jag varit med om. Hade aldrig klarat det utan epidural, lustgas och fantastisk personal på BB stockholm men detta vill jag aldrig vara med om igen. Trodde jag skulle dö. Sprack rätt mycket så opererades i natt och ligger med kateter. Ont gör det men inget slår känslan att våran bebis ligger på mitt bröst. Obeskrivligt

Åh, grattis! Äntligen ville han komma ut! :) Vilket tålamod du har haft!

Jobbigt att du känner så efter förlossningen! Hoppas du får all hjälp och stöd som finns! Hehe, om några år har du nog glömt smärtan och är där igen! ;)
  • Längtanefterlilladig
    Nu är han är våran lilla pojke. 3825 gr och 51 cm. Allt började bra men det slutade med sugklocka. Herregud det var det värsta jag varit med om. Hade aldrig klarat det utan epidural, lustgas och fantastisk personal på BB stockholm men detta vill jag aldrig vara med om igen. Trodde jag skulle dö. Sprack rätt mycket så opererades i natt och ligger med kateter. Ont gör det men inget slår känslan att våran bebis ligger på mitt bröst. Obeskrivligt <3 Jag är stolt över mig själv hur jäkla stark man är. Det är mitt tips till er, fast man stundtals skriker att man dör så har man så sjukt mycket krafter :) Skriver mer när jag orkar och landat lite mer.

Stort grattis. Va duktig du var. Bra jobbat tjejen. Förstår att det var tufft men nu är det över & du har fått din belöning. Gosa nu riktigt mycket. Kram
  • Längtanefterlilladig
    MiCorazon skrev 2014-02-28 11:29:09 följande:
    Fråga! Blir bebisen lugnare och sparkar mindre någon dag/ar innan förlossning? Både igår och idag så är min bebis mycket lugnare och håller inte igång som han brukar göra. Kände en liten puff igårkväll och sen lite hicka när vi la oss och nu precis en spark. Men annars brukar han hålla på nästan hela tiden med kanske nån halvtimmes paus ibland. Kan det vara att han fixerat sig? Blir rörelsemönstret annorlunda då? Blir orolig och tänker nog åka in om han inte kommer igång i em. ska först dricka lite kall cola och sen om det får igång honom..

Min bebis rörde sig mycket mindre i förrgår & igår. Idag är han sig lik. Tycker du gör rätt i att åka in & kolla. Bättre en gång för mycket en en gång för lite. Kan vara att bebis ändrat läge och/eller vilar.
  • ananas86

Usch, ligger på soffan nu och är helt yr och trött! Har sammandragningar och halsbränna konstant också.

Så fort jag reser mig upp känns det som hela världen snurrar och huvudet pressas ihop. Har tagit Gaviscon mot halsbrännan, men det hjälper inte! :(

Bara ynka fyra dagar kvar nu, men kan inte låta bli att fundera över varför jag har sån jäkla yrsel hela tiden! Har precis tagit min blodtrycksmedicin, så kan inte vara blodtrycket som spökar heller.

Min BM kunde inte svara på varför jag är yr, allt har sett bra ut på kontrollerna.. Någon mer som känner konstant yrsel?

• Joma

Ananas, jag är också yr hela tiden. Frågade för ett tag sen men ingen svarade mig då :p De är riktigt drygt, har ingen aning vad det beror på heller Gråter

Grattis Hallonpaj. Bra kämpat! Blir lite halvt skakis när jag läser men samtidigt som du skriver så är ju allting värt det å om alla andra klarar av att föda barn - varför skulle inte jag göra det? Mys nu massa bäbis å hör av dig igen när du orkar å vill! 

• Emelie e
    ananas86 skrev 2014-02-28 12:44:36 följande:
    Usch, ligger på soffan nu och är helt yr och trött! Har sammandragningar och halsbränna konstant också.

Så fort jag reser mig upp känns det som hela världen snurrar och huvudet pressas ihop. Har tagit Gaviscon mot halsbrännan, men det hjälper inte! :(

Bara ynka fyra dagar kvar nu, men kan inte låta bli att fundera över varför jag har sån jäkla yrsel hela tiden! Har precis tagit min blodtrycksmedicin, så kan inte vara blodtrycket som spökar heller.

Min BM kunde inte svara på varför jag är yr, allt har sett bra ut på kontrollerna.. Någon mer som känner konstant yrsel?
    Jag har också problem med yrsel, har svimmat några gånger, troligtvis känslighet för lågt blodsocker. Så måste hela tiden tänka på att äta och dricka med jämna mellanrum men det är jättejobbigt. vissa dagar kan jag bara ligga ner o vila då allt snurrar. men snart är du där med din bebis :)
  • Heene

Åh grattis hallonpaj!
    men man blir ju lite nervös över det du skriver =P Men som du också skriver så känslan av att ha honom på bröstet nu efteråt slår ju slå allt med hästlängder. OCH du lever och mår bra trots omständigheterna =)
    Så du ska nog se att du är där igen om några år med ett litet syskon ;)Riktigt bra kämpat och lycka till nu. Ser fram emot att höra mer om upplevelsen när du orkar!

• Längtanefterlilladig
    ananas86 skrev 2014-02-28 12:44:36 följande:
    Usch, ligger på soffan nu och är helt yr och trött! Har sammandragningar och halsbränna konstant också. Så fort jag reser mig upp känns det som hela världen snurrar och huvudet pressas ihop. Har tagit Gaviscon mot halsbrännan, men det hjälper inte! :( Bara ynka fyra dagar kvar nu, men kan inte låta bli att fundera över varför jag har sån jäkla yrsel hela tiden! Har precis tagit min blodtrycksmedicin, så kan inte vara blodtrycket som spökar heller. Min BM kunde inte svara på varför jag är yr, allt har sett bra ut på kontrollerna.. Någon mer som känner konstant yrsel?

Också yr, sammandragningar, halsbränna & det känns som lungorna pressats upp & typ sitter i halsen. Kan inte andas ordentligt.
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014