• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • tvetalan

Grattis hallonpaj! Njut av er fina bebis nu, ett sånt underverk <3

Vad tråkigt att det slutade med sugklocka, är så himla rädd för den där sugklockan just pga alla jäkla dåliga erfarenheter man hört :( men de tar ju inte till den om det inte absolut behövs.. Tur att de tog dina skador seriöst och att du fick bli sydd på operation. Jag tror du kommer återhämta dig bra och att de gjort ett bra jobb där nere. Ta det bara lugnt nu och var försiktig med kroppen.

• TomMon
    Hallonpaj88 skrev 2014-02-28 11:54:30 följande:

Nu är han är våran lilla pojke. 3825 gr och 51 cm. Allt började bra men det slutade med sugklocka.

Herregud det var det värsta jag varit med om. Hade aldrig klarat det utan epidural, lustgas och fantastisk personal på BB stockholm men detta vill jag aldrig vara med om igen. Trodde jag skulle dö. Sprack rätt mycket så opererades i natt och ligger med kateter. Ont gör det men inget slår känslan att våran bebis ligger på mitt bröst. Obeskrivligt <3

Jag är stolt över mig själv hur jäkla stark man är. Det är mitt tips till er, fast man stundtals skriker att man dör så har man så sjukt mycket krafter :)

Skriver mer när jag orkar och landat lite mer.

Stort grattis!!
  • Lovely90
    Hallonpaj88 skrev 2014-02-28 11:54:30 följande:
    Nu är han är våran lilla pojke. 3825 gr och 51 cm. Allt började bra men det slutade med sugklocka.
    Herregud det var det värsta jag varit med om. Hade aldrig klarat det utan epidural, lustgas och fantastisk personal på BB stockholm men detta vill jag aldrig vara med om igen. Trodde jag skulle dö. Sprack rätt mycket så opererades i natt och ligger med kateter. Ont gör det men inget slår känslan att våran bebis ligger på mitt bröst. Obeskrivligt <3
    Jag är stolt över mig själv hur jäkla stark man är. Det är mitt tips till er, fast man stundtals skriker att man dör så har man så sjukt mycket krafter :)
    Skriver mer när jag orkar och landat lite mer.
    Stort grattis! Hoppas ni mår bra trots sugklocka och att du sprack. Snutta bebis ordentligt nu!! Längtar så efter att få snutta jag med nu. Haha.
  • MiniMatrix

Grattis till alla som redan fått sina bebisar! Med 17 dagar kvar till bf så vill jag ha bebis nuuuuu!

• MiCorazon

Gjorde Cola-testet innan och efter någon minut så knölade han till, var tvungen att köra iväg på ett ärende efter det och kände honom nån gång till men det är ändå mindre än tidigare. Pratade med bm och hon sa att jag bör känna honom minst 10 ggr per dag annars tyckte hon att jag skulle ringa förlossningen. Och så sa hon att rörelsemönstret kan bli förändrat iom att han fixerat sig. Alltså inte att han ska röra sig mindre men kanske lite annorlunda och på andra ställen. 

Hon menade på att han kan vara fixerad så långt ner så att han hindras att utöva vissa rörelser till fullo så som han klarat innan.

Så, känns lite bättre nu då jag känt honom men den där oron sitter ju i ändå... Nu rörde han sig igen så väntar nog med att åka in och känner efter lite mer fram till ikväll.

Har era bm förklarat det så som min gjorde ovan?

• MiCorazon
    MiniMatrix skrev 2014-02-28 13:49:58 följande:
    Grattis till alla som redan fått sina bebisar! Med 17 dagar kvar till bf så vill jag ha bebis nuuuuu!
    12 dagar här och är också otålig! :)
  • tvetalan

Har 9 dagar kvar. Han kommer säkert inte exakt på bf men han är så välkommen innan dess :)

• zizuna

Haft mensvärk/förvärkar sen 03 inatt fast har lyckats sova i 2 omgångar några timmar åt gången men när jag vaknat så är mensvärken kvar. Ibland drar det från ryggen ut på sidorna ner mot ljumskarna andra gången så känns det bara nedre delen av magen eller bara tryckande känsla neråt. Men dem har ej ökat i kraft sen 03 så antar att jag får ha detta ett bra tag eller så kommer dem sluta helt som vanligt :(

• MiniMatrix
    MiCorazon skrev 2014-02-28 14:37:16 följande:
    Gjorde Cola-testet innan och efter någon minut så knölade han till, var tvungen att köra iväg på ett ärende efter det och kände honom nån gång till men det är ändå mindre än tidigare. Pratade med bm och hon sa att jag bör känna honom minst 10 ggr per dag annars tyckte hon att jag skulle ringa förlossningen. Och så sa hon att rörelsemönstret kan bli förändrat iom att han fixerat sig. Alltså inte att han ska röra sig mindre men kanske lite annorlunda och på andra ställen. 

Hon menade på att han kan vara fixerad så långt ner så att han hindras att utöva vissa rörelser till fullo så som han klarat innan.

Så, känns lite bättre nu då jag känt honom men den där oron sitter ju i ändå... Nu rörde han sig igen så väntar nog med att åka in och känner efter lite mer fram till ikväll.

Har era bm förklarat det så som min gjorde ovan?

Har man väl börjat oroa sig är det svårt att släppa. Jag har varit inne på förlossningen två gånger på grund av sådan oro. Bättre en gång för mycket tänker jag..

Jag har hört/läst att man ska känna 10 rörelser under 60min när man ligger på sidan och vet att bebisen borde vara vaken..
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014